Spring naar bijdragen

Stationair toerental verhogen.


Aad V.
 Share

Recommended Posts

Weet iemand hoe je het stationaire toerental van een 2,5ltr. injectiecarburateur verhoogt.

Als de motor warm is valt hij terug naar 750 tot 800 tpm en trilt de auto nogal.

Als je dan het toerental opvoert naar 1000 tot 1100 toeren is hij weer stil.

Ben al aan het tobben geweest maar weet niet hoe en wat ik eraan kan doen, alles is electronisch:bye1:.

Ben bang dat je hier zelf niets aan kan doen en dat hij aan de stekker moet bij de dealer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan niets aan de steunen ontdekken en alles zit vast.De hele boel op een brug gecontroleerd.

Zou het toch prettiger vinden als het toerental naar de 1000 toeren ging.

Heb al een paar auto's versleten en die liepen allemaal rond de 1000 toeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stationair toerental is electronisch geregeld. Ga daar niet aan prudsen!!

Als de motor schokkerig loopt, is er iets anders aan de hand. Je hebt de stappenmotor schoongemaakt, prima! maar... hij kan ook stuk zijn natuurlijk!

Zet de auto eens in een hoge versnelling, en laat de koppeling opkomen, ZONDER gas bij te geven. Ga rustig door, totdat de motor bijna afslaat, op dat moment trap je de koppeling snel weer helemaal in. Je moet nu zien en horen dat de motor even naar een hoger toerental schiet ( 1000, mogelijk 1500 toeren).

Ook na een koude start moet het toerental tijdelijk wat hoger zijn, trouwens.

Gebeurt dat bij jou niet, reken er dan maar op dat de stappenmotor ( eigenlijk is "stationairsteller" een beter woord) defect is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het koude startprocedure, dat werkt precies zoals het beschreven wordt.Als hij koud is loopt het toerental op tot +/- 1500 toeren.

Ook de tip over de versnelling-koppelingstruc doet hij goed.

Zal de ontsteking eens laten checken met een goeie ontstekingslamp, misschien helpt dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met het toerental is weinig mis, maar het schokken zal waarschijnlijk komen omdat de ontsteking af en toe mist. Waarschijnlijk zal een "tune up" het probleem verhelpen...nieuwe verdelerkap/rotor, bougiekabels en bougies....

Heb je de bougies er al uit gehad en gecontroleerd? (contactafstand, slijtage, kleur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HET PROBLEEM IS GEVONDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EEN LEKKE PAKKING VAN HET INLAATSPRUITSTUK.

Er zat een heel klein sleufgaatje in de pakking, waardoor hij een beetje valse lucht aanzoog. Als je gas gaf hoorde en merkte je het niet.

Maar als de motor stationair liep had hij er toch knap last van.

Gelukkig weer een probleem opgelost, op naar het volgende probleem(hoop dat dit nog wel even duurt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...