Spring naar bijdragen

Bladveren Of Schokdempers


6 in-line
 Share

Recommended Posts

Beste collega's,

Hier even een vraag van 6 in het lijntje.

Ik heb op het forum gezocht naar BLADVEREN en SCHOKDEMPERS.

Dit even doorgelezen en nu heb ik toch nog een aantal vragen voor jullie.

Eerst de kwaal:

Mijn achterkant hangt een beetje, vooral als zowel de gas- als benzinetankt vol zijn.

De bladveren hangen i.p.v. dat ze netjes omhoog staan zoals de mond van deze smiley :thumbsup:.

Ik heb het volgende gelezen:

Een JP'r op het forum had ook last van deze kwaal en heeft (de gewone) nieuwe bladveren laten plaatsen. Bleek de auto nog te hangen.

Nadat schokbrekers waren geplaatst was het euvel verholpen.

Hij vertelde dat later op het forum om ons te behoeden voor extra kosten (perfect).

Mijn vragen aan jullie:

Klopt het dat de schokbrekers mede de hoogte bepalen van de stand van de carrosserie? (als ik het relaas van de JP'r op het forum mag geloven....wel).

Kan ik daarmee dus verhelpen dat de auto gaat hangen zoals nu het geval is?

Ik was altijd in de veronderstelling dat schokbrekers alleen de klappen opvangen.

Wel heren, dit was er weer één van mij.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok DPC,

Bedankt voor jouw snelle reactie.

Wat is een A.A.L. set.

Zijn dat speciale schokbrekers?

Kan ik mogelijk één actie ondernemen....., nl. alleen schokbrekers vervangen om de auto te verhogen aan de achterkant???

Als ik de berichten lees kan je flink in de problemen raken als je met de veren aan de gang gaat.

Ik ga er vanuit (zeker weet ik het echter niet) dat je niet erg omhoog gaat aan de achterkant als je alleen de schokbrekers gaat vervangen??

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A.A.L.=add-a-leaf

Oftewel een hulpveer.

Als je alleen schokbrekers gaat vervangen zal het misschien iets schelen,maar het probleem zijn de bladveren en dat los je dus daarmee niet op.

Wees niet bang dat je in de problemen raakt wanneer je met de veren aan de gang gaat.Sterker nog het is zelfs leuk wanneer je het zelf doet en je ziet de wagen beter worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé JeepED,

Leuk je weer eens te spreken Ed!!

Het gaat lekker hier......., vooral met de koppakking. Hij is niet kapot te krijgen hoorrrrr!!!:yes:. J...s, wat een grap.

Duidelijk, dan denk ik dat het er toch van gaat komen. Schokbrekers en veren. Ik moet zeggen dat ze (de veren) flink doorhangen.

Ik heb er zeker plezier in om hem beter te maken dan hij nu al is. Zoals je weet probeer ik alles zelf te doen..,achteraf zeg ik dan meestal dat het me weer een klap geld heeft bespaard.

Maar het meest fijne gevoel is om het elke keer weer te fixen (met veel denkwerk). Een lekker gevoel.

Tot snel.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was ff zoeken maar ik was er ooit een draadje over begonnen.

Toendertijd de (blad) veren vervangen bij Bokkie.

De XJ kwam van achter zo hoog dat het een HotRod leek.

Helaas zijn de foto's naar de digitale hemel (en ik heb ze ook niet meer op de schijf) maar dit draadje ging ook over het verholpen doorzak probleem

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=1016&highlight=bokkie

De enige die nu nog doorzak ben ik zelf :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste JP'rs,

Bedankt voor alle reacties en bijlagen met foto's.

Werkt zeer verhelderend maar ook....,waar begin ik aan!!

Het ziet er grof uit moet ik zeggen, nogal een operatie :yes:.

Tot nu toe heb ik alles zelf gedaan aan mijn Jeep.

Nieuwe radiateur, nieuw kachelhuis incl. toebehoren, revisieset voor de remklauwen, nieuwe remschijven en blokken, nieuwe uitlaat en nog wat klein grut.

Dit kan nog wel eens een grote klus worden.

Ik ga eerst maar eens bij 'moeder' lepeltje, lepeltje liggen :(, het is al 01.30 uur zie ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe heb ik alles zelf gedaan aan mijn Jeep.

Nieuwe radiateur, nieuw kachelhuis incl. toebehoren, revisieset voor de remklauwen, nieuwe remschijven en blokken, nieuwe uitlaat en nog wat klein grut.

Dit kan nog wel eens een grote klus worden.

mmmmm.... als je dat ook zelf doet.....valt dit best mee..... :wacko:

Tijd: demontage 2 uur, pakketten aanpassen 3 uur, monteren 1 uur.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het gewoon proberen mannen!!

Een paar bussen WD 40 en een dozijn kabouters.

Nee, zonder gekheid, ik ga er voor.

Ik hoop dat ik door het regelmatig inspuiten de boel goed los kan krijgen.

Gooi ze er wel nieuw onder Ab!! Ze zien er echt niet meer uit nu ik ze wat beter bekijk.

Ik ben van plan om ze te bestellen in The USA.

De eerste keer, eens kijken hoe dat gaat.

Ik zag afgelopen week al een topic voorbij komen met een link naar een Wagoneer dealer, tevens stond daar een link naar de Cherokee m.b.t. de onderdelen.

Weten jullie of je die veren compleet als pakket krijgt of moet je ze zelf in elkaar zetten (weet ik veel)?

Tot ziens weer.

Hartelijke groet zo op deze zonagavond,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het gewoon proberen mannen!!

Een paar bussen WD 40 en een dozijn kabouters.

Nee, zonder gekheid, ik ga er voor.

Ik hoop dat ik door het regelmatig inspuiten de boel goed los kan krijgen.

Gooi ze er wel nieuw onder Ab!! Ze zien er echt niet meer uit nu ik ze wat beter bekijk.

Ik ben van plan om ze te bestellen in The USA.

De eerste keer, eens kijken hoe dat gaat.

Ik zag afgelopen week al een topic voorbij komen met een link naar een Wagoneer dealer, tevens stond daar een link naar de Cherokee m.b.t. de onderdelen.

Weten jullie of je die veren compleet als pakket krijgt of moet je ze zelf in elkaar zetten (weet ik veel)?

Tot ziens weer.

Hartelijke groet zo op deze zonagavond,

6 in-line

Meteen even foto's erbij zetten he :wacko: Kan ik meteen even kijken hoe ik het moet doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik zeker doen, kan echter nog even duren. Totdat ik weer wat mag doen met mijn rug, ben ik wel weer een paar weken verder.

Echter, kijk even naar de correspondentie van Ab in deze topic. Hij geeft een goed verslag van VOOR t/m NA de operatie.

Die dingen kosten $ 200,- excl. de rubber bussen e.d., verzendkosten niet inbegrepen. Mogelijk komen daar nog invoer- en BTW kosten bij.

Verzendkosten ongeveer $ 60,-.

Ik ga morgen even in de omgeving kijken wat die dingen moeten kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ab,

Bedankt voor de link, ziet er perfect uit. Daar kan ik zeker wat mee.

Nog wel even een vraag:

Er staan nummers bij verschillende items, hoe kom je daar??

Ik heb nl. nummers 14 en 15 ook nodig. Voor- en achterrubber van de veer.

Mogelijk heb je tijd om mij daarover te informeren.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...