Spring naar bijdragen

foutcode 27, verbruik 1:5


Recommended Posts

Hoi, ik heb het zo eens zitten volgen maar wordt het niet eens tijd voor de plantenspuit ?

Want volgens mij is de klap in je inlaat het gevolg van een te arm mengsel. wanneer je met de plantespuit water verneveld rond het inlaatspruitstuk en het toerental van de motor reageert hierop dan zijn je inlaatpakkingen lek. Als ik jou was zou ik het zeker eens proberen wie weet heb je dan het werkelijke probleem te pakken. Succes, simbad :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik denk niet dat het met de pakkingen te maken kan hebben in dit geval. Op LPG heb ik namelijk geen problemen. Bij een lek zou ik dat dan net zo goed moeten hebben?

Ik begin te vrezen dat het de injectoren zijn. Echter hoor ik deze wel klikken en verandert het lopen van de motor als ik de kabels los trek. Van cil.6 stopt het blok als ik kabel lostrek, maar dat komt doordat daar de simulator van lgpinstallatie op zit aangesloten. Weerstand injectoren ook ok. Maar ze kunnen natuurlijk wel vervuild zijn. Andere optie is dat de brandstofdruk te laag is. Kan nog niet verzinnen hoe je dit kan meten. Zal je wel speciale toolie voor moeten hebben...

Baal er echt van, wil over twee weken met een maatje een weekje weg en ga dan absoluut letkker in de modder spelen. Dan heb ik toch graag als reserve een tank benzine bij me, maar daar heb ik in dit geval dan niets aan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gas heeft een hoger octaangetal dan benzine dus de verbranding van gas en benzine is al anders.

wat wel kan zijn is dat je klepzittingen ingebrand zijn. rijdt je al lang op gas? en gebruik je een flashlube systeem?

je kleppen zijn niet te stellen, maar als je klepzittingen niet meer 100% zijn kan daar het probleem liggen. vooral omdat je zegt dat ie op beide brandstoffen niet jofel stationair loopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Rijd al lang op gas ja zonder flaslube. Ga ik er nog wel opdoen denk ik. Kost niet veel en hoor er gode berichten over. Klepzittingen zou misschien wel iets zijn, maar dan moet ik op lpg toch ook problemen hebben? Inderdaad stationair niet top. denk dat ik ook eens de stappenmotor (zo heet dat ding toch?) achter de luchtinlaat moet poetsen. Ik heb een openlucht filter direct op de inlaat. Een tijd geleden heb ik dat huis er eens afgehaalde en was aardig ranzig.

Ik denk dat ik vrijdag mijn injectoren ga laten testen en reinigen. Kost € 25,-p/s. Samen wel weer een heel bedrag. Foutcode 27 geeft ook injectoren aan. Daarbij is dit duidelijk een ding wat alleen invloed heeft op benzine en daar zit het probbleem.

@ simbad: is wel een idee. Heb het laatst ff rap met remmenreiniger gedaan, maar had geen effect. Maar kon er niet zo goed bij. Plantenspuit is hardere straal dus wellicht beter. Is dat trouwens geen probleem om met koud water op een warm blok te spuiten??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo medejeepers en daarmee automatisch sleutelaars en probleemeigenaren,

Vandaag heb ik mijn injectoren laten testen en reinigen. Ze waren volgens de meneer van de winkel niet extreem vervuild, eentje deed het minder dan de rest maar dat was minimaal. Na €130 armer te zijn heb ik de injectoren weer teruggeplaatst. Uiteraard met de nodige ellende: boutje ter hoogte van cilinder1 van de fuelrail brak... Moet ik nog een keertje uittappen. Dit tegenslagje kon ik wel redelijk verwerken, maar nu komt het: het heeft NIETS geholpen!

Voor degene die nog niet op de hoogte zijn van mijn probleem nogmaals een korte schets:

Auto loopt op lpg helemaal keurig. Stationair wel een beetje een trillinkje maar verder vol vermogen. Op benzine loopt ie stationair hetzelfde als op lpg, maar als ik gas geef heb ik geen vermogen en hoor je een klap in de inlaat.

Tot nu de volgende acties ondernomen:

  1. nieuwe bougies met gap 0.035"
  2. nieuwe bougiekabels
  3. nieuwe distributiekap
  4. nieuwe rotor
  5. nieuw brandstoffilter
  6. injectoren gereinigd
  7. throttle postion sensor gereinigd
  8. idle speed controller gereinigd

Nu begin ik op een punt te komen dat ik de Jeep niet meer zo heel erg leuk vind omdat ik het niet meer snap. Wat kan er nou toch aan de hand zijn? Brandstofpomp draait al weet ik niet de druk. Heb geen zin om weer dure toolies aan te schaffen om dit te meten.

Wie kan mij vertellen waar ik nu verder kan zoeken???

Misschien dat jullie adressen weten, mocht ik er zelf niet uitkomen, in omgeving Dordrecht.

Alvast bedankt voor jullie response

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet bijna zeker dat je lucht massa meter kapot is even door laten meten

of op nieuw in laten lezen cq op nul zetten

kost niet veel even doen deze klacht kwam ik vaak tegen

ook dat klappen in lucht filter huis met gas geven

en op gas heb je die sensor niet nodig

dus probeer dat maar eens luchtmassa meter of sensor :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke maar lees niets over luchtmassa meter censor

is een kleine ingreep gewoon stekker er af halen

en kijken wat hij dan doet zonder censor

hij zal niet helemaal opti maal lopen maar plofen en knalen mag hij niet meer

ik denk zelf die censor kapot

dus heb je 5 min over probeer het dan even

nooit geschoten is altijd mis

en zo maar alles vernieuwen zonder eigelijke oorzaak kost ook zat

ik heb zo iets ook aan de hand gehad vandaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

@hijack: moet eens uitzoeken hoe je dit kunt meten. Maar zou 'ie dan op lpg ook niet slecht moeten lopen?

@ gympie: Net even stekker losgehad. Op benzine start ie wel maar slaat gelijk af. Als ik op lpg start en wegrijd en rijdend overschakel op benzine dan lijkt het erop dat ik iets meer vermogen heb maar nog steeds die knallen in m'n inlaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is met een juiste scanner niet gewoon uit te lezen wat er mis is met mijn jeepie...

Wil over twee weken een weekje weg met de jeep. Vast ook wat terreinrijden maar heb dan erg graag de zekerheid naast lpg ook nog over een tank benzine te beschikken.... Krijg echt buikpijn van deze auto. Temeer als ik er aan moet denken om richting de dealer te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey bedankt voor het aanbod!

Ik zit in Dordrecht dus is wel eindje verder. Ik heb vrijdag een afspraak bij B&S om een diagnose te stellen. Die beste man daar denkt aan mijn gasinstallatie omdat ik code 27, injectoren, krijg. Na een reset zou het dan evt wel moeten werken.

Gisteren het aansluitschema van die lpg-installatie gedownload en zie wat opmerkelijke zaken. Zo zit er een aansluiting voor de lambdasonde die niet is aangesloten. Ook is er slechts één injector aangesloten inplaats van alle zes. ik moet nog eens hard denken wat hier de impact van kan zijn.

Tegelijkertijd heeft het natuurlijk ooit wel gewerkt. Dus zou in beginsel de aansluiting moeten kloppen maar kan het natuurlijk zijn dat een circuit is onderbroken.

Ik weet niet waar ik op moet hopen. Ik ga in spanning afwachten denk ik. Ga ook eens denken in hoeverre en hoe makkelijk ik de gasinstallatie kan lostrekken om zodoende te kunnen checken of zonder gasinstallatie ie wel op benzine loopt.

Zal later deze week wat pics posten en een aansluitschema zoals het hoort en een aansluitschema zoals het zit. Misschien zitten hier gasgoeroes?

keep you posted!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb dus hetzelfde probleem gehad ... bleek het oxidatie te zijn in het schakelkastje waarmee je van benz. naar lpg schakelt. De schakeling bleef hangen tussen lpg en benz waardoor de comp. niet precies weet in welke stand die staat en dan blijft die ook benz. geven terwijl die op lpg stond.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Cherokee95,

helaas is dit niet het geval. Gas gaat via mixer op luchtinlaat. Vorige week bij B&S geweest en daar oa gereden zonder luchtfilter. Het zelfde probleem blijft. MAP-sensor vervangen maar helpt niet. Overige sensoren ff gewisseld maar had ook geen resultaat. Daarbij is het een zeer arm benzinemengsel. Er zijn volgens B&S twee opties: gasinstallatie stoort ergens of computer is kapot. Ik moet eerst gasinstallatie eens volledig loskoppelen. Als het dan wwerkt klopt er iets in gasinstallatie niet, anders is het de computer. Probleem is volgens B&S dat dit een geimporteerde jeep is uit hoek van Arabie. Die computers zijn iets anders. Auto heeft bijv geen lambdasensoren. Zo'n PC is dus knap moeilijk te verkrijgen.

Maar goed, eerst een keer die gasinstallatie lostrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Cherokee95,

helaas is dit niet het geval. Gas gaat via mixer op luchtinlaat. Vorige week bij B&S geweest en daar oa gereden zonder luchtfilter. Het zelfde probleem blijft. MAP-sensor vervangen maar helpt niet. Overige sensoren ff gewisseld maar had ook geen resultaat. Daarbij is het een zeer arm benzinemengsel. Er zijn volgens B&S twee opties: gasinstallatie stoort ergens of computer is kapot. Ik moet eerst gasinstallatie eens volledig loskoppelen. Als het dan wwerkt klopt er iets in gasinstallatie niet, anders is het de computer. Probleem is volgens B&S dat dit een geimporteerde jeep is uit hoek van Arabie. Die computers zijn iets anders. Auto heeft bijv geen lambdasensoren. Zo'n PC is dus knap moeilijk te verkrijgen.

Maar goed, eerst een keer die gasinstallatie lostrekken.

Dan weet ik bijna zeker dat het je gascomputer is.. dat euvel heb ik ook gehad en een nieuwe laten plaatsen..opgelost.

Je kan bij de lpg-boer je gascomp. uit laten lezen zodat je ook dit uit kan sluiten of dat dat het euvel was/is, hoef je dus niet je hele installatie te ontkoppellen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

inmiddels gasinstallatie losgetrokken. Geen effect...

Ik zal nogmaals duidelijk schetsen wat het probleem is en wat ik tot nu toe gedaan heb. Hopelijk heeft iemand een lumineus idee...

Het betreft een ZJ met een lpg installatie. Deze gaat via een mixer op de luchtinlaat. Op lpg rijdt de auto helemaal goed en vol vermogen. Zodra ik op benzine schakel, is er totaal geen vermogen en krijg je een backfire zodra je goed gas geeft. Optrekken is wel mogelijk maar heel langzaam. Invoegen bijvoorbeeld is niet te doen, maar continue 120km/h rijden is geen probleem als je maar niet wilt versnellen...

Tot nu toe de volgende acties uitgevoerd:

  • bougies vervangen
  • bougiekabels vervangen
  • distributiekap vervangen
  • rotor vervangen
  • injectoren laten testen en reinigen
  • brandstoffilter vervangen
  • brandstofdruk continue 2 bar
  • volume per minuut is meer dan een liter (bijna 2)
  • MAP-sensor vervangen
  • gasinstallatie losgekoppeld > geen effect

Bij B&S is gemeten dat het brandstofmengsel erg arm is. Dit obv rectaal onderzoek (ding in uitlaat). Echter toen ik het volume controleerde was dit vrij veel. Ik heb het als volgt getest: Op fuelrail nippel losgedraaid waar je de druk op kan meten. Hier slang op aangesloten en deze in een maatbeker. Toen halve minuut gestart terwijl distributiekap los was. Binnen een halve minuut had ik bijna een liter.

  1. Denken jullie net als ik dat het blok te weinig brandstof krijgt?
  2. Is mijn meetmethode correct?
  3. Kan een computer kapot? Zo'n ding doet het of doet het niet lijkt me.
  4. En natuurlijk, wat kan ik nu nog doen?

gr en thanks in advance

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Hallo allemaal,

nog steeds last van geschetste problemen. Heb er sinds augustus ook niets meer mee gedaan omdat ik heel de week intern zit op de Kon.Militaire Academie. Gelukkig krijg ik de komende periode iets meer tijd.

Het probleem wordt nijpender omdat ik wat investeringen moet doen. Oa nieuwe banden, nieuwe uitlaatdemper en ik alleen op lpg niet het terrein in durf. In het voorjaar heb ik gepland om weer een weekje met een vriend in Frankrijk in het bos/bergen te gaan spelen. Een kannetje benzine is dan makkelijker gehaald dan een tank lpg....

Mochten er mensen zijn die me verder kunnen helpen de Jeep weer op benzine te laten rijden, hoor ik dat graag. ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij rijdt ook niet echt lekker op benzine. Op gas veel beter. Ik rij ook alleen op benzine als het gas op is :( Draait stationair hoog wanneer ik richting stoplicht rol en als ik dan stilsta valt die opeens flink terug in toeren. Soms slaat die dan ook af. Ook de acceleratie verloopt met vertraging. Gas indrukken, auto even nadenken en dan plots wegschieten, dat soort dingen...

Als ik een tijdje heb gereden op benzine doet die het na verloop van tijd, uurtje, wel plots weer stukken beter. En daarna gaat het probleemloos.

Kan het niet gewoon zijn dat je computer eerst weer moet inleren ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 op 5 lijkt me trouwens redelijk normaal, die van mij haalt dat niet eens :(

dat is dan wel een 5.9 v8

Mijn voruge auto deed het overigens ook niet goed op benzine en wel op gas. Daar lag het inderdaad aan verstopte, kapotte injectoren. Vervang die eens zou ik zeggen.

bewerkt door RANDOMAN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

De gascomputer is onlangs nog bekeken door een gasboer. Mengsel stationair was niet ok voor APK (CO2). Die man merkte op dat er iets niet lekker zit,maar dat dit volgens hem op het eerste gezicht niet aan de LPG-installatie zit.

Injectoren zoals reeds vermeld laten testen en reinigen.

Een tank benzine leegrijden helpt niet, blijft backfire geven als ik goed gas geef. Daarbij totaal gebrek aan vermogen, op snelheid komen op snelweg wil niet lukken. Als ik nu bijna geen gas meer heb, trek ik op op LPG en schakel zodra ik constant rijd op benzine. maar als ik dan moet inhalen dan moet ik weer terugschakelen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...