Aad V. Geplaatst June 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2008 Weet iemand hoe je het stationaire toerental van een 2,5ltr. injectiecarburateur verhoogt. Als de motor warm is valt hij terug naar 750 tot 800 tpm en trilt de auto nogal. Als je dan het toerental opvoert naar 1000 tot 1100 toeren is hij weer stil. Ben al aan het tobben geweest maar weet niet hoe en wat ik eraan kan doen, alles is electronisch:bye1:. Ben bang dat je hier zelf niets aan kan doen en dat hij aan de stekker moet bij de dealer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst June 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2008 750 is toch prima ? Je wilt je probleem oplossen door iets wat goed werkt te veranderen....... Kijk eerst eens waarom de jeep trilt. Alles even nalopen , motorsteun bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst June 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2008 Kan niets aan de steunen ontdekken en alles zit vast.De hele boel op een brug gecontroleerd. Zou het toch prettiger vinden als het toerental naar de 1000 toeren ging. Heb al een paar auto's versleten en die liepen allemaal rond de 1000 toeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Les Charles Geplaatst June 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2008 Kijk eerst even na of de stappenmotor wel OK is. Mijn 2.5 had namelijk hetzelfde probleem en met de stappenmotor te vervangen was alles terug prima. Groetjes, Les Charles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst June 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2008 Stappenmotor ook al uit elkaar gehad. Helemaal schoon gemaakt van binnen, opnieuw ingevet en er weer opgezet.Werkt prima als je de motor start en (warm en koud) en reageert goed als je gas geeft. IK WEET HET NIET MEER!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2008 Gaskabelsteun ietsje uitbuigen mss..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2008 Stationair toerental is electronisch geregeld. Ga daar niet aan prudsen!! Als de motor schokkerig loopt, is er iets anders aan de hand. Je hebt de stappenmotor schoongemaakt, prima! maar... hij kan ook stuk zijn natuurlijk! Zet de auto eens in een hoge versnelling, en laat de koppeling opkomen, ZONDER gas bij te geven. Ga rustig door, totdat de motor bijna afslaat, op dat moment trap je de koppeling snel weer helemaal in. Je moet nu zien en horen dat de motor even naar een hoger toerental schiet ( 1000, mogelijk 1500 toeren). Ook na een koude start moet het toerental tijdelijk wat hoger zijn, trouwens. Gebeurt dat bij jou niet, reken er dan maar op dat de stappenmotor ( eigenlijk is "stationairsteller" een beter woord) defect is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2008 Ik heb zelf ook een 2,5L maar dan nog wel met de monopoint injectie maar deze loopt stationair ook maar 750/800 rpm. Geen vuiltje aan de lucht niet trillen rammelen of zoiets. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst June 10, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2008 Over het koude startprocedure, dat werkt precies zoals het beschreven wordt.Als hij koud is loopt het toerental op tot +/- 1500 toeren. Ook de tip over de versnelling-koppelingstruc doet hij goed. Zal de ontsteking eens laten checken met een goeie ontstekingslamp, misschien helpt dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst June 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2008 Met het toerental is weinig mis, maar het schokken zal waarschijnlijk komen omdat de ontsteking af en toe mist. Waarschijnlijk zal een "tune up" het probleem verhelpen...nieuwe verdelerkap/rotor, bougiekabels en bougies.... Heb je de bougies er al uit gehad en gecontroleerd? (contactafstand, slijtage, kleur) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst June 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2008 Bougies, kabels, verdelerkap en rotor zijn pas vervangen.Ga een zaterdag het ontstekingstijdstip laten controleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2008 Meet dan ook ff je compressie..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst June 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2008 HET PROBLEEM IS GEVONDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EEN LEKKE PAKKING VAN HET INLAATSPRUITSTUK. Er zat een heel klein sleufgaatje in de pakking, waardoor hij een beetje valse lucht aanzoog. Als je gas gaf hoorde en merkte je het niet. Maar als de motor stationair liep had hij er toch knap last van. Gelukkig weer een probleem opgelost, op naar het volgende probleem(hoop dat dit nog wel even duurt). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.