Lobster Geplaatst November 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2008 Beste iedereen, Sinds kort begin ik steeds meer en meer te voelen voor de jeep wranglers. Vandaag zou ik er eigenlijk een gaan kopen alleen was hij helaas net de dag ervoor al verkocht aan een ander. Ik heb een paar vragen aan een ieder die er het antwoord op weet zodat ik mijn zoektoch toch iets specifieker kan maken. Persoonlijk vind ik de wranglers van 90-91 érg mooi. Ik vind de vierkante koplampen een grote hoeveelheid karakter geven aan de jeep. Het valt me op dat waar de jeeps vanaf 91 een 2,5i motor hebben, de jeeps van 90 een 2,5 motor hebben met carbarateur. Wat is hier in de praktijk van te merken? zijn deze motoren een stuk minder betrouwbaar of is het verbruik hoger? Wat is het gemiddelde gebruik hier onder jullie? Ik zou mijn jeep niet verhogen/grotere banden. is 1 op 7 dan realistisch? Zoals misschien al duidelijk, ik ben niet van plan een splinter nieuwe jeep te kopen , vanaf welk aantal kilometers is het niet meer aan te raden een tweedehans jeep te kopen? ik zie het model 91' te koop staan met 60.000 km t/m 180.000 km. Het lijkt mij wel dat bij 180.000km de jeep wel op zijn laatste adem loopt? Iedereen alvast bedankt, Gr, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2008 koop een 4 liter, is hij net uit de pubertijd, en gewoon de beste motor, en volgens mij moet je 1:7 op het lange stuk wel halen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst November 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2008 koop een 4 liter, is hij net uit de pubertijd, en gewoon de beste motor, en volgens mij moet je 1:7 op het lange stuk wel halen Als ik erg netjes rijd, 1 op 8,5 ongeveer op de snelweg met een 4.0 HO. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
janzee Geplaatst November 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2008 Als je moet rekenen wat ie wellicht gaat gebruiken, NIET KOPEN! Valt toch altijd tegen, en als ie leeg is, moet je tanken........... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2008 1:7 gemiddeld is realistisch. Maar zoals Menno al schreef: Zoek een 4.0! Het verbruik is vrijwel gelijk, maar de kracht én het geluid...-mjam- Maar als je een hele mooie 2.5 ziet, zou ik niet meteen omdraaien.... Er is verder weinig tot niets mis mee. De 2.5 met multipoint injectie heeft m'n voorkeur boven de monopoint. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst November 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2008 Een 2.5ltr kan toch zeker wel 250.000km rijden. ( tuurlijk moet hij wel regelmatig onderhoud hebben natuurlijk) een 4.0ltr zal, schat ik, 350.000km kunnen halen, echter voor elke motor geld: Er kan altijd iets gebeuren wat je vantevoren niet ziet aankomen...... De 2.5ltr hadden tm 91 een carburateur en de latere 2.5's injectie.(correct me if i'm wrong...) Vwb verbruik zal het weinig verschil maken. Bij terreinrijden word over het algemeen een inj-motor aangeraden. (niet iedereen is het daarmee eens, zie mijn projectje;)) Het is ook maar net wat je zelf prettig vind rijden en wat je allemaal wilt gaan doen met je Jeep! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2008 you're wrong t/m 91 monopoint injectie en 92 + is multipoint injectie. Carburateur is op 4.2 modellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johnnylaheij Geplaatst November 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2008 Wij hebben een 2.5 wrangler gehad van '94 en heb nu een 4.0 cherokee, geloof het of niet maar de 4.0 is echt zuiniger. Zeker als je er een trailer achterhangt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lobster Geplaatst November 24, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2008 Iedereen bedankt voor de reactie. Het is niet zozeer dat ik enorm zit met het verbruik, ik hoor sommige mensen alleen over 1 op 5 praten en dat vind ik toch écht te veel . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst November 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2008 1 op 5 wil best lukken hoor. zeker met korte ritjes en in de stad 1 op 7 of 8 is op de lange trajecten. en 2,5 is niet veel zuiniger dan een 4.0 HO en de 4.0 HO blijft langer geld waar en gaat langer mee. tot 1990 had YJ 4,2 carburateur en daarna 4.0HO injectie 6 in lijn Hier maakt in de wegenbelasting niet uit maar in Belgie Italie Frankrijk betaal je over de cyl inhoud dus daar kom je ze vaker tegen. Vandaar dat de Alfa en de Fiat kleine motoren hebben met relatief veel PKs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst November 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2008 Je kan een wrangler ook op gas laten rijden, dat heeft zijn voor en nadelen maar dat is met alles zo. met een 4.0 liter kom je nog vooruit met een 2.5 ook maar het verschil is groot tussen de 2. Ikzelf rijd al jaren op gas naar mijn werk en heb nog maar weinig problemen gekend. En de gas is goedkoper geworden de laatste tijd dus ... staat nu 1.35 euro... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2008 En de gas is goedkoper geworden de laatste tijd dus ... staat nu 1.35 euro... Hoeveel???? Wat is dan in hemelsnaam het voordeel??? Hier betaal ik 46 cent voor een litertje LPG.... Benzine zit ergens op 1,32 ofzo. OT: Dez gaf het al aan: Rij je veel korte stukjes, dan zou ik toch rekening houden met 1:5. Gemiddeld 1:7 is bij gemiddeld gebruik, zeg maar. En zoals al eerder geschreven: De 2.5 en 4.0 ontlopen elkaar daaring niet zo gek veel. Wel is het zo dat de 2.5 bij korte ritjes wat zuiniger minder duur loopt. Gemiddeld maakt het echter practisch niets uit. De 4.0 is wel wat zwaarder, wat in Nederland een balasting catogerie kan schelen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst November 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2008 Hoeveel????Wat is dan in hemelsnaam het voordeel??? Hier betaal ik 46 cent voor een litertje LPG.... Benzine zit ergens op 1,32 ofzo. Mijn EXCUSES!!! WRANGLER 87, ik bedoelde een 0.36 eurocent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2008 Mijn EXCUSES!!! WRANGLER 87, ik bedoelde een 0.36 eurocent Ah... ja DAN wel... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.