Raven Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Een tijd terug was mij opgevallen dat de contactsleutel los in het contact zit terwijl de motor gestart is. Enige tijd later had ik de motor al gestart en moest nog even iets uit het console halen. Toen ik thuis kwam, merkte ik dat ik vergeten was de sleutel weer in het contact te stoppen. Ik heb dus een aantal km'ers zonder sleutel in het contact gereden. Van een Jeeper hoorde ik dat dit niet standaard is voor een Jeep. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit eventueel te verhelpen is? Zijn er nog risico's verbonden aan het rijden zonder sleutel in het contact? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Het klinkt als een defect contactslot: De sleutel kan er te vroeg worden uitgetrokken. Risico's zijn er zeker, vooral als je het slot wat terugdraaide voordat je de sleutel eruit getrokken hebt. Ik kan me voorstellen dat hij daarbij op het stuurslot kan springen. Geloof me: Dat wil je niet... Als je de sleutel eruit kan trekken als de sleutel verder niet gedraaid hoeft te worden, is er weinig risico. Buiten de extra diefstalgevoeligheid na dan, want hij zal dan vermoedelijk ook zonder sleutel op contact gezet cq gestart kan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst May 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Het stuurslot werkt alleen in die standen, waarvoor je dat palletje omlaag moet duwen. Dus de 'lock'-stand en de 'gebruik-je-radio-zonder-te-starten'-stand. De sleutel is nodig om de lock-stand te verlaten, maar daarna kan ik zonder sleutel starten. Misschien is dat wel de reden dat er een code slot op zit... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Ok... maar duidelijk een gammele slotcylinder dus! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst May 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Ik zal er bij gelegenheid eens naar laten kijken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 heb ik ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Heeft de mijne ook ik ging er van uit dat dit normaal was......... Sleutel alleen nodig om hem van stuurslot af te halen en te zetten starten kan ik gewoon zonder sleutel...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst May 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Eh... Je hebt ook een gammele slotcylinder? Of is het stiekum een feature van YJ's die in 1991 gebouwd zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Heb eigenlijk geen idee. Heb je een originele Nederlandse Jeep of een import ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 *----Loopt naar Jeep om 's te proberen----* Ze hebben '92 model verzuimd die feature in te bouwen!!! Als ie van stuurslot is kan ik 'm +/_ 1 cm. uittrekken,meer niet. Misschien slijtage van de sleutel?? (135.000 km.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Ik rijd al jaaaaaren zonder sleutel (1982 CJ-7). Bij de wat 'oudere Amerikanen' kan de sleutel er uit zonder het contact te verdraaien. Als het contact terrug gedraaid wordt, zodat hij in het stuurslot valt, dan heb je de sleutel ff nodig om hem van het stuurslot af te halen. (weet niet tot welk jaar en bij welke modellen dit van toepassing is/was) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Heb ik ook gehad zo'n slot. Toen maar even naar Nico in Wommels gebeld en nu heb ik een nieuw slot. Waar de sleutel niet meer uit valt! En volgens mij hoort het ook zo...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Mijn '87er houdt de sleutel eigenwijs vast. En da's ook de bedoeling. Sloten zijn wel gammel gecontrueerd, en dus vaak stuk, zodat de sleutel er uit gehaald kan worden. Maar da's niet zo bedoeld. Maar als je er geen moeite mee hebt: Lekker doorrijden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Bij de wat 'oudere Amerikanen' kan de sleutel er uit zonder het contact te verdraaien. Heeft dus niks met een defect stuurslot te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2008 Idd, Hans. Maar wél met een defecte slotcilinder... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2008 Kan bij mij dus ook. Toch nog even geprobeerd met de reserve sleutel. Hiermee kan het dus niet. De reserver sleutel heeft wel mooie tandjes op de sleutel. Degene die ik gebruik is redelijk versleten. Mis. toch de sleutel ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst May 23, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2008 Heb eigenlijk geen idee.Heb je een originele Nederlandse Jeep of een import ? Volgens het tooltje op http://jeep.avtograd.ru/VIN/vin_en.asp heb ik een canadese Jeep, gemaakt in 1991. De mijlenstand is ongeveer 62.000, dus slijtage lijkt me sterk, zeker daar de auto algemeen in goede staat is. Ben nu toch wel benieuwd of de 'sleutel-feature' standaard is of toch een mankement. Zal de reservesleutel ook eens proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst May 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2008 Heb het gister nog even gecheckt met een medejeeper en die heeft dit verschijnsel ook. Zou me er niet te druk over maken. Wel makkelijk geen rammelende sleutelbos onder het rijden....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robpinball Geplaatst May 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2008 Bij mij het zelfde "probleem" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst May 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2008 Het ''probleem'' is dat er vaak te veel sleutels aan de sleutelbos zitten,en dit rammelt alle contactsloten kapot. Ik denk ook dat veel Amerikaanse auto's de zelfde contactsloten hebben.....de kwaliteit laat wel te wensen over.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sgt pepper Geplaatst May 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2008 Efkes geprobeerd bij onze 91er, maar sleutel kan d'r niet uit. Dus geen standaard kwaaltje... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hi-Jack Geplaatst May 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2008 kan me herinneren dat ik enkele jaren geleden voor mijn cj bij B&S een nieuw slot heb gehaald (sleutels kwijt) voor ik dacht 35 euro. Het erin zetten is een fluitje van een cent. Dus waar hebben we het over:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst May 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2008 Gisteren vertelde een kennis me dat de 87'er CJ, die ze een paar jaar gelden had, hetzelfde 'euvel' vertoonde. De kosten van een eventuele reparatie zijn het probleem niet, maar waarom zou je iets vervangen als blijkt dat het zo hoort!? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hbiesheuvel Geplaatst May 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2008 bij mijn 95'er YJ heb ik de sleutel alleen nodig om 'm van het stuurslot te halen. Starten kan daarna gewoon zonder sleutel. Zolang ik het slot niet helemaal terugdraai en de boel weer vergrendel kan ik zo blijven rijden/starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst May 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2008 bij mijn 95'er YJ heb ik de sleutel alleen nodig om 'm van het stuurslot te halen. Starten kan daarna gewoon zonder sleutel. Zolang ik het slot niet helemaal terugdraai en de boel weer vergrendel kan ik zo blijven rijden/starten. Klopt , ik heb het bij mij Wagoneer ook. Ik vind het soms we makkelijk , als de auto al loopt , en ik moet nog even naar binnen dan hoef ik de auto niet af te zetten. Maar officieel moet de sleutel wel vast blijven zitten natuurlijk. (ik heb eventueel hier nog wel gebruikte contactsloten liggen , van cherokee's die hebben dezelfde sleutelkontakt als wranglers) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.