Spring naar bijdragen

scheef ?


heep
 Share

Recommended Posts

hoi

Ik heb een probleempje met mn jeep

nadat ik hem kocht heb ik hem gelijk verhoogd voor met spacers en achter met een extra blad

het probleem is dat mn rechterachterwiel meer naar achter staat als de linker een verschil van 4.5cm !! van vooras naar achteras gemeten

de grote bladen heb ik aan de auto laten zitten dus die heb ik niet omgedraaid of iets dergelijks

de pasbouten die in de achteras vallen zitten goed en de rest van de wielen staan mooi in het midden van de spatborden

en jammer genoeg heb ik hier niet op gelet voordat ik hem verhoogd heb maar ik denk dat dat al zo was dat ik hem kocht ?

weet iemand wat dit kan zijn ? en een eventuele oplossing ? gat omboren in de veren ?

oja nog een vraag hoe loopt de multiriem als je de airco verwijdert ?

zit dan de dynamo op een andere plek ?

groeten Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat begreep ik uit je tekst. Maar je zegt dat ze verschillen tov de voor as, en ze zitten in het midden van de wielkasten. Dan moet een van de twee niet recht zitten. Zit je achter as wel recht onder de wagen (en wielkasten scheef).

4,5 cm is mi een behoorlijke afwijking, zal toch ergens vandaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en om je ff antwoord te geven op deze vraag

oja nog een vraag hoe loopt de multiriem als je de airco verwijdert ?

zit dan de dynamo op een andere plek ?

Als de de aircopomp verwijdert kun je daar een beugel met losdraaiend wiel op plaatsen. Dit is een standaardprodukt bij autos welke 'af fabriek' zonder airco zijn uitgevoerd.

De dynamo blijft op dezelfde plek (standaard), maar kan, met wat aanpassingen, ook op de plek van de aircopomp geschroeft worden (makkelijk indien je veel in terrein rijdt want dan loopt de dynamo niet meteen vol met modder).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en om je ff antwoord te geven op deze vraag

Als de de aircopomp verwijdert kun je daar een beugel met losdraaiend wiel op plaatsen. Dit is een standaardprodukt bij autos welke 'af fabriek' zonder airco zijn uitgevoerd.

De dynamo blijft op dezelfde plek (standaard), maar kan, met wat aanpassingen, ook op de plek van de aircopomp geschroeft worden (makkelijk indien je veel in terrein rijdt want dan loopt de dynamo niet meteen vol met modder).

Dank U

Ik denk dat ik voor het laatste ga

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Een vreemd probleem. De maten van de achterveren bij mijn jeep zijn

Totaal van bout naar bout ong. 1310mm voorstegedeelte tot de centerbout

ong 590mm en achtergedeelte dus 720mm. Misschien een probleem met de achterschackel? Dat is een schakel met dubbele bouten,om het lengteverschil te bewerkstelligen ,wanner je veert.

Wielen moeten normaal gesproken in het midden van de wiekasten staan.

Zitten de centerpinnen wel goed in de assen? De as kan namelijk verschoven zijn als de centerpin van het verenpakket niet goed in de as valt!

Laat het me weten, want ik heb hier veel ervaring mee.:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boxman

heb je daar toevallig een fotootje van ? beugels fabriceren is geen probleem maar altijd makkelijk om te zien hoe een ander dat gedaan heeft :wub:

Wim

de centerbouten zitten goed (heb het allemaal nog een x uit elkaar gehaald om te kijken wat er was

ik ga morgen weer ff meten ik had het vanmiddag druk met werken :yes:

oja de ene shackle staat wel onder een iets andere hoek als de ander maargoed morgen maar ff kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oja de ene shackle staat wel onder een iets andere hoek als de ander maargoed morgen maar ff kijken

Auto zelf staat wel netjes recht?

Lijkt me dat er lengte verschil in de veren zit, meet de veren eens van oog tot oog....

Bedenk me net dat de vorige eigenaar ook 1 van de veerbladen omgedraaid kan hebben, dan zit de centerhole ook verkeerd, en staat je as scheef. Dit kun je zien door de ogen voor en achter te vergelijken. De "main eye" aan de voorzijde is de grootste van de twee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Een vreemd probleem. De maten van de achterveren bij mijn jeep zijn

Totaal van bout naar bout ong. 1310mm voorstegedeelte tot de centerbout

ong 590mm en achtergedeelte dus 720mm. Misschien een probleem met de achterschackel? Dat is een schakel met dubbele bouten,om het lengteverschil te bewerkstelligen ,wanner je veert.

Wielen moeten normaal gesproken in het midden van de wiekasten staan.

Zitten de centerpinnen wel goed in de assen? De as kan namelijk verschoven zijn als de centerpin van het verenpakket niet goed in de as valt!

Laat het me weten, want ik heb hier veel ervaring mee.:wacko:

Sorry, dat ik even reageer in deze topic met een heel andere vraag, maar dat kwam door je laatste zin. Ik begrijp hieruit dat je nogal ervaring hebt met verenpaketten: Ik heb pas geleden mijn verenpakket vervangen door een nieuw verenpakket. Nu heb ik een paar bouten moeten doorslijpen (bevestigingbouten naar het chassis)en heb toen de bouten gebruikt van de schommels (zelfde maat), deze heb ik vervangen door 12mm bouten. Standaard zitten hier 13mm bouten in met een 14mm verdikking. Kan dit kwaad of heb ik dan te veel speling in de bussen van de rubbers van het verenpakket.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, dat ik even reageer in deze topic met een heel andere vraag, maar dat kwam door je laatste zin. Ik begrijp hieruit dat je nogal ervaring hebt met verenpaketten: Ik heb pas geleden mijn verenpakket vervangen door een nieuw verenpakket. Nu heb ik een paar bouten moeten doorslijpen (bevestigingbouten naar het chassis)en heb toen de bouten gebruikt van de schommels (zelfde maat), deze heb ik vervangen door 12mm bouten. Standaard zitten hier 13mm bouten in met een 14mm verdikking. Kan dit kwaad of heb ik dan te veel speling in de bussen van de rubbers van het verenpakket.

Tis beter hier passende bouten in te hebben.......

.....vast wel te te verkrijgen bij de bekende gebruikte onderdelen leveranciers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, dat ik even reageer in deze topic met een heel andere vraag, maar dat kwam door je laatste zin. Ik begrijp hieruit dat je nogal ervaring hebt met verenpaketten: Ik heb pas geleden mijn verenpakket vervangen door een nieuw verenpakket. Nu heb ik een paar bouten moeten doorslijpen (bevestigingbouten naar het chassis)en heb toen de bouten gebruikt van de schommels (zelfde maat), deze heb ik vervangen door 12mm bouten. Standaard zitten hier 13mm bouten in met een 14mm verdikking. Kan dit kwaad of heb ik dan te veel speling in de bussen van de rubbers van het verenpakket.

Hallo. Er is natuurlijk kans,dat je speling gaat krijgen tussen de bussen van de rubbers en de bouten. Dit gaat op den duur bonken en door slijting (inkerving)kans op breuken geven.

Ook moet je zeker zijn van de staalkwaliteit van de bout. (Grade 8 =10,9) Probeer toch met veerpakketten en wielophangingen de orginelen bevestigingsmiddellen te gebruiken. succes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Er is natuurlijk kans,dat je speling gaat krijgen tussen de bussen van de rubbers en de bouten. Dit gaat op den duur bonken en door slijting (inkerving)kans op breuken geven.

Ook moet je zeker zijn van de staalkwaliteit van de bout. (Grade 8 =10,9) Probeer toch met veerpakketten en wielophangingen de orginelen bevestigingsmiddellen te gebruiken. succes:bye1:

Duidelijk, ga ze vervangen door originele.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Sorry, dat ik even reageer in deze topic met een heel andere vraag, maar dat kwam door je laatste zin. Ik begrijp hieruit dat je nogal ervaring hebt met verenpaketten: Ik heb pas geleden mijn verenpakket vervangen door een nieuw verenpakket. Nu heb ik een paar bouten moeten doorslijpen (bevestigingbouten naar het chassis)en heb toen de bouten gebruikt van de schommels (zelfde maat), deze heb ik vervangen door 12mm bouten. Standaard zitten hier 13mm bouten in met een 14mm verdikking. Kan dit kwaad of heb ik dan te veel speling in de bussen van de rubbers van het verenpakket.

Beste H.Groen,

Zou je mij misschien een bericht willen sturen met je informatie over het vervangen van de bladveren? Ik heb net een nieuwe cherokee gekocht en de vering achter maakt een bonk als ik over drempels rijd, dus neem aan dat ik dan ook de bladen moet vervangen? ( mijn excuus dat ik ook inbreek in dit topic, kon er alleen voorderest niet veel info over vinden)

Mvg,

J.Hermus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...