Spring naar bijdragen

Welke banden


Recommended Posts

Hangt er vanaf wat je er mee gaat doen.

Als je op de weg blijft zou ik gewoon een goeie band van dezelfde maat nemen. Daar zijn bandentests genoeg voor.

Wil je af en toe het terrein in.. van wat ik opmaak uit je postje, dan geldt eigenlijk hetzelfde, alleen heb je als je zeg 50/50 gaat rijden met een All-Terrain (A/T) band ook meteen een prima wegband.

BF Goodrich, Bridgestone, Goodyear, .. allemaal goed.

Voor mij persoonlijk een prettige site: http://www.tirerack.com/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

Ik heb een cherokee uit 92, hij is niet verhoogd, maar een beetje verlaagd (af fabriek).

Ik rijd er tot nu toe eigenlijk alleen mee op de weg, wat is voor mij de beste bandenkeuze, qua merk en soort?? Er zitten 225/70/R15 banden onder op het moment.

Ik hoor graag van u,

Mike Performance

Hoi Mike,

Ik zou zeker dan voor een AT band gaan als je van plan bent om heel af en toe off road te gaan rijden. Alleen je schrijft dat je cherokee iets verlaagd is. Ik ga er dan ook van uit dat je wagen dus ook stugger zal zijn met deze verlaging. De kans is dus wel aanwezig dat je banden wel het terrein aankunnen maar je verlaging een probleem gaat geven in het terrein maar kom je snel genoeg achter denk ik.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mike,

Ik zou zeker dan voor een AT band gaan als je van plan bent om heel af en toe off road te gaan rijden. Alleen je schrijft dat je cherokee iets verlaagd is. Ik ga er dan ook van uit dat je wagen dus ook stugger zal zijn met deze verlaging. De kans is dus wel aanwezig dat je banden wel het terrein aankunnen maar je verlaging een probleem gaat geven in het terrein maar kom je snel genoeg achter denk ik.

Succes!

Dat laatste weet ik wel zeker. Het rijden in Heerde was oorverdovend vanwege het kabaal dat onder de vloer vandaan kwam. (nee, niet de uitlaat).;)

Morgen gaat-ie 2" de lucht in.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste weet ik wel zeker. Het rijden in Heerde was oorverdovend vanwege het kabaal dat onder de vloer vandaan kwam. (nee, niet de uitlaat).;)

Morgen gaat-ie 2" de lucht in.:D

Ok maar hoeveel verlaagd was hij eerst? De meeste verlagingen vanaf de fabriek waren 30 mm dus zeg maar bijna 1.0 a 1.5 inch. Dan zou dat inhouden dat je nu eigenlijk 0.75 inch hoger zal staan dan een standaard cherokee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hangt er vanaf wat je er mee gaat doen.

Als je op de weg blijft zou ik gewoon een goeie band van dezelfde maat nemen. Daar zijn bandentests genoeg voor.

Wil je af en toe het terrein in.. van wat ik opmaak uit je postje, dan geldt eigenlijk hetzelfde, alleen heb je als je zeg 50/50 gaat rijden met een All-Terrain (A/T) band ook meteen een prima wegband.

BF Goodrich, Bridgestone, Goodyear, .. allemaal goed.

Voor mij persoonlijk een prettige site: http://www.tirerack.com/

Sorry voor het even off topic gaan maar een vraagje voor Kameel of tirerack ook verstuurd naar nederland(tegen acceprabele kosten) en of het een beetje een betrouwbaar adres is???

Zo nu weer verder on topic:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok maar hoeveel verlaagd was hij eerst? De meeste verlagingen vanaf de fabriek waren 30 mm dus zeg maar bijna 1.0 a 1.5 inch. Dan zou dat inhouden dat je nu eigenlijk 0.75 inch hoger zal staan dan een standaard cherokee.

Hij is niet verlaagd.

Bandenadresje:

http://www.offroadreifen.com/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

Ik heb een cherokee uit 92, hij is niet verhoogd, maar een beetje verlaagd (af fabriek).

Ik rijd er tot nu toe eigenlijk alleen mee op de weg, wat is voor mij de beste bandenkeuze, qua merk en soort?? Er zitten 225/70/R15 banden onder op het moment.

Ik hoor graag van u,

Hij is niet verlaagd

Er staat toch echt hij is een beetje verlaagd maar ok succes met je bandenkeuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik reageerde op Michiel1975, die een opmerking maakt over verlaagd in combinatie met off-road.

Voor de goede orde, mijn XJ is standaard en is bezig 2" verhoogd te worden, de operatie voor is vandaag al geslaagd, binnenkort achter. De banden die ik heb zijn 235/74x15. Ik krijg lekker veel ruimte in de wielkast en totaal gaat hij dus een 7 cm. omhoog.

De XJ van de TS is een Performance, die kennelijk omwille van de "looks"wat verlaagd zijn, en dat gaat niet echt samen met iets heftigers dan een zandpad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik reageerde op Michiel1975, die een opmerking maakt over verlaagd in combinatie met off-road.

Voor de goede orde, mijn XJ is standaard en is bezig 2" verhoogd te worden, de operatie voor is vandaag al geslaagd, binnenkort achter. De banden die ik heb zijn 235/74x15. Ik krijg lekker veel ruimte in de wielkast en totaal gaat hij dus een 7 cm. omhoog.

De XJ van de TS is een Performance, die kennelijk omwille van de "looks"wat verlaagd zijn, en dat gaat niet echt samen met iets heftigers dan een zandpad.

Mike starte dit topic en ik dacht dus dat het ook om mike ging. Hij zal in het terrein snel zijn berperkingen ontdekken als zijn cherokee ook nog eens verlaagd is vanaf de fabriek.

Newbe jij zal dat probleem minder snel hebben.

Alleen tis heel verwarrend hoe dit topic verder gaat. mike begint hem en newbe gaat erin verder.

In ieder geval veel plezier van en met je banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik reageerde op Michiel1975, die een opmerking maakt over verlaagd in combinatie met off-road.

Voor de goede orde, mijn XJ is standaard en is bezig 2" verhoogd te worden, de operatie voor is vandaag al geslaagd, binnenkort achter. De banden die ik heb zijn 235/74x15. Ik krijg lekker veel ruimte in de wielkast en totaal gaat hij dus een 7 cm. omhoog.

De XJ van de TS is een Performance, die kennelijk omwille van de "looks"wat verlaagd zijn, en dat gaat niet echt samen met iets heftigers dan een zandpad.

En als je nu ook al de namen door elkaar gaat halen:):rolleyes: je bedoelde michel1972. Ik weet het ze lijken erg op elkaar. Ik wilde alleen weten of het demoeite is daar velgen vandaan te halen daar ik ze hier nergens kan vinden.

En nu weer on topic, sorry Mike:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wow, daar ben ik dan weer, jullie hebben je lekker uitgeleefd.

Het is inderdaad waarschijnlijk geen cherokee om je super mee uit te leven in het terrein. Maar dat is ook niet zozeer de wens. Maar het lijkt me wel leuk, gezellig en ook heel leerzaam om 4x4 meetings bij te wonen en die zijn volgens mij over het algemeen niet op een geasfalteerde parkeerplaats.

De auto is onder handen genomen door BBS (tuningsbedrijf) en derhalve iets verlaagd, speciale velgen speciaal interieur en uitlaat.

Ik ben bezig met de overstap naar 4x4. Hiervoor waren mijn auto's meer in de trend van Porsche (toen ik nog veel geld had) en zelf omgebouwde kleine autootjes, met veel vermogen.

Ik heb geloof ik al het antwoord, en ga op zoek. Heel hartelijk bedankt allemaal, is een leuke discussie geworden, lol

Groet,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De auto is onder handen genomen door BBS (tuningsbedrijf) en derhalve iets verlaagd, speciale velgen speciaal interieur en uitlaat.

Ik weet welke cherokee's jij bedoelt en die zijn door BBS 40 mm verlaagd. Ik denk dat jij gauw je grenzen zal bereiken in het terrein met deze wagen. Een vlak zand gedeelte zal totaal geen probleem geven maar zodra je wat hobbels krijgt zal die wagen tot behoorlijk wat problemen krijgen.

Ik zou zeggen. Verhoog hem eerst en ga dan kijken naar andere banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahaha, Ik heb wel iets met verlagen en een groot blok erin

Kan iemand mij vertellen welk GMC blok er maximaal inkan, zonder al te veel problemen??

Mike

Meer power.....Supercharger voor de 4.0 ??? -klik-

of dit........

http://www.youtube.com/watch?v=GMX7AJzjq-o

http://www.youtube.com/watch?v=woJ2kikXzgI

:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahaha, Ik heb wel iets met verlagen en een groot blok erin

Kan iemand mij vertellen welk GMC blok er maximaal inkan, zonder al te veel problemen??

Mike

Als je handig bent kan er veel in. ik heb hier nog een 454ss blok liggen. Eigenlijk heb ik hier een complete chevo 454ss pickup staan van een wanbetaler.

Maar je kan er dus een compressor opgooien of een stroker kit nemen. Die gaat dan naar als ik het goed heb 4.7 liter toe. Je kan dan de 300 pk halen maar dan moet je wel het complte blok onder handen nemen.

Leuk projectje voor als je nog een oude sok heb liggen met wat roebels erin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk hier even ....is ook voor in het terrein aantrekkelijk;)

http://www.4wheeloffroad.com/featuredvehicles/131_0708_1986_jeep_cherokee_xj/index.html

Zal zijn portemonee het ook aantrekkelijk vinden? Maar nice:yes:

Maar we dwalen af van mike zijn vraag over de banden. Ben benieuwd naar zijn bandenkeuze uiteindelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...