Spring naar bijdragen

achteruitrijverlichting


erwinnaar
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Hallo mede Jeepers,

Bij mij deed mijn achteruitrijverlichting het ook niet meer wat ik nou niet zo'n groot probleem vond.

Alleen sinds 1 week wilde mn Jeep helemaal niet meer starten.....en dat is een stuk lastiger!!!! :lol:

Neutral Safety Switch (NSS) dit weekend van mijn XJ afgehaald. En dat was best een lastig klusje maar dankzij bovenstaande manual (er zijn er trouwens nog meer op internet te vinden, ff googlen op NSS XJ) is het gelukt.

Nu heb ik de NSS uit elkaar geschroefd, en ga m schoonmaken. Iemand ervaring met schoonmaken met remmenreiniger? Want dat heb ik in huis staan.

Trouwens: Er staat op internet dat ik "dielectric or lithium grease" moet gebruiken......welk vet is dat in goed nederlands????

Enne Erwinnaar, werkt alles weer bij jou?

bewerkt door turbonno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeeper. Dielectric Grease is een op siliconenbasis smeervet.

Het is dus niet electrischgeleidend. Er is ook geleidend vet! bijv. Ox-Guard.

Wit lithiumvet is een half synthetisch universeel smeervet. Kan dus goed gebruikt worden om de NSS te smeren.

Ikzelf gebruik Dielectricgrease (Super Lube) voor de bougiekabelkappen en de verdelercontacten. Het is zeer vochtwerend en stabiel tegen water.:lol:

p.s.Schoonmaken met remmenreiniger geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij is in februari dit jaar goedgekeurd en toen deed mn achteruitverlichting het al niet. Kan natuurlijk ook zijn dat ze niet alles gechecked hebben wat voor de APK had gemoeten. Maar volgens mij is het niet verplicht dat ie t moet doen! Ben nu wel nieuwsgierig geworden hoe het nu zit....

(mijn NSS heb ik schoongemaakt maar nog geen tijd gehad om m er op te zetten, gezien het weer wat ze voor deze week voorspellen wel tijd om aan de slag te gaan want om in de regen naar het werk te fietsen heb ik geen zin in)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gebeld met 2 keurmeesters en beide konden het niet meteen bevestigen dus even opgezocht(laten doen door apk keurmeester).

Verplicht voor auto's van na 31 dec 1997: het hebben van werkende achteruitrijlichten.

Mogen alleen werken als de versnellingbak in zijn achteruit staat.

Auto's van voor deze datum mogen het wel hebben en hoeft niet te werken.

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...