Spring naar bijdragen

simbad

Forum member
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over simbad

  • Verjaardag 31/07/1957

simbad's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Helaas moeten we afscheid nemen van onze jeep <_< Door mijn invaliditeit ben ik genoodzaakt een bus te gaan rijden:( Onze jeep is uit mei 2001 de kleur is zilver/grijs, de leren bekleding is grijs, heeft 123 000 km gelopen is altijd dealer onderhouden, laatste beurt een maand terug (apk) Alle onderhoudboekjes, rekeningen zijn er bij. Het is een limited uitvoering met leer navigatie extra audio versterker houten stuurwiel ed. Banden zijn bij +/- 110.000 km vervangen. accu in 2009 vervangen. wij hebben altijd met heel veel plezier in onze jeep gereden. en hopen net zo'n liefhebber als wij voor onze jeep te vinden. de vraagprijs is 8850,- euro
  2. Wat is er op tegen om het inlaatspruitstuk te benevelen met water om te zien of de pakkingen niet lek zijn? Tevens de afstelling van gas is een ander verhaal dan die van benzine! Benevel het spruitstuk als hij op benzine loopt want slechter als nu kan het bijna niet, of wel dan?
  3. hoi, volgens mij zit er een terugslag klepje met bijbehorend o ringetje in de benzinepomp. wanneer deze lek is start de auto slecht 2 a 3 keer starten voordat hij het doet. wanneer dat het geval is kun je de foutcode ook uitlezen door vier keer de auto op contact te zetten en de fout code uit te lezen in de kilometerdisplay. welke code ben ik even kwijt, maar kijk eerst maar eens of er een foutcode is en welke. Succes, Simbad
  4. Hoi, ik heb het zo eens zitten volgen maar wordt het niet eens tijd voor de plantenspuit ? Want volgens mij is de klap in je inlaat het gevolg van een te arm mengsel. wanneer je met de plantespuit water verneveld rond het inlaatspruitstuk en het toerental van de motor reageert hierop dan zijn je inlaatpakkingen lek. Als ik jou was zou ik het zeker eens proberen wie weet heb je dan het werkelijke probleem te pakken. Succes, simbad
  5. Als ik dit zo lees dan kan het zijn dat er koppakking tussenuit is ??!!
  6. :)Halo, gisteren is de nieuwe PCM binnen gekomen, duuuuuus vandaag inbouwen proefrit maken:lol: superdelux alles goed zelfs iets sneller geworden geen mil lampje branden geen foutcodes meer alles als nieuw. Voor de prijs van 248,80 euro's waarvan 53.04 euro aan belasting en 50 dollar aan verzendkosten daar kan geen dealer in nederland tegenop. Nu maar hopen dat alles verder heel blijft. Ik ben nu weer heel tevreden met het jeepje:wub:
  7. Als ik iets mag opmerken over de remmenreiniger, het is ook mij bekend dat dit een mannier is voor het vinden van een vacuumlek maar wel een brandbare. Beter is het om een plantenspuit te nemen deze te vullen met water. Vervolgens op vernevelen instellen om op de verdachten plaatsen te nevelen/spuiten. Bij verandering van toerental kun je afleiden dat er een vacuumlek is. De remmenreiniger gebruiken we bij harley's en zo ivm het hoge chroom gehalte en het eventueel zichtbaar achterblijven van opdroog vlekjes en zo. De remmenreiniger gebruiken we ook voor het opsporen van lekkende koppakkingen bij harley's. In iedergeval veel plezier er mee.
  8. Hier zijn we weer, vanalles gedaan en uiteindelijk een nieuwe computer besteld in Amerika. Met een beetje geluk is de nieuwe computer met een week binnen. Vervolgens maar hopen dat dan alles wel goed werkt en geen foutcodes meer geeft!! Maar met de huidige dollar koers durf ik de gok wel aan. Koste alles bij elkaar Computer + verzendkosten 300 dollar. Afwachten maar en hou jullie op de hoogte.
  9. Een Grand rijd inderdaad anders dan een doorsnee auto. Maar een aantal zaken kunnen wel van belang zijn. Uit eigen ervaring het volgende: Bandenspanning 2.3 tot 2.8 bar, conditie van de banden ; bijna versleten of net nieuw, uitlijning, versleten stuurkogels, rubber ophanging. begin dus eerst met de bandenspanning op alle vier Banden gelijk te maken 2.3 voor comfort 2.8 voor als het hard moet gaan of zwaar beladen. als alles in orde is rijd een Grand redelijk strak zonder veel bijsturen. O ja, bijna vergeten de soort banden en het merk maakt ook het een en ander uit! Succes en laat maar weten of je er wat aan hebt gehad.
  10. in een extreem geval van vervuiling kan water in de remvloeistof dit ook veroorzaken. Oude typen remvloeistof zijn namelijk hygroscopisch (trekken vocht aan.) Omdat je niet weet wanneer er voor het laatst de remvloeistof in zijn geheel is vervangen zou ik je dat als eerste remedie willen aanraden. veel succes:)
  11. oké het advies op gevolgd en heel erg bedankt voor alle goede raad Alles dus nagelopen en nagelezen. En wat achteraf erg dom is omdat het mij nooit is opgevallen, het waarschuwinglampje/foutmeldinglampje branden niet !! Nu heb ik de auto welliswaar al 2,5 jaar in bezit maar erg veel heb ik er niet in gereden.(10.000Km) Nadat ik de auto gekocht had werd ik erg ziek en heb ik ongeveer 2 jaar niet kunnen rijden en heeft de auto in de garage stilgestaan. sindskort heb ik de auto bij de Bever aanlaten passen zodat ik weer kan genieten van deze geweldige manier van verplaatsen. En dan breng je de auto voor een grotebeurt naar de garage waar je de auto gekocht hebt(Mercedes en Jeep dealer) en dan komt er dus een verhaal van "er zit een foutcode in" t'ja hoe zit het nu? Waarom is het mij nooit opgevallen dat er een foutcode was?? Welnu het lampje was weg!! Wat ik ervan moet denken weet ik nog niet het zal er van afhangen hoe dit verder afloopt. Als blijkt dat de fout er tijdens de aankoop/verkoop in zat dan is het een rotstreek. Maar misschien kan het samen hangen met de extra startonderbreker???? Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik er graag meer over!
  12. oke, dat is een leuk idee maar waar en hoe? ik weet inmiddels dat vin nummer en motor type, gegevens zijn die belangrijk zijn.
  13. Oke, maar wat is het nu? Een kapotte connector? Een kapotte opnemer/sensor? Een kapotte computer? En of een kapotte bankrekening?
  14. Halo, wie kan mij helpen met het oplossen van/ en begrijpen van de foutcode P0601 in de Pcm van mijn GC 4.7l uit 2001. Bij de 96000Km beurt is de PCM uitgelezen en daar zou 164 keer deze fout zijn opgetreden. Maar als je met de auto rijdt merk ik niets van wat voor fout dan ook!! alles doet het en goed ook!! De garage komt gelijk met een hele dure oplossing n.l: pcm vervangen en plus/minus 1000.- euro afgeven. wie kan er iets zinnigs over zeggen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...