Spring naar bijdragen

Onregelmatig & te laag stationair rpm.


Les Charles
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeep-liefhebbers,

Volgend probleempje:

- Op LPG: prima starten (is eigenlijk op benzine natuurlijk)

prima rijden

MAAR onregelmatig en véél te laag stationair toerental.(± 500)

- Op benzine: prima starten

prima staionair toerental.(900)

MAAR erg slecht, traag, accelereren.

Graag enige hints in welke richting ik kan gaan zoeken.

Alvast bedankt,

Les Charles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeeper Ikzelf zou eerst zoeken naar vacuumlekken. Bijv van de MAP sensor slangetje.

Dan de trottlebody schoonmaken en de stappenmotor checken en de connectoren van TPS(trottle Position Sensor) schoonmaken.(aarding)

En vooral de altijd komende storingen van de aardingen van Motoraansluiting,chassis,accu,ect.

Er kunnen heel veel zaken de oorzaak zijn, maar dit is een begin.:rolleyes:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Blue 4,2. Het was inderdaad een min of meer een gok ,dat het een 2,5 liter zou kunnen zijn. In welk jaar komt de 4,2 dan?

1984-1996 2,5 L AMC 150 I4 105 hp

1987-1990 4.0 L AMC 242 I6 177 hp Renix fuel inj.

Ik word wel eens helemaal gek van al die types en uitvoeringen.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de 2.5 monopoint is niet uit te lezen...

Zijn de problemen ineens opgetreden, of staat het één los van het ander?

Ik bedoel: Geen vermogen op benzine, maar wél goed stationair en slecht stationair op LPG en daarbij verder goed lopen... klinkt als 2 problemen.

In ieder geval denk ik niet meteen aan de "stappenmotor" ofzo: op benzine werkt het immers.

Dat 'ie opbenzine niet trekt kan een vervuild inspuitventiel of verouderde benzine zijn. In beide gevallen kan het best zijn dattie stationair nog loopt.

Wat je LPG probleem aangaat: Kijk eens of er op jouw verdamper nog een stationair mengselschroef aanwezig is. Mogenlijk kun je het wegstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Eerst maar eens uitsluiten of er geen vacuum lekkage is (even met een beetje remmenreiniger om de carburateur en gasmixer heen er je inlaat spruitstuk) hij zal even iets hoger gaan lopen in toeren maar je moet dan wel goed opletten want de computer regeld hem gelijk terug, zijn de bougies nog goed en de kabels, staat de ontsteking nog wel op tijd, spuit de injector nog goed in(kun je controleren met een onstekings lamp, de klem om de ingaande kabel op de verdeler en de lamp richten op de injector, kijk naar het sproeibeeld)

Bij dit soort storingen kan je het beste precies te werk gaan en alles proberen uit te sluiten dan kom je de storing van zelf wel tegen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo 87 Wrangler & Aitze,

Alvast tips waar ik wat mee kan.

-Benzine zit er al in van febr.2005, en ook filter is toen vernieuwd.

-De problemen zijn samen begonnen na een "grote" beurt:*bougies

*luchtfilter

*olie

*oliefilter

*olie versnellingsbak

*olie transfertbak

*diff.olie voor & achter

Dus ga ik alvast alle vacuumslangen nakijken, benzine en filter vernieuwen.

Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes,

Les Charles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Volgend probleempje:

- Op LPG: prima starten (is eigenlijk op benzine natuurlijk)

prima rijden

MAAR onregelmatig en véél te laag stationair toerental.(± 500)

Stationair toerental/mengsel kun je op de mixer regelen. (bij een impco met een kleine schroevendraaier in het midden bovenop onder de afdekmoer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo sleutelaars,

Probleem eindelijk opgelost!

Eerst, in logische volgorde, al jullie tips gecontroleerd.

Spijtig genoeg zonder resultaat.

Toevallig raakte ik in gesprek met mijn LPG-installateur van mijn andere, dagelijks-verkeer auto, en die stelde me voor de LPG-verdamper eens te controleren.

Op het éérste gezicht leek alles in orde, maar bij nauwkeurige drukcontrole bleek één van de inwendige membranen verduurd en erg kleine scheurtjes te vertonen.

NIEUWE verdamper geplaatst en ons JEEPIE rijdt weer als nieuw, zowel op benzine als op LPG.

P.S.: zojuist getankt, LPG á 0.38 € / liter. Wat een plezier !!!!!!!

Nogmaals bedankt voor het meedenken, en hopelijk heeft iemand anders ook nog nut van deze denkwijze & oplossing.

Les Charles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...