Spring naar bijdragen

cherrybomb gasdicht?


Recommended Posts

Ziezo net even een cherrybom eronder gemaakt stationer maak hij ongeveer het zelfde geluid als de sebring schottendemper die er tussen zat ,maar met vlot wegtrekken ,echt racegeluiden behoorlijk hard !!

nou heb ik een vraag : de cherrybomb zit met klemmen op de kat ,uitlaatpijp alleen is hij niet 100 % gasdicht als ik mijn hand erbij houd voel ik minimaal wat lucht ontsnappen is dit nu een probleem met apk

ik kan me niet voorstellen dat je met klemmen een uitlaat 100% lucht dicht krijgt graag een mening/ervaring en na een stukje gereden te hebben stond die rode verf al bijn te fikken en is aardig zwart geblakerd is di normaal stink als de neten ,het is een cherrybomb van het merk flowtech glasspack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ricardo,

Uitlaat moet idd 100% dicht zijn voor APK, heb zelf ook sinds een paar weken de cherry bomb onder m'n auto zitten en die van mij is/was na montage wel luchtdicht.

heb wel in de cherry bomb aan beide kanten inkepingen gemaakt.

je kan het ook eventueel oplossen met uitlaat kit.

gr Ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitlaat moet inderdaad over de gehele lengte gasdicht zijn. Lekken is dus afkeur.

Opnieuw monteren met uitlaatkit ertussen kan zeker de oplossing zijn.

ja klopt wat je zegt maar ook het probleem is de decibellen de mijne ook een cherrybomb is echt wel lawaaierig (gelukkig )

maar goed word wel afgekeurt door te veel lawaai (en geen kat );)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Exact, Kameel.

Een keurmeester die je auto afkeurt op het geluidsniveau, kent de regels niet of probeert je een poot uit te draaien.

Met een kat is dat anders.... de auto moet natuurlijk wel aan de emissie-eisen voldoen.

sorry 87 wrangler en kameel :P

elke auto die heeft een typegoedkeuring en daarin staat ook de aantal decibellen die een grand jeep mag hebben als ie 4 decibel meer maakt word ie niet afgekeurt daarboven wel alleen word je staande gehouden door meneer politie heb je een boete van 180 euro te pakken

en hoger dan de toegestaande decibellen = die 4 decibel marge verwijderen van de uitlaat

zal zo even kijken wat de max is voor een grand cherokee

sorry jongens is zo en blijft zo

je hoeft het niet te geloven maar ook dit was net op wegmisbruikers

helaas :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry 87 wrangler en kameel :P

elke auto die heeft een typegoedkeuring en daarin staat ook de aantal decibellen die een grand jeep mag hebben als ie 4 decibel meer maakt word ie niet afgekeurt daarboven wel alleen word je staande gehouden door meneer politie heb je een boete van 180 euro te pakken

en hoger dan de toegestaande decibellen = die 4 decibel marge verwijderen van de uitlaat

zal zo even kijken wat de max is voor een grand cherokee

sorry jongens is zo en blijft zo

je hoeft het niet te geloven maar ook dit was net op wegmisbruikers

helaas :whistle:

Ongetwijfeld heb je gelijk EJ, maar dat staat los van de APK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongetwijfeld heb je gelijk EJ, maar dat staat los van de APK.

ja klopt heb jij weer gelijk in word een gelijk stand dan maar

maar ook hier bij het keuring station word er op gelet helaas

maar zal in ieder geval zeggen dat ze hem daar niet op mogen afkeuren

want ook de mijne is binnenkort aan de beurt:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......word je staande gehouden door meneer politie heb je een boete van 180 euro te pakken ......

en de kans dat ze papieren innemen voor een keuring bij de RDW.

Was laatst bij de RDW, toen er jongen binnen kwam met een impreza. Staande gehouden door oom agent en een verplichte keuring bij de RDW. Auto moest weer in "oude" staat terug gebracht worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo vandaag weer de hele middag onder de gc gelegen glasspack eraf gehaald een lekkere dot kit erop en weer terug geplaatst ,starten en......

hij is dicht !!

,daarna voor de 3E keer dit jaar een ashoes vervangen de vorige 2 waren universele ashoezen LET OP DIT NOOIT DOEN!!!! GOEDKOOP = DUURKOOP

die universele ashoezen scheurde na 4 a 5 duizend kilometer gewoon naast de klem af ,nu heb ik er een originele onder gedaan en merk dat het rubber 2x zo dik is, en perfect past

in een uurtje tijd gefixt , dat kon ik van de eerste keer dat ik dit deed niet zeggen toen ben ik alleen al 4 uur bezig geweest om die 12 kantige bouten los te krijgen wat zitten die dingen vreselijk vast warmstoken ,wd40,voorhamer wat een tyff klus was dat.

nog bedankt voor de tips.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Ik heb de kat laten zitten en de demper er tussen uit gezaagd ,en de cherry bomb er met klemmen tussen vastgezet .Alleen die klemmen werkte bij mij niet ,want na een aantal kilometer zakte het uitlaateindstuk weer ,zodat de bocht die in het laatste uitlaatgedeelte zit weer op de as lag te schuren,

uiteindelijk heb ik de cherrybomb rondom vast laten lassen en nu is ie eindelijk gasdicht!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke dan en gewoon de bocht die na de demper komt op de cherry bomb aangesloten?

denk dat ik eerst een goedkope chery eronder gooi om te kijken of het me bevalt

Ja de cherrybomb is gewoon een vervangende demper die open is,

en daardoor aardig wat herrie maakt .(kan mij niet hard genoeg) ;)

Let wel even op hoe je de demper plaatst in de binnenkant zit een soort gaas, lijkt op een rasp

En als je die met de gaatjes naar de kat toe gericht erop plaats is het geluid iets beschaafder .(schijnt iets meer te dempen)

En als ik jou was zou ik de de cherrybomb er tussen laten lassen .

Ik kreeg hem met alleen klemmen niet gasdicht en dat is met apk een afkeurpunt.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke dan en gewoon de bocht die na de demper komt op de cherry bomb aangesloten?

denk dat ik eerst een goedkope chery eronder gooi om te kijken of het me bevalt

ik heb er ook een chery onder en bevalt prima

bij het optrekken hoor je hem goed en

op de snelweg heb je er geen last van

je hoort wel een zwaardere brom bij een constante snelheid

maar dat lost de autoradio voor je op

ps. hij word er niet zuiniger van hoor in tegendeel zelfs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cherry bomb moet met de gaatjes naar de achterkant van de auto gericht zijn anders loopt de demper "vol".

Ik heb links/rechts side pipes verder geen demper, veel herrie.

Als ik een agent tegen kom zie ik:D. tja dorp he.

Maar heb ook een paar dempers voor een motorfiets gekocht bij brouwer in Nijkerk.

beetje aangepast en met de dempers er in echt heel stil,gewoon eng.

Cherry bomb zijn bij tyra in bunschoten iets van 30 euro.

div. maten,en die jongens kunnen ook alles voor je buigen aan uitlaat spul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...