Spring naar bijdragen

Trilling tijdens acceleratie


Dutchdaan
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

Zoals sommige wel weten heb ik een ford 8.8 onder de yj geplaatst, helaas heb ik sinds die tijd last van een trilling/vibratie tijdens de acceleratie.:blink:

Je zou zeggen dat de pinion (te hoog) en de CV driveshaft niet in lijn staan...... maar deze lijken goed in lijn te staan.

DSC00641.jpg

DSC00642.jpg

DSC00643.jpg

Verder heb ik de banden al laten uitlijnen en balanceren en de aandrijfas is ook opnieuw gebalanceerd.

Iemand enig idee hoe het probleem op te lossen.... zie ik iets over het hoofd??

Thanx allemaal!:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt die 4.5 RE veren er al onder he...?

Wat heb je met de shims (keggen) gedaan die bij die set zaten?

Zoals jij het beschrijft, zal het toch iets met de hoek in je aandrijflijn te maken hebben.

Yep, RE & SYE zit eronder!

Op het moment zitten er geen keggen onder.... dit omdat je bij de 8.8 installatie de spring mounts er opnieuw moet oplassen....

Je zou inderdaad zeggen dat de pinion te hoog staat (die heb ik m.b.v keggen al eens 4mm laten zakken) bleef hetzelfde resultaat.....

Misschien is de cardanas zelf uit balans ?

Heb al gezien dat er bij de mijne gewichtjes op gekleefd zijn.

Misschien is er bij jou zo'n gewichtje eraf of is de as uit balans geraakt door het ombouwen ?

Die gedachte heb ik ook al gehad..... daarom is de CV driveshaft tot 2x toe uitgebalanceer.

Je voelt de vibratie alleen in de stoel en vloerplaat.... de stuurdemper zal de vibe in het stuur wel verdoezellen..

Thanx voor het meedenken heren.... :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo heb zoon gelijk geval gehad met een mercedes vito

ja is wel geen jeep

maar alles al een keer laten balanceren en uitlijnen geen resultaat

toen nw aandrijf as ook niets standen as verandert ook niet

toen heb ik er een hardy schijf tussen gezet en ja trillingen waren weg

probeer dat eens kost haast niets en zit er zo tussen {aandrijfas}

is te proberen

somige trillingen gaan na iets te hebben verbouwt of verbetert niet meer weg

dit heeft bij mij geholpen dus het is maar een idee

probeer ook maar mee te denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je de jeep verhoogt dan schuift de aandrijf as ook verder naar buiten toe. dus zit de aandrijfas niet meer op de origenele werklengte. dus ik denk spline's zowat op het einde van het schuifstuk zit . en normaal moet de sline's 3/4 in het schuifstuk zitten op werklengte. dus wat die andere beschreef: een ronde schijf ertussen zetten of je aandrijfas verlengen. en als je ereen schijf tussen wilt plaatsen. moet je eigenlijk wel de origenele werklengte weten. en dat moet je bij een standaard jeep opmeten. vanaf achteras naar tussenbak via het hart van de kruisjes. dus voor degene die ooit zijn jeep willen verhogen. meet eerst de werklengte van je aandrijfassen op. voor als de aandrijfas ooit verlengt moet worden

p.s maak ff een foto van je totale aandrijfas onder je jeep. dan kunnen we kijken of die tever uitgeschoven is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het klinkt alsof je last hebt van "Axle Wrap". Tijdens accelereren tordeert de achteras in de bladveren. Hierbij ontstaat er een hoek bij de yoke van de achteras wat een oneenparige loop tot gevolg heeft.

Oplossing:

1) Traxtionbar op achteras monteren

2) Ombouwen naar schroefveren

Jos Reuling

Yep, RE & SYE zit eronder!

Op het moment zitten er geen keggen onder.... dit omdat je bij de 8.8 installatie de spring mounts er opnieuw moet oplassen....

Je zou inderdaad zeggen dat de pinion te hoog staat (die heb ik m.b.v keggen al eens 4mm laten zakken) bleef hetzelfde resultaat.....

Die gedachte heb ik ook al gehad..... daarom is de CV driveshaft tot 2x toe uitgebalanceer.

Je voelt de vibratie alleen in de stoel en vloerplaat.... de stuurdemper zal de vibe in het stuur wel verdoezellen..

Thanx voor het meedenken heren.... :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Het vervolg,

Als eerste Sorry dat het zo lang op zich heeft laten wachten :P

Ik heb gewacht op het moment dat ik de R&P heb veranderd, de R&P is van 3.55 voor (Dana 30) en 3.73 (ford 8.8) achter, veranderd in 4.56.

Ik heb met de vooras effe moeten wachten daar 4WD een 4.56 van een CJ Dana 30 heeft toegestuurd, dit is netjes door 4WD gecompenseerd, na de melding had ik de juiste 4.56 binnen 2 dagen na melding in huis (niet gelogen) en kon ik afgelopen Donderdag de vooras veranderen.

Alles is goed gegaan en jullie raden het al.... trilling compleet verdwenen.

Er zaten wel wat gebruikssporen op de lagers van de 8.8 maar verder niets schokkens, verder zat de CV driveshaft redelijk zonder vet, dus die ook gevuld en nu geen enkel trilling meer.

In ieder geval.....iedereen bedankt voor het meedenken!:yes:

4.56 rijdt heerlijk.... korte versnellingen maar dat is een kwestie van wennen en de 5 is weer terug.

In Inor ga ik hem testen, eens kijken hoe de 4.56 in het terrein bevalt.

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...