Classic Geplaatst August 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 Hoi, Ik had de vragen al gesteld in mijn voorstel verhaal, maar daar ik denk dat het wat minder gelezen wordt en daar het toch technisch is stel ik ze hier nog een keer. http://www.jeepforum.nl/showpost.php?p=157724&postcount=1081 Wat zijn de aandachtpuntjes van een cherokee Classic 1999 4.0L en wat moet hij doen qua prijs? Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 Hoi Arie, XJ's van de laatste bouwjaren zijn redelijk zorgenloos, probeer de storingscode's even uit te lezen als je de kans krijgt, onderhoudshistorie is ook belangrijk -vraag erom-. Probeer of alle electrische dingen ook werken, ramen, CV, stoelen, airco, enzz.... Prijzen tussen 6 en 10k, afhankelijk van kilometers en uiterlijk. Succes met de aanschaf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst August 23, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2008 Hoi, Kleine update, diegene die ik op het oog had en waar ik eigenlijks afgelopen maandag naar heen wou om te handelen ware het niet dat ik zaterdag door mijn rug ging!!! Was bij een controle of hij er nog was omdat ik het nu vandaag wou doen verkocht!!! En het wrange is dat ik hem nu weer te koop tegen kom bij een jeep cherokee garage voor 4K meer als de snel door de bocht prijs naar mij toe genoemd. Ik baal als een stekker, maar vang mijn zoekt tocht opnieuw volle goede moed aan. Er zijn tenslotte meerdere. Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2008 En het wrange is dat ik hem nu weer te koop tegen kom bij een jeep cherokee garage voor 4K meer als de snel door de bocht prijs naar mij toe genoemd. Volgens mij een universeel gebruik.. iets met particulier en handel? Nu is het houw taak om daar weer 3K vanaf te lullen. (of inderdaad verder te zoeken) Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
H.Groen Geplaatst August 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2008 (bewerkt) Hoi,Kleine update, diegene die ik op het oog had en waar ik eigenlijks afgelopen maandag naar heen wou om te handelen ware het niet dat ik zaterdag door mijn rug ging!!! Was bij een controle of hij er nog was omdat ik het nu vandaag wou doen verkocht!!! En het wrange is dat ik hem nu weer te koop tegen kom bij een jeep cherokee garage voor 4K meer als de snel door de bocht prijs naar mij toe genoemd. Ik baal als een stekker, maar vang mijn zoekt tocht opnieuw volle goede moed aan. Er zijn tenslotte meerdere. Groet Arie Bericht verwijderd, door totaal gebrek aan belangsteling, laat staan een antwoord August 26, 2008 bewerkt door H.Groen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst August 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2008 Hoi, Weer een kleine update, vandaag wezen kijken naar één van 1994. Leuk ding binnen erg netjes(compleet en alles werkt), buiten wat gebruikssporen je kent het wel, schanier deur vast gelast, roest boven het voorraam, bumper gehavend maar daar is de leeftijd ook naar! En kan mij niet schokken. Wat ik hier even wou vragen is het volgend: De werkende airco geeft een hoop water na afloop, echter dat loopt op de één of andere manier de kokerbalk in en stroomt onder de wagen uit de veelvuldig voorkomende er in wordende gaten. Dit lijkt mij niet zo te worden, is dit een teken? Licht er een slang los, is er een opvangbak verrot? Hij is binnen kurk droog. De bladveren zitten (zoals jullie waarschijnlijk nog beter weten als ik) met hun voorste oog in een houder die tegen de kokerbalk zit ge-bout echter er gaan ook bouten door de vloerplaat die vloerplaat houd na die houder op en loopt met een ronding omhoog en de wiel kast begint. Nu is de vloerplaat daar waar de buitenste bouten zitten goed echter een kleine stukje erna en die bocht omhoog zeer bedenkelijk. Wat moet ik daar van denken? Is dat een kwaaltje? Groet Arie ps 1999 kan weg uit de titel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst August 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 Hoi, Vervolg vorig bericht, ik had de man al een bod gedaan mits ik hem ook op de brug mocht bekijken. Dat kijken mocht zo ie zo maar hij ging niet akkoord met het bod, dus had kijken geen zin vond ik. Echter vanmorgen(we hebben vakantie:)) belde hij op en wou het verschil delen en na wat vijven en zessen ging hij toch akkoord met mijn bod. Uiteraard na eerst toch een inspectie op de brug door mij. Dus wie heeft er nog tips om op letten en dan bedoel ik met name de carrosserie. Wat mag er bedenkelijk wezen rond de bevestigings beugel van de bladveren Kan iemand me vertellen waar het water van de airco officieel naar de straat moet druppen zoals al eerder vermeld loopt dat nu gedeeltelijk de kokerbalk in en er ook weer uit door de standaard gaten die er in zitten, maar mij lijkt dat niet zo te horen? Ik hou jullie op de hoogste, en hoop op wat antwoorden voor morgen, dan ga ik er weer naar heen! Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 (bewerkt) Aan zaken zoals wielophanging en bevestigingen aan chassis balken mag niets bedenkelijks zijn. Reparatie hiervan is vaak erg arbeids intensief. Bij twijfel laten staan, even verder zoeken, er zijn goeie genoeg. August 26, 2008 bewerkt door Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst August 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2008 Hoi,Bericht verwijderd, door totaal gebrek aan belangsteling, laat staan een antwoord Hoi H. Groen, Inderdaad dat was niet zo netjes van mij, mijn excuses. Ik koop een auto op techniek en originaliteit, jou auto heeft even mee gedaan(via marktplaats) in mijn selectie in de beginfase, voor ik die uit 1999 tegen kwam. Met name je techniek verhaal beviel me, echter je velgen en de manier van bevestiging van je car kit deed hem weer van de lijst verdwijnen.(zo’n zeikerd ben ik) Toen je hem via dit draadje ook aan bood was dat voor mij al een gepasseerd station, ik had even moet reageren nogmaals mijn excuses. En wens je succes met je verdere verkoop. Hoi allemaal, Nou gekocht, een paar dagen geleden al maar ik had het even druk. Hij viel op de brug reuze mee de dorpels zijn nog goed evenals de kokerbalken en ook de bevestigings punten waar ik even aan twijfelde zijn hard. Hij is mooi droog aan de onderkant (en de rest) alleen de stuur demper lekt wat, maar dat fiks ik wel. Het is een Cherokee Jamboree uit 1994 met 230K op de teller, Europese auto het boekje uit bij de dealer in onderhoud geweest. Al weer drie jaar bij de garage (waar ik hem kocht) in onderhoud dus we missen een krap tonnetje! Wel was duidelijk, nieuwe startmotor, twee nieuwe en twee bijna nieuwe banden, en een jaar keuring Dus ik ga alle sapjes vervangen van de dif en (tussen)bak. Er zijn geen storings meldingen en geen recall’s Boekjes erbij, en ik heb een fsm en onderdelen pdf gedownload. Om on topic te blijven, hoe zie ik dat er achter evt. een sper zit en welke olie moet er in. In mijn dodge moet 80w90 in het boekje staat 75w90 maar ze geven allebei de zelfde Amerikaanse code op. Is het erg als ik 80w90 gebruik? (Dat heb ik) Ik zal zo snel mogelijk een link waar ik wat foto-tjes heb staan als ik ze gemaakt hebt plaatsen.. Ik ben blij dat er elektrische ramen in zaten toen ik naar huis reed, anders had ik niet in de auto gepast zo’n smile had ik op mijn gezicht. Ik zou zeggen stel vragen, en schiet er eens op!!! Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2008 In mijn dodge moet 80w90 in het boekje staat 75w90 maar ze geven allebei de zelfde Amerikaanse code op. Over welke code heb je het? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst August 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2008 In mijn werkplaatshandboek van de dodge staat 80w90 / API-GL5 (elke dodge bezitter gooit er ook 80w90 in) In mijn instructie boekje van de cherokee staat 75w90 / API- GL5 ??? Kan het kwaad om 80w90 te gebruiken? Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2008 Denk het niet.. overigens is API-GL5 de kwaliteitsnorm en is 80w90 de viscositeit. Maar gewoon doen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst September 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2008 Om on topic te blijven, hoe zie ik dat er achter evt. een sper zit en welke olie moet er in. Ik heb inmiddels een sticker van hier naar Tokio gevonden in het handschoenen kastje waar op staat(in het engels) dat de auto uitgevoerd is met een sper. Iemand nog hoe je het aan de as kan zien, iets met een label toch? Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst September 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2008 Als het goed is zit er tussen de bouten 2 plaatjes,1 met de overbrengverhouding erop en de ander staat limited slip op. Op het diffdeksel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst September 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2008 Hoi, Bedankt voor de info, heb net even gekeken kan geen label vinden met verhouding. Maar overduidelijk een label waar op staat dat het een sper is. Kan ik verder met mijn verversing! Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2008 Hoi,Bedankt voor de info, heb net even gekeken kan geen label vinden met verhouding. Maar overduidelijk een label waar op staat dat het een sper is. Kan ik verder met mijn verversing! Groet Arie Jeep cherokee's van die jaren zijn niet uitgevoerd met een sper maar met zoals jeeped het al zei een LSD ( limited slip differentieel) Daar moet je niets van verwachten want ze gaan na een aantal jaren hun werking verliezen. Mocht jij toch het papiertje geloven dan kan je ontdekken of je echt een sper hebt door het volgende te doen. Zoek een zandpad. Hem daar op te zetten. Zorg dat 1 wiel vrij staat ( dus in de lucht hangt) Hou hem in 2 wd drive en geef zachtjes gas. Het wiel in de lucht gaat dan draaien en het andere wiel blijft stil staan. Dan weet je dus zeker dat je LSD ( soort sper) niet meer werkt. Als je een sper hebt zullen beide wielen altijd draaien. Maakt niet uit welk wiel op de grond staat en welk wiel in de lucht hangt. Je zal altijd tractie hebben op beide achterwielen als je echt een sper zou hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst September 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2008 Hoi, Je hebt geheel gelijk, ik was iets te enthousiast met me sper. Op de sticker en in het instructie boekje stond namelijk sper. Echter op het lipje aan de as staat inderdaad limited slip dif. en dat zal het ook wezen. Het is allemaal weer klaar met de olie en heb er zo’n toevoeging bijgedaan. En als hij niet meer werkt, jammer dan, ik ga het zekers proberen! Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2008 Het is allemaal weer klaar met de olie en heb er zo’n toevoeging bijgedaan. Dan komt het wel goed.. Nog gekeken naar slijtage en/of metalen deeltjes in de oude vloeistof? Daar haal je namelijk veel info uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst September 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2008 Hoi, Het zag er allemaal prima uit, geen rommel en zelfs de olie kleur was als nieuw bij de voordif en bak en tussenbak Alleen het achter dif was iets verkleurd maar geen rommel! In de versnellings bak zat wel teveel olie maar hij schakelt prima dus maar hopen dat, dat niet nadelig was! Ik kon ook aan de difjes zien dat ze eerder los zijn geweest aan de pakking dus helemaal onverzorgd was het niet. Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2008 Ik kon ook aan de difjes zien dat ze eerder los zijn geweest aan de pakking dus helemaal onverzorgd was het niet. Da's weer een goed teken. Teveel olie in de versnellingsbak? Hoe krijgt iemand dat voor elkaar? Ik bedoel, het loopt er ook gewoon weer uit als het echt teveel is. Dan moet je 'm op z'n kant leggen of zo... Wat is teveel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst September 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2008 Hoi De teveel olie zal wel niet zo erg zijn, als dat het klinkt(een paar millimeter boven max) Maar als dodge bezitter ben ik er toch huiverig voor en staat hij er nu een paar millimeter onder. Hier een linkje naar foto’s van de auto http://www.photobucket.com/jeep_cherokee Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.