Spring naar bijdragen

koude voeten


hvulink
 Share

Recommended Posts

Hallo jeepers!

In onze cherokee Jamboree van 1994 met airco hebben we aan de pasagierszijde te maken met een vervelend koude (rijwind!!!)luchtstroom. Het komt uit een kanaal wat afgedekt wordt (bij het inschakelen van de airco) door een automatische klep. Deze klep zit onderin bij de voeteinde van de passagierzijde achter het dashbord. Probleem is dat bij het aanzetten van de verwarming de klep openstaat en zo ipv warme lucht, koude rijwind aanvoert; resultaat vriendin met koude voeten!

Weet iemand of dit gewoon is (lijkt me vreemd, maar toch....) en zo nee wat hier aan te doen is? Zat er zelf al aan te denken deze klep gewoon dicht te schroeven, maar het zal wel een functie hebben!!!

Alle reacties zijn welkom!

Groet Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Bedankt voor alle relatietips! Maar mijn vriendin heeft nog steeds koude voeten (en als zij rijdt omdat ik teveel heb gedronken moet ik constant naar de plee! dry.gif )

Weet niemand een echte oplossing hiervoor? Het is echt rijwind wat je de auto voelt instromen vanuit de plek waar de ventilator zit. Wanneer de airco ingeschakeld wordt sluit de klep zich, alleen dan zit je weer met de kou die van de airco komt; resultaat dus ''nul''!

Het is geen hydrolische of vacuumpomp als ik het goed gezien heb. Er loopt een electr. kabel heen.

Kan het niet zo zijn dat er ergens een rubber kapot is of een slang loslicht waardoor er rijwind de auto in '' stroomt''. Ik kan het niet goed overzien door de verschillende motoronderdelen die het zicht belemmeren.

Alvast weer dank voor reacties!!!

Groet Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee je hebt echt ergens een vacuum lek

de vacuum regelt alle kleppen in je auto

mis je de vacuum dan staan je kleppen open en zo stroomt de buitenlucht naar binnen

bij mij was na lang zoeken de aansluiting onder het vulpotje van de radiateur lek (scheur in het verbindingsstuk)

waardoor de kleppen ook niet meer werkte

LET WEL OP het zijn erg dunne slangetjes die de vacuum regelen

in de auto zijn ze zelfs gekleurd (zwart/rood,zwart/blauw enzzzz )

waardoor het net lijkt of je te maken hebt met een electriciteits kabel terwijl het vacuum slangen zijn

succes met het zoeken naar je vacuumlek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

bedankt allemaal voor de tips! Heb idd een vacuumlekje gevonden, er zat een slang niet goed op een t-stukje net voor de warmwaterklep. Wanneer je nu op desnelweg rijdt heb je midner last van rijwind, maar een beetje rijwind blijf je wel voelen wanneer je niet de ventilator van zijn ''0'' stand haalt.

In elk geval stukken beter!!!

Groet Harold en Sandra tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...