Spring naar bijdragen

Contactsleutel vergrendelt niet in contact


Raven
 Share

Recommended Posts

Een tijd terug was mij opgevallen dat de contactsleutel los in het contact zit terwijl de motor gestart is.

Enige tijd later had ik de motor al gestart en moest nog even iets uit het console halen.

Toen ik thuis kwam, merkte ik dat ik vergeten was de sleutel weer in het contact te stoppen. Ik heb dus een aantal km'ers zonder sleutel in het contact gereden.

Van een Jeeper hoorde ik dat dit niet standaard is voor een Jeep.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit eventueel te verhelpen is?

Zijn er nog risico's verbonden aan het rijden zonder sleutel in het contact?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt als een defect contactslot: De sleutel kan er te vroeg worden uitgetrokken.

Risico's zijn er zeker, vooral als je het slot wat terugdraaide voordat je de sleutel eruit getrokken hebt. Ik kan me voorstellen dat hij daarbij op het stuurslot kan springen. Geloof me: Dat wil je niet...:whistle:

Als je de sleutel eruit kan trekken als de sleutel verder niet gedraaid hoeft te worden, is er weinig risico. Buiten de extra diefstalgevoeligheid na dan, want hij zal dan vermoedelijk ook zonder sleutel op contact gezet cq gestart kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het stuurslot werkt alleen in die standen, waarvoor je dat palletje omlaag moet duwen. Dus de 'lock'-stand en de 'gebruik-je-radio-zonder-te-starten'-stand.

De sleutel is nodig om de lock-stand te verlaten, maar daarna kan ik zonder sleutel starten.

Misschien is dat wel de reden dat er een code slot op zit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd al jaaaaaren zonder sleutel (1982 CJ-7).

Bij de wat 'oudere Amerikanen' kan de sleutel er uit zonder het contact te verdraaien.

Als het contact terrug gedraaid wordt, zodat hij in het stuurslot valt, dan heb je de sleutel ff nodig om hem van het stuurslot af te halen.

(weet niet tot welk jaar en bij welke modellen dit van toepassing is/was)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan bij mij dus ook.

Toch nog even geprobeerd met de reserve sleutel. Hiermee kan het dus niet.

De reserver sleutel heeft wel mooie tandjes op de sleutel. Degene die ik gebruik is redelijk versleten. Mis. toch de sleutel ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb eigenlijk geen idee.

Heb je een originele Nederlandse Jeep of een import ?

Volgens het tooltje op http://jeep.avtograd.ru/VIN/vin_en.asp heb ik een canadese Jeep, gemaakt in 1991.

De mijlenstand is ongeveer 62.000, dus slijtage lijkt me sterk, zeker daar de auto algemeen in goede staat is.

Ben nu toch wel benieuwd of de 'sleutel-feature' standaard is of toch een mankement.

Zal de reservesleutel ook eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren vertelde een kennis me dat de 87'er CJ, die ze een paar jaar gelden had, hetzelfde 'euvel' vertoonde.

De kosten van een eventuele reparatie zijn het probleem niet, maar waarom zou je iets vervangen als blijkt dat het zo hoort!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mijn 95'er YJ heb ik de sleutel alleen nodig om 'm van het stuurslot te halen. Starten kan daarna gewoon zonder sleutel. Zolang ik het slot niet helemaal terugdraai en de boel weer vergrendel kan ik zo blijven rijden/starten.

Klopt , ik heb het bij mij Wagoneer ook.

Ik vind het soms we makkelijk , als de auto al loopt , en ik moet nog even naar binnen dan hoef ik de auto niet af te zetten.

Maar officieel moet de sleutel wel vast blijven zitten natuurlijk.

(ik heb eventueel hier nog wel gebruikte contactsloten liggen , van cherokee's die hebben dezelfde sleutelkontakt als wranglers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...