Les Charles Geplaatst September 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2008 Hallo Jeep-liefhebbers, Volgend probleempje: - Op LPG: prima starten (is eigenlijk op benzine natuurlijk) prima rijden MAAR onregelmatig en véél te laag stationair toerental.(± 500) - Op benzine: prima starten prima staionair toerental.(900) MAAR erg slecht, traag, accelereren. Graag enige hints in welke richting ik kan gaan zoeken. Alvast bedankt, Les Charles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst September 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2008 (bewerkt) Hallo Jeeper Ikzelf zou eerst zoeken naar vacuumlekken. Bijv van de MAP sensor slangetje. Dan de trottlebody schoonmaken en de stappenmotor checken en de connectoren van TPS(trottle Position Sensor) schoonmaken.(aarding) En vooral de altijd komende storingen van de aardingen van Motoraansluiting,chassis,accu,ect. Er kunnen heel veel zaken de oorzaak zijn, maar dit is een begin. September 21, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst September 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2008 Kweet niet maar tis een '89er dus lijkt me dat er een 4,2 in ligt. Als dat zo is dan is tie nog wel een dagje zoet met zoeken naar z'n TPS en Throtllebody. Dus @ Les Charles met wat voor motor hebben we te maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Les Charles Geplaatst September 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2008 Hallo Blue4.2 Het is een 2.5 4cil. Volgende week ga ik op zoek naar al de genoemde punten. Kun je bij zo'n oudje, 1989 is toch al een respectabele leeftijd, ook al storingen uitlezen op één of andere computer? Groetjes, Les Charles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst September 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2008 Ok een 2,5. Dan zou ik wel even de de bovengenoemde puntjes die wim hoppenbrouwers genoemd heeft doorlopen. Volgens mij kan je bij een 2,5 van '89 de foutcodes niet uitlezen zoals bij de nieuwere modellen(3x contactslot methode) maar corrigeer me als ik het mis heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst September 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2008 Hallo Blue 4,2. Het was inderdaad een min of meer een gok ,dat het een 2,5 liter zou kunnen zijn. In welk jaar komt de 4,2 dan? 1984-1996 2,5 L AMC 150 I4 105 hp 1987-1990 4.0 L AMC 242 I6 177 hp Renix fuel inj. Ik word wel eens helemaal gek van al die types en uitvoeringen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2008 4.2 (258) is model 87-90, 4.0 (242) model 91-95 2.5 monopoint model 87-90 2.5 mpi model 91-95 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2008 En de 2.5 monopoint is niet uit te lezen... Zijn de problemen ineens opgetreden, of staat het één los van het ander? Ik bedoel: Geen vermogen op benzine, maar wél goed stationair en slecht stationair op LPG en daarbij verder goed lopen... klinkt als 2 problemen. In ieder geval denk ik niet meteen aan de "stappenmotor" ofzo: op benzine werkt het immers. Dat 'ie opbenzine niet trekt kan een vervuild inspuitventiel of verouderde benzine zijn. In beide gevallen kan het best zijn dattie stationair nog loopt. Wat je LPG probleem aangaat: Kijk eens of er op jouw verdamper nog een stationair mengselschroef aanwezig is. Mogenlijk kun je het wegstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2008 Hallo Eerst maar eens uitsluiten of er geen vacuum lekkage is (even met een beetje remmenreiniger om de carburateur en gasmixer heen er je inlaat spruitstuk) hij zal even iets hoger gaan lopen in toeren maar je moet dan wel goed opletten want de computer regeld hem gelijk terug, zijn de bougies nog goed en de kabels, staat de ontsteking nog wel op tijd, spuit de injector nog goed in(kun je controleren met een onstekings lamp, de klem om de ingaande kabel op de verdeler en de lamp richten op de injector, kijk naar het sproeibeeld) Bij dit soort storingen kan je het beste precies te werk gaan en alles proberen uit te sluiten dan kom je de storing van zelf wel tegen. ik hoop dat je hier wat aan hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Les Charles Geplaatst September 24, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2008 Hallo 87 Wrangler & Aitze, Alvast tips waar ik wat mee kan. -Benzine zit er al in van febr.2005, en ook filter is toen vernieuwd. -De problemen zijn samen begonnen na een "grote" beurt:*bougies *luchtfilter *olie *oliefilter *olie versnellingsbak *olie transfertbak *diff.olie voor & achter Dus ga ik alvast alle vacuumslangen nakijken, benzine en filter vernieuwen. Ik hou jullie op de hoogte, Groetjes, Les Charles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2008 hallo Zou ik eerst maar eens de bougies controleren en de kabels. Kijk voor de zekerheid ook even of er ook 2 kabels omgewisseld ziin. nou doooeeei:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Les Charles Geplaatst September 24, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2008 Hallo Aitze, Gelukkig is het niet zo erg dat ik 2 bougiekabels heb omgewisseld. Een V8 blijft dan wel lopen maar een simpele 4 cil.(met 300.000 km op de teller) wil dan echt niet meer van zijn plaats. Daarbij, op LPG rijdt hij perfect. Groetjes, Les Charles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst October 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2008 hello, heb ooit dezelfde problemen gehad, namelijk goed op gas rijden en slecht op benzine. bleek achteraf een benzinepomp te zijn die niet genoeg druk gaf. op de 2.5 van '94 is er een testaansluiting voorzien, maar das geen monopoint. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2008 Volgend probleempje: - Op LPG: prima starten (is eigenlijk op benzine natuurlijk) prima rijden MAAR onregelmatig en véél te laag stationair toerental.(± 500) Stationair toerental/mengsel kun je op de mixer regelen. (bij een impco met een kleine schroevendraaier in het midden bovenop onder de afdekmoer) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Les Charles Geplaatst November 23, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2008 Hallo sleutelaars, Probleem eindelijk opgelost! Eerst, in logische volgorde, al jullie tips gecontroleerd. Spijtig genoeg zonder resultaat. Toevallig raakte ik in gesprek met mijn LPG-installateur van mijn andere, dagelijks-verkeer auto, en die stelde me voor de LPG-verdamper eens te controleren. Op het éérste gezicht leek alles in orde, maar bij nauwkeurige drukcontrole bleek één van de inwendige membranen verduurd en erg kleine scheurtjes te vertonen. NIEUWE verdamper geplaatst en ons JEEPIE rijdt weer als nieuw, zowel op benzine als op LPG. P.S.: zojuist getankt, LPG á 0.38 € / liter. Wat een plezier !!!!!!! Nogmaals bedankt voor het meedenken, en hopelijk heeft iemand anders ook nog nut van deze denkwijze & oplossing. Les Charles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.