Spring naar bijdragen

jeep virus te pakken...


Lobster
 Share

Recommended Posts

Beste iedereen,

Sinds kort begin ik steeds meer en meer te voelen voor de jeep wranglers.

Vandaag zou ik er eigenlijk een gaan kopen alleen was hij helaas net de dag ervoor al verkocht aan een ander.

Ik heb een paar vragen aan een ieder die er het antwoord op weet zodat ik mijn zoektoch toch iets specifieker kan maken.

Persoonlijk vind ik de wranglers van 90-91 érg mooi. Ik vind de vierkante koplampen een grote hoeveelheid karakter geven aan de jeep.

Het valt me op dat waar de jeeps vanaf 91 een 2,5i motor hebben, de jeeps van 90 een 2,5 motor hebben met carbarateur.

Wat is hier in de praktijk van te merken? zijn deze motoren een stuk minder betrouwbaar of is het verbruik hoger?

Wat is het gemiddelde gebruik hier onder jullie?

Ik zou mijn jeep niet verhogen/grotere banden. is 1 op 7 dan realistisch?

Zoals misschien al duidelijk, ik ben niet van plan een splinter nieuwe jeep te kopen :lol:, vanaf welk aantal kilometers is het niet meer aan te raden een tweedehans jeep te kopen? ik zie het model 91' te koop staan met 60.000 km t/m 180.000 km.

Het lijkt mij wel dat bij 180.000km de jeep wel op zijn laatste adem loopt?

Iedereen alvast bedankt,

Gr,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1:7 gemiddeld is realistisch.

Maar zoals Menno al schreef: Zoek een 4.0! Het verbruik is vrijwel gelijk, maar de kracht én het geluid...-mjam-

Maar als je een hele mooie 2.5 ziet, zou ik niet meteen omdraaien.... Er is verder weinig tot niets mis mee.

De 2.5 met multipoint injectie heeft m'n voorkeur boven de monopoint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 2.5ltr kan toch zeker wel 250.000km rijden. ( tuurlijk moet hij wel regelmatig onderhoud hebben natuurlijk)

een 4.0ltr zal, schat ik, 350.000km kunnen halen, echter voor elke motor geld: Er kan altijd iets gebeuren wat je vantevoren niet ziet aankomen......

De 2.5ltr hadden tm 91 een carburateur en de latere 2.5's injectie.(correct me if i'm wrong...)

Vwb verbruik zal het weinig verschil maken. Bij terreinrijden word over het algemeen een inj-motor aangeraden. (niet iedereen is het daarmee eens, zie mijn projectje;))

Het is ook maar net wat je zelf prettig vind rijden en wat je allemaal wilt gaan doen met je Jeep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 op 5 wil best lukken hoor. zeker met korte ritjes en in de stad

1 op 7 of 8 is op de lange trajecten.

en 2,5 is niet veel zuiniger dan een 4.0 HO en de 4.0 HO blijft langer geld waar en gaat langer mee.

tot 1990 had YJ 4,2 carburateur en daarna 4.0HO injectie 6 in lijn

Hier maakt in de wegenbelasting niet uit maar in Belgie Italie Frankrijk betaal je over de cyl inhoud dus daar kom je ze vaker tegen.

Vandaar dat de Alfa en de Fiat kleine motoren hebben met relatief veel PKs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan een wrangler ook op gas laten rijden, dat heeft zijn voor en nadelen maar dat is met alles zo.

met een 4.0 liter kom je nog vooruit met een 2.5 ook maar het verschil is groot tussen de 2.

Ikzelf rijd al jaren op gas naar mijn werk en heb nog maar weinig problemen gekend.

En de gas is goedkoper geworden de laatste tijd dus ... staat nu 1.35 euro...:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de gas is goedkoper geworden de laatste tijd dus ... staat nu 1.35 euro...;)

Hoeveel????;)

Wat is dan in hemelsnaam het voordeel???:D

Hier betaal ik 46 cent voor een litertje LPG.... Benzine zit ergens op 1,32 ofzo.

OT: Dez gaf het al aan: Rij je veel korte stukjes, dan zou ik toch rekening houden met 1:5. Gemiddeld 1:7 is bij gemiddeld gebruik, zeg maar.:whistle:

En zoals al eerder geschreven: De 2.5 en 4.0 ontlopen elkaar daaring niet zo gek veel. Wel is het zo dat de 2.5 bij korte ritjes wat zuiniger minder duur loopt. Gemiddeld maakt het echter practisch niets uit.

De 4.0 is wel wat zwaarder, wat in Nederland een balasting catogerie kan schelen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...