Spring naar bijdragen

Dolphin Rallyteam Dakar 2009


F.M
 Share

Recommended Posts

Gaaf een TJ die meerijd! Helaas mag ik dit jaar niet naar de race, ik werk voor Cat en wij zijn hoofdsponsor van de Ginaf Rally trucks. Zat in Januari ook in Portugal voor Dakar, die toen helaas afgezegd werd. Nu is er een hoop gerommel omte gaan want Argentinië ziet men toch als gevarenzone. :ohmy:

De TJ looks cool! Maar moet zeggen,ik vind de fenders niet mooi. Ik heb ze van 4wd en die zijn netter. Maar dat hoort niet op een Dakar Jeep! Hoop dattie hoog scoort!! Ga ze volgen!!:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze plaat die hier gemonteerd zit voor is dit ook op een yj te maken. Vraag2 de montage boven onder aan de bumper maar waar zet je hem onder vast? Lijkt me namelijk wel praktisch voor wat betreft terreinrijden minder vuil en makkelijker de kop eraf duwen bij bergen ed. Iemand tips of ervaring hier mee.

Thanks.

DSC01756.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Ik wist hier ook al van. Het wordt zo wel een stuk spannender die dakar rally. Hoop dat ze ver gaan komen. Ze zeiden dat ze voor de laaste plaats gingen en ik denk dat dat een goed voornemen is want finishen is beter als te moeten stoppen. Succes gewenst.

jaahhh want Rob heeft een grote noodstop schakelaar midden op het dashbord geplaatst. voor als Abbie niet meer zichzelf is.

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze net niet op TV gezien, ze lieten alleen BMW's en Mitsubishi's zien ;)

Ruim 4 uur achterstand is wel veel :blink:;):wacko:

als je aan die rally meedoet. dan moet je ook zendtijd bijkopen. want de Brabanders zijn slimmeriken. want fam de rooy koopt bijna alle zendtijd op van rtl7. en gaat de zendtijd daarna onder de deelnemers ter aanbieding brengen op de veiling. hou ook de site van omroep brabant in de gaten. wie weet zie je ze daar wel

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je aan die rally meedoet. dan moet je ook zendtijd bijkopen. want de Brabanders zijn slimmeriken. want fam de rooy koopt bijna alle zendtijd op van rtl7. en gaat de zendtijd daarna onder de deelnemers ter aanbieding brengen op de veiling. hou ook de site van omroep brabant in de gaten. wie weet zie je ze daar wel

Aanvulling met de reden van vertraging....

9954.jpg

9963.jpg

Bericht uit de bivak in Santa Rosa

Gisteren was een lange dag. De Jeep had direct na de start een storing in de elektra waardoor de auto stil viel. Toen we uiteindelijk verder konden rijden zaten we midden tussen de trucks. Heel veel stof en gevaarlijk met inhalen. We werden bijna van de weg af geramd. Daarna ontstond er een probleem met de tussenbak, waardoor we nog maar met 2 wiel aandrijving verder moesten, in plaats van met 4 wiel aandrijving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ouder berichtje, van zaterdag:

Dinsdag, op de dag dat hij in de Argentijnse hoofdstad arriveerde, moest hij zijn auto noodgedwongen aan de kant zetten. Hij had zijn Jeep Wrangler opgehaald in de haven en was op weg naar de stad, toen op de snelweg de aandrijfas van de auto brak. "Ik voelde ineens een klap onder mijn voeten. De as was in de bodemplaat geslagen en schoot daarbij door mijn versnellingsbak." De Jeep werd naar het assistentiepark gesleept, waar hij met zijn team tot diep in de nacht aan de auto werkte. " We waren pas om half vijf in het hotel."

Hoever zijn ze nu? Hebben ze zelf geen blog waar ze het zelf ook bijhouden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees net op :http://www.dolphinrally.com/

Nieuws

  • Dolphin rally team verder zonder jeep!
    Dat er kinderziektes uit zouden komen was te verwachten, de jeep was simpelweg te weinig echt getest om dat uit te sluiten. Dat de wagen op punten verbeterd kon worden wisten we, dit jaar zou het testjaar zijn, en de zwakke punten moesten er in de rally uitkomen. Dat we op een kapotte vooras zouden uitvallen hadden we echter niet verwacht. De verzwaarde currie as zou het makkelijk moeten kunnen hebben. De manier waarop de as is gaan scheuren roept ook vragen op: is het geen produktie fout in de as? Bij thuiskomst zullen alles we checken en conlusies trekken. De jeep is op transport naar Buenos Aires waar deze zal worden verscheept samen met de andere rallyvoertuigen na de race. Rob, Mario en Ab rijden mee met de assistentie naar de volgende bivac en besluiten daar wat te doen.

Heel jammer:(, ik hoop dat er later nog wel wat actie beelden op het net komen van de paar stages die ze wel hebben gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • De verzwaarde currie as zou het makkelijk moeten kunnen hebben. De manier waarop de as is gaan scheuren roept ook vragen op: is het geen produktie fout in de as

HUH :bye1: Hier zou ik wel meer van willen weten!

Dat een TJ geen rally wagen is weten we.... toch k*t dat ze eruit liggen.

Better luck next time :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...