Spring naar bijdragen

janzee

Forum member
  • Aantal bijdragen

    63
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over janzee

  • Verjaardag 21/03/1969

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1993

janzee's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Goedemorgen, de keerring onderaan de stuurpomp van mijn YJ lekt. Ik heb de pitman arm eraf, maar hoe krijg ik de keerring eruit?
  2. Dank voor de berichten! Bij Avim de as laten nakijken. De balans was goed, 1 kruis had lichte speling. Nieuwe kruizen er op en nu loopt ie nagenoeg trillingsloos!! Op het schuifstuk zit nog een lichte speling, dus wellicht een keer een andere as laten maken, of een TJ as aanpassen. Nogmaals bedankt voor de tips!
  3. Dank voor de reacties. Inderdaad de vacu
  4. Hebben jullie misschien een idee voor het volgende tril-probleem; Wrangler YJ 1993 4.0, vooras steekassen vervangen door TJ modellen en de "vrijloopnaaf functie" rechtsvoor laten vervallen. Sinds deze wijziging boven de 80km/h een "zingende" resonantie door de auto, erg irritant. Zodra ik de voorste aandrijfas weghaal, rijdt ie als een zonnetje. Tussenbak gewisseld, geen verbetering. SYE verwijderd en originele cardanas er weer op, geen verbetering. In de vooras ziet alles er prima uit, geen slijtageplekken. Ring/pignon etc zien er keurig uit. Alle kruisjes zijn nieuw. Ik heb echt geen idee meer......
  5. Inmiddels de boosdoener gevonden. Op de tussenbak zit een "vacuum switch". Na demonteren bleek de kogel, die ingedrukt wordt zodra je 4WD inschakelt, vast te zitten.
  6. Gezellig, ik ben bezig........ Inderdaad deze ook al gezien, maar ik verdenk de switch die in de tussenbak zit, maar die durf ik er niet zo uit te draaien???
  7. Hallo, vorige week een onregelmatig lopende motor in mijn YJ 1993. Tevens bleef 4x4 lampje branden. Omdat we een trip in Polen geboekt hadden met 4WD travel MOEST het in orde komen...... Ter plaatse het vacuum systeem (vorkje) uit de vooras gehaald en er verkeerd om in gezet zodat de vooras in ieder geval geblokkeerd was en ik dus volledig 4x4 had. Tevens de vacuum leidingjes afgeplakt met ducktape, zo ook het membraam. Gevolg was ook dat de motor de hele week super gelopen heeft. (Jeeped nog bedankt voor de tel. helpdesk!!) Vandaag alles los gehaald, schoongemaakt en nagekeken. 1 vd 2 leidingjes aan het membraan blijft lucht zuigen, waardoor bij inschakelen en bij uitschakelen van 4WD de vooras vast blijft staan. De vrijloopfunctie werkt dus niet meer. Het lijkt wel of de druk niet vd leiding af gaat, hij blijft zuigen....... Lampje 4WD blijft ook branden. Kunnen jullie mij verder helpen? Hoe gaat de druk vh vacuum er af, als je van 4WD naar 2WD schakelt? De leidingjes zijn allemaal netjes, de aansluitingen zijn allemaal netjes en luchtdicht. Jan
  8. janzee

    Hongarije Reis, Zwaar!

    Van 7 t/m 13 mei gaan we met 4WD Travel zwaar offroaden in Hongarije! 2 Wranglers, die van mijzelf en die van mijn kameraad gaan sowieso mee, maar we zoeken nog zeker 3 fanatieke offroaders. Voldoende ervaring, een goed geprepareerde Jeep en een gezonde dosis humor moet jee zeker meebrengen! Meer info op www.4WDTravel.nl of je kan mij bellen op 0653744891! Wie gaat er mee!!?? Jan
  9. Inmiddels voorzien! bedankt.
  10. Hallo, kan iemand mij helpen aan 4 sneeuwkettingen voor Jeep Wrangler met 35-ers? 35x15x12,5. Graag bericht, Jan.
  11. janzee

    AT Banden

    Ik heb 5 AT banden liggen van mijn Toyota FJ Cruiser. De maat is 33 x 12,50 R17LT. Het profiel is nog goed, ik heb ze vervangen vanwege geluid en benzineverbruik, omdat ik dagelijks met deze auto rijdt. Wie kan ze gebruiken, ik vraag er 150,- voor. Mail: jan@lancee.nl
  12. Inmiddels in de omschrijving van de organisator gelezen dat er een kampvuur gemaakt wordt............ nu nog mooi weer erbij en alles komt weer goed!!
  13. Wij hebben geen verplichtingen, hoeven niet te schilderen, en gaan dus gewoon MEE! Mag er een kampvuur gemaakt worden daar??? tot dan! Jan, Thomas en Laurens
  14. De aanleiding was; het oplopen van de Voltmeter richting rood. Te hoge laadspanning dus, dacht ik. Met een geleende multimeter meette ik aan de accu, met lopende motor 20V (!). Na wat navraag, blijkt de regelaar in de computer vd motor te zitten. Dat zou dus een dure reparatie (kunnen) worden! Toch eerst maar even in Rotterdam een nieuwe dynamo gehaald en geplaatst, tevens alle aansluitingen schoongemaakt en ingespoten met WD40. Motor laten draaien, multimeter er op, NOG 20V!! Terwijl de meter in de auto weer netjes rond de 14V stond........ Na zeer gewaardeerde assistentie van dorpsgenoot MOTO (bekend van dit forum), met ZIJN multimeter de boel nagemeten; 14V aan de accu, niks aan de hand dus! BLIJKT MIJN GELEENDE MULTIMETER DEFECT TE ZIJN..........:blink:. Uitslag van de meter in de auto zal waarschijnlijk een massa/pekel/bagger probleempje geweest zijn........... Maarja, in ieder geval een nieuwe dynamo er in zitten! Bedankt voor de reacties!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...