Spring naar bijdragen

anti rokers beleid


MCJeep
 Share

Recommended Posts

Ben ruim een jaar geleden gestopt, dus ik heb geen problemen met een rookverbod.

Beter nog... Als ex-roker mag ik irritanter zijn jegens rokers, dan nooit-rokers. Iedereen weet tenslotte dat ex-rokers het meeste klagen :(

Maar goed... Als Amerikanen aan een horeca-rookverbod kunnen wennen, dan kunnen de Nederlanders dat zeker.

En het is nog niet zo erg als in sommige landen, waar je niet op straat of in de auto mag roken.

Zie het positief! Buiten roken mag nog wel, dus wordt het gezelliger op straat, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziekenhuizen en openbare gebouwen etc. kan ik me helemaal voorstellen, maar neem een voorbeeld aan Nieuw Zeeland. Daar mag iedere horeca ondernemer zèlf bepalen of zijn bedrijf al dan niet rookvrij is.

Zo heeft iedereen zijn eigen plekje.

Het lijkt wel alsof niemand meer mag nadenken en zelf mag beslissen.

Krijgen we straks een boete omdat we in de zon lopen zonder pet?

Dat is ook erg slecht voor je.

Geef de horecamensen het recht zelf te beslissen wat goed is voor ze en voor hun klanten en stop dat bemoederen.

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziekenhuizen en openbare gebouwen etc. kan ik me helemaal voorstellen, maar neem een voorbeeld aan Nieuw Zeeland. Daar mag iedere horeca ondernemer zèlf bepalen of zijn bedrijf al dan niet rookvrij is.

Zo heeft iedereen zijn eigen plekje.

Het lijkt wel alsof niemand meer mag nadenken en zelf mag beslissen.

Krijgen we straks een boete omdat we in de zon lopen zonder pet?

Dat is ook erg slecht voor je.

Geef de horecamensen het recht zelf te beslissen wat goed is voor ze en voor hun klanten en stop dat bemoederen.

:(

Amen:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is vooral het personeel van de kroegeigenaar. Mag je iemand verplichten om in een rokersruimte te werken.

Maar goed weer betutteling ten top. Rokers zijn goed voor de economie - ze dragen veel bij en gaan vlot dood. Daar hou ik me maar aan vast, want behalve in de portemonnee merk ik niets positiefs aan het gestopt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bemoeizucht wordt inderdaad steeds groter. Maar het horecarookverbod zit er al heel lang aan te komen en je doet er niets tegen.

De brandstofprijsverhoging van vandaag heeft een veel grotere inpact en zelfs daar wordt nauwelijks tegen geprotesteerd. Iedereen klaagt er over, maar verder gebeurt er nauwelijk iets.

Verder is het rookverbod wel een mooi politiek statement:

'Kijk eens hoe goed wij zijn! We hebben een horecarookverbod ingesteld! Dat is goed voor de gezondheidszorg! Laten we de tabakaccijnzen ook nog een klein beetje verhogen 'om het roken te ontmoedigen'.'

Als de politiek de mensen echt van het roken af wil hebben, moeten ze de prijs in één klap vervijfvoudigen en torenhoge boetes op het smokkelen van tabak, en het gebruik van smokkelwaar, zetten. En dat moet dan natuurlijk in de hele EU gebeuren.

Maar ja... Dat kost de schatkist natuurlijk weer een hoop inkomsten.

Het is schatkisttechnisch veel handiger om de prijzen ( ook van brandstof ) met kleine beetjes te verhogen, dan wennen mensen er aan en blijven ze de produkten gebruiken.

Awel... Dit is natuurlijk 'just my 2¢'

P.s. Ik heb niets tegen rokers. Als het te bedompt wordt, ga ik wel buiten een luchtje scheppen. Dat deed ik al toen ik nog rookte.

Addendum:

want behalve in de portemonnee merk ik niets positiefs aan het gestopt zijn

- Ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest, sinds ik gestopt ben.

- Ik heb inslapers nodig om in slaap te vallen. Het minste geluid van de buren houdt me wakker.

- Ik ben ongeduldiger dan ik al was.

- Ik ben meer hyper

bewerkt door Raven
Addendum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Addendum:

- Ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest, sinds ik gestopt ben.

- Ik heb inslapers nodig om in slaap te vallen. Het minste geluid van de buren houdt me wakker.

- Ik ben ongeduldiger dan ik al was.

- Ik ben meer hyper

- Dikker

- Chagrijniger

Je zou bijna weer beginnen :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Dikker

- Chagrijniger

Je zou bijna weer beginnen :lol:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=QpFqJAIxCFg&hl=en"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=QpFqJAIxCFg&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er zó blij mee!!

Anderen lopen natuurlijk geen extra risico op (huid-)kanker als jij zonder pet of zonnebrand buiten bent, dus dat soort vergelijkingen gaan niet echt op... :(

Die 'extra Jeep belasting' zou je dan slurptax kunnen noemen, of niet? :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er zó blij mee!!

Anderen lopen natuurlijk geen extra risico op (huid-)kanker als jij zonder pet of zonnebrand buiten bent, dus dat soort vergelijkingen gaan niet echt op... :(

Die 'extra Jeep belasting' zou je dan slurptax kunnen noemen, of niet? :wacko:

Snap ik snap ik... ik bedoel eigenlijk het volgende:

Mensen hebben last van iets en het wordt verboden. Punt.

Geen compromis, geen overleg, geen hoor en wederhoor.. het is een samenleving van allerlei verschillende meningen maar dit wordt door de strot geduwd. Goed of slecht, het gaat om het idee.. hop verboden.

Als ze alles zo zouden aanpakken zou het er een stuk anders uitzien.

(en ja, dat bedoel ik negatief)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en de voordelen ???

die ontwenningsverschijnselen duren een jaar.

Ik rookte 3 pakjes per dag

als telefoon ging zocht ik eerst sigaretten

als op visite peuken bijna op waren vroeg ik waar in de buurt......

in Inort liep er een die zonder zat. werd heel nerveus.

Nu smaakt alles beter, ruikt alles beter

als je een vrouw kust die net een peuk uit maakt ga je bijna over je nek.

ga maar lekker buiten roken. bij mij binnen mag, als je zelf de asbak leegt voor je weg gaat.

ben elke dag blij dat ik niet meer rook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weet je wat het mooiste van het hele verhaal is........

mischien stopt wel een miljoen nederlanders met roken :wacko:

:( Hoe kom ik nou zo dom zijn...........

Die belasting inkomsten op tabak die ze dan niet meer hebben ??????

JA, die kunnen we weer met z'n allen ophoesten

en wanneer gaan ze wat aan die stadsbus doen ? die rookt ook dus ook slecht voor je gezondheid:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ik begrijp dat iedereen die niet (meer) rookt blij is met deze maatregel.

Heel normaal.. maar zie het eens los van het roken. (ongezond, zeer vervelend voor de meerokers etc, dat weten we allemaal)

Het gaat me niet om de reden van de wet, het gaat mij persoonlijk om de manier waarop, op bijna fascistische wijze, de overheid gebied dat de onderdanen bepaalde zaken niet mògen doen.

bah.

het is te gek voor woorden, ik denk daar echt dagelijks aan. :wacko::(

In China mogen mensen niet meer dan 1 kind krijgen.

Dat wordt opgelegd door een overheid die niet is gekozen...

Laat ik maar niet meer reageren, het is tenslotte maar het café.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echter.....

In nagenoeg alle EU landen was/is er al een rookverbod in (o.a.) de horeca. NL is geen eiland (meer).

Vind ook dat horeca ondernemers dat zelf zouden moeten kunnen regelen. Het is op europees niveau al te ver heen....helaas.

In andere landen is het ook zo bot ingevoerd.

Ben zelf roker en ben veel in het buitenland en dus al jaren creatief bezig om toch mijn eigen onhebbelijkheid te kunnen blijven uitoefenen.....

Moet binnenkort naar de US, iemand een creatieve tip...???

Ik wil trouwens met mijn gewoontes andere mensen geen overlast bezorgen,ook niet in de horeca. Bij iemand thuis die niet rookt, heb ik er moeite mee zelf wel te roken (en vervolgens zelf niet de asbak leeggooien he Dez... :lol:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...