Spring naar bijdragen

Lagervet


F.M
 Share

Recommended Posts

ik ben een beetje aan het expermieteren met lagervet voor mijn wiellagers. ik ben de universele lagervet een beetje beu. en heb laatst rooie vet gekocht van valvoline is ook bestand tegen zout. het is een iets kleverige vetzooi. iemand hier ervaring mee. of heb je andere ideeen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere ideeen ja......

Vet kan wel tegen zout, maar kunnen je lagers dat ook? Nee dus. Mijns inziens dus totaal overbodig.

Zelf gebruik ik universeel blauw lagervet van BPW, prima tevereden over.

en waar kun je dat merk kopen. en hebben ze ook een website
Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.speedwaymotors.com/p/526,31_Almagard-Vari-Purpose-Lubricant.html

Op werk hebben we nu een tijdje dit vet en zijn er erg tevreden over. Gebruiken het bij zwaar belaste pompen in vochtige omgevingen waar regelmatig stoom gebruikt wordt voor spoelwerkzaamheden. Ik heb er mijn kruisjes mee gesmeerd en tot noch toe geen problemen. Weet niet waar wij het bestellen maar in ieder geval wel in Nederland ( schijnt wel niet goedkoop te zijn).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Kijk eens op deze site http://www.hlecoservices.nl/

Dit bedrijf levert TSL vet. Het is een blauw vet wat ook veel in de landbouw ed gebruikt wordt. Ik gebruik dit vet sinds een jaar in mijn lagers (en alle andere toepassingen; tandwielkast lier ed) en heb ze sindsdien niet om de 3 ritjes hoeven te vervangen doordat de roestbeestjes mijn lagers hadden opgevreten. Heb begrepen dat het US leger dit vet ook in div. voertuigen toepast. Het vet heeft een samenstelling die onder invloed van water absoluut niet verzeept.

m.a.w. ik ben zeer positief over dit produkt.

Mvg Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...