Spring naar bijdragen

throttle body spacer ?


subapresa
 Share

Recommended Posts

Hier: http://bb.bc4x4.com/showthread.php?threadid=7163

en hier: http://www.tundraheadquarters.com/blog/2008/07/21/stay-away-from-throttle-body-spacers/

Wat leesvoer.

Mijn twocents.gif:

- Als het zo simpel was geweest had de fabrikant het al gedaan

- Bij een injectiesysteem in de cilinders maakt het echt geen bal uit, want daar word de benzine en lucht pas in de cilinder gemengd.

- Bij carburateurs wil je juist geen turbulentie, want dat is een verstoring in de luchtstroom wat weer invloed heeft op de afgifte van benzine in die luchtstroom (venturi). Misschien dat dat juist een besparing oplevert, maar dan helpt het gaspedaal minder intrappen net zo goed.

- Bij TBI en gasinstallaties zou ik het niet weten, maar het doel is nog steeds zoveel mogelijk lucht (met brandstof) in de cilinders krijgen, en turbulentie is geen middel om dat te verhogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke,dus niet doen.

Nu even over het k&n luchtfilter,zie ook wel eens de open modelen.

Is dit nu wel aan te raden als je gaat terein rijden,water en vuil enz.

Of kun je beter een inlegfilter van k&N nemen?

Weet nog niet hoe het werkt bij mijn KJ 3.7L.

Maar zit hier ook een maf sensor op?

Weet uit mijn subaru tijd,dat een k&n filter absoluut niet kon,ivm met de olie waarmee het filter is behandeld.

Dit koste je maf sensor,en daarna je motorblok als je er niet optijd bij was.

martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Open luchtfilters zijn leuk als je nooit de blub ingaat, anders is je filter zo nat en gaat er geen lucht meer door. Je hoeft niet meteen te gaan denken aan snorkels en dat soort dingen, maar als je een plas inrijd spat je koelfan water door de hele motorruimte, dus wil je dat je luchtfilter in een bakkie of achter een schotje zit zodat niet meteen zeiknat wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...