Spring naar bijdragen

Achteras + montage XJ 97-01


marco_pas
 Share

Recommended Posts

Vrienden,

De vorige eigenaresse heeft zonder olie in de diff gereden en nu zit ik met de teringherrie. Hij rijdt prima, maar kabaal dus. Om de diff te vervangen door nieuwe onderdelen (in Italie) ben ik ongeveer 1200E kwijt.;)

Nu hoop ik dat er in NL iemand is met een compleet asje in de verkoop die deze eventueel nog kan monteren ook. Ik zal er morgen even onder kruipen om het juiste type te achterhalen. Moet wel duidelijk zijn of die as wél goed is natuurlijk.:lol:

De auto is in ieder geval een XJ 4.0 Limited uit 1997 (model 97-01).

Ik hoor graag als er handelaren / sleutelaars zijn die mij hieraan kunnen helpen. Indien iemand denkt het met gebruikte diff op te kunnen lossen, hoor ik het ook graag.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrienden,

De vorige eigenaresse heeft zonder olie in de diff gereden en nu zit ik met de teringherrie. Hij rijdt prima, maar kabaal dus. Om de diff te vervangen door nieuwe onderdelen (in Italie) ben ik ongeveer 1200E kwijt.;)

Nu hoop ik dat er in NL iemand is met een compleet asje in de verkoop die deze eventueel nog kan monteren ook. Ik zal er morgen even onder kruipen om het juiste type te achterhalen. Moet wel duidelijk zijn of die as wél goed is natuurlijk.:lol:

De auto is in ieder geval een XJ 4.0 Limited uit 1997 (model 97-01).

Ik hoor graag als er handelaren / sleutelaars zijn die mij hieraan kunnen helpen. Indien iemand denkt het met gebruikte diff op te kunnen lossen, hoor ik het ook graag.:yes:

heb wel het één en ander liggen hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag,

Wat misschien handig is is om te vertellen wat voor type achteras je het. Ik denk bijna zeker dat jij een chrysler 8.25 29 spline achteras hebt. Zie een afbeelding van de as die ik bijgevoegd heb. Ziet jouw as er hetzelfde uit?

Tevens moeten de mensen weten of jij een handbak of automaat hebt. Dit ivm met de verhouding in je dif. Deze moet namelijk gelijk zijn met de verhouding in je vooras. Waarschijnlijk bestaat de kans dat je tandjes moet gaan tellen om te bepalen wat voor verhouding je hebt.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag,

Wat misschien handig is is om te vertellen wat voor type achteras je het. Ik denk bijna zeker dat jij een chrysler 8.25 29 spline achteras hebt. Zie een afbeelding van de as die ik bijgevoegd heb. Ziet jouw as er hetzelfde uit?

Tevens moeten de mensen weten of jij een handbak of automaat hebt. Dit ivm met de verhouding in je dif. Deze moet namelijk gelijk zijn met de verhouding in je vooras. Waarschijnlijk bestaat de kans dat je tandjes moet gaan tellen om te bepalen wat voor verhouding je hebt.

Succes

tandjes tellen is niet nodig staat er 9 van de tien keer op

denk dat er een 39/11 in zit oftewel 3,54 in zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even onder de bak gelegen en zag dat ik volgens mij een Dana 35 heb. Klopt ook wel, want ik heb ABS.

p3210152st0.th.jpg

Ik heb het plaatje geprobeerd te ontcijferen en er stond het volgende op:

9945 / AB LS

55 60 32 2

Ik vermoed dus een 3.55 ratio wat ook weer klopt met de specs die ik via het web gevonden heb. O ja het zijn natuurlijk trommelremmen. Hebben jullie hier wat aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even onder de bak gelegen en zag dat ik volgens mij een Dana 35 heb. Klopt ook wel, want ik heb ABS.

p3210152st0.th.jpg

Ik heb het plaatje geprobeerd te ontcijferen en er stond het volgende op:

9945 / AB LS

55 60 32 2

Ik vermoed dus een 3.55 ratio wat ook weer klopt met de specs die ik via het web gevonden heb. O ja het zijn natuurlijk trommelremmen. Hebben jullie hier wat aan?

abs en trommelremmen hmm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is idd ABS met trommels. Ik zal zeker wel weer wat raars hebben......:D

Indien niemand zo'n gebruikt asje heeft, zal ik aan de revisie moeten ben ik bang.:(

Overigens ben ik blij met de trommels, want dan werkt de handrem tenminste goed. Niets zo vervelend al je boot op de trailer lieren en dan je auto langzaam door de handrem zakken...Probeer eens 1600 kg jeep en 2000 kg boot tegen te houden op je slippertjes:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is idd ABS met trommels. Ik zal zeker wel weer wat raars hebben......:blush:

Indien niemand zo'n gebruikt asje heeft, zal ik aan de revisie moeten ben ik bang.:yes:

Overigens ben ik blij met de trommels, want dan werkt de handrem tenminste goed. Niets zo vervelend al je boot op de trailer lieren en dan je auto langzaam door de handrem zakken...Probeer eens 1600 kg jeep en 2000 kg boot tegen te houden op je slippertjes:whistle:

Je hebt helemaal niks raars hoor. Veel cherokee's hebben abs met trommels en een dana 35 achteras. Volgens mij zijn alle cherokee xj's tot zeker 2001 uitgevoerd met trommels en de meesten ook met abs. Dus ik snap het probleem niet zo. Neem eens contact op met www.cherokeeparts.nl Daar staat namelijk deze volgende as te koop.

As achter D-35 meestal 3.55 overbrenging met een Limited Slip met ABS (wordt compleet geleverd zonder remmen) € 275,-

Stuur dan een berichtje naar Jeeped en dan wordt hij er ook nog eens onder gezet voor een nette prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft niet naar 2 adressen te gaan. Als je contact opneemt met Brabant4x4 dan kun je daar een prima as kopen en deze kan ook hier gemonteerd worden...

Laat Marco contact opnemen met beide bedrijven dan kan hij zelf oordelen wie er goedkoper is of wie hem een meer happy gevoel geeft. Dat is wel zo eerlijk dan toch:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gaat er mijn voordeel mee doen.

Voor mij is belangrijk dat ie er ook onder kan en gelijk een Aapeekaatje, aangezien ik er speciaal voor uit Italië kom tuffen. :yes: Ze hebben hier in pizza land namelijk alleen diesels en die hebben een andere asje.

Morgen gaat ik de mannen ff bellen.

Bedankt voor alle tips in ieder geval :blush:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo marco even een korte uitleg ons bedrijf heet brabant4x4 en onze website is grandcherokee-parts.nl tevens hebben wij ook andere namen / links die naar ons bedrijf in veldhoven verwijzen zoals cherokee-parts.nl

de web site,s van boris hebben er de streepjes niet tussen [cherokeeparts.nl]

en hij zit in waalwijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ze zitten allemaal in dezelfde vijver te vissen. Twan van Brabant4x4 vist graag met een hengel. en gunt zijn colega's ook wat. en Boris van cherokeeparts rukt het liefst met een heel vissersvloot uit om de vijver leeg te vissen. en gaat nog iets verder dan op het Jeepforum. hij stuurt ook e-mails naar mensen die iets tekoop vragen op MP en SP. ik heb het zelfs al een keer meegemaakt dat ik een e-mail kreeg van Boris via MP. ik heb het meteen gewist. dan rij ik nog liever naar Valkenburg toe daar hebben ze mooie heuvels. want die zijn in Waalwijk nogal ver te zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...