Spring naar bijdragen

Echt of....Nep???


87wrangler
 Share

Recommended Posts

Hij heeft dat idd ook op NS stations gedaan. Maar daar lag het er zo dik bovenop, dat ik het niet eens plaatste. :frusty:

Ze gebruiken daar namelijk van die "valplaatjes" om de bestemming aan te geven, en zelfs die gedrukte text werd anders! :whistle:

Hier issie toch nog ff:

http://nl.youtube.com/watch?v=CxwPEQLGh9M

En voor wie nog steeds geloofd dat het echt is:

Dus: NEP! :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Echt of nep .... waar of niet waar ...

Zat te surfen en las ergens op een US site een waarschuwing over uit elkaar spattende koppelingsplaaten....

Iemand reed een helling af in de lage versnelling en wou wat meer gang maken door de koppeling in te trappen en de jeep uit te laten rijden.

Door de lage versnelling ging de kopelingsplaat zo hard draaien dat deze uit elkaar spatte .....:yes:

Er zit een logica in het verhaal...

Maar kan dit ... doe het namelijk ook wel eens ...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan...

In één laag, met een forse eindoverbrenging, is het geen probleem om de plaat meer dan 10000 toeren te laten draaien. Daar issie niet voor gemaakt...:yes:

FF een rekenvoorbeeld: Een YJ met 35" banden (omtrek 2,79 meter), 4,55 eindreductie, 231 tussenbak ( reductie in laag: 2.73) en een AX 15 bak ( reductie in 1: 3.83)

Wielen draaien bij 15 km per uur 89 toeren. Laat daarop de reductiefactoren los, en je al komt op 4200 toeren op de motor. Als je de koppeling itrapt en de snelheid neemt toe naar 30 km/u, dan zit je al in een gevaarlijk gebeid, om over een snelheid van 50km/u nog maar te zwijgen. (ruim 14000 toeren !)

Veronderstel dat er ook nog eens een tussenbak met grotere reductie toegepast is.... :S

Voor de duidelijkheid: Met een kortere eindreductie en kleinere banden kom je niet eens zo heel veel anders uit.... Met een standaard YJ 4.0i op 31ers kom je aan 3730 toeren bij 15km/u...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kelly200an6.jpg

But few people know much about the deceptive role the U.S. Army's 23rd Special Troops played in World War II.

That's because their work was kept secret until 1996. The mission of the 23rd — made up largely of artists, designers, architects and sound engineers — was to deceive the enemy by drawing their attention away from real combat troops.

Their weapons? Inflatable jeeps and tanks, acting, sound recordings and plenty of imagination.

Recruits to a 'Rubber Army'

More than a thousand troops were recruited into this top-secret, phantom army, some of whom came right out of art school. Fashion designer Bill Blass was one of them, as was photographer Art Kane and a number of now well-known artists, including abstract expressionist Ellsworth Kelly.

Kelly heard about the 23rd while he was still an art student and decided he wanted to be part of the subterfuge unit. When he joined, work was already underway on developing fake artillery and vehicles.

He recalls a jeep that was first made as a prototype with burlap and wood. Later, it was made of rubber and looked like the real thing.

Eventually, members of the unit were shipped overseas. Jack Masey was 18 years old when he was drafted into the 23rd after graduating from New York's High School of Music and Art. Masey says it wasn't until he landed in England that he really understood what they would be doing.

"We were told we were going to be using inflatable equipment to try and fool the Germans into thinking that we were a real army, when we were in effect, I suppose, a rubber army," Masey recalls.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Echt of nep...:P

Het slijpen van je poorten in de kop....doet me aan mun brommer tijdperk denken:D

While the answer depends greatly on your particular engine combination, from older, cast iron V8 heads, you can expect an increase of between 10 and 20hp by simply removing all the casting flaws that are found in the ports of most stock heads.

Your gains will be even more if you do some detail work in the valve bowls (also known as the "pockets") and the exhaust port areas. A 15 to 30 HP gain is not uncommon.

Zie de link....

http://www.sa-motorsports.com/diyport.aspx

http://www.jeep4.0performance.4mg.com/head.html

Nu ik toch de kop op de werkbank heb liggen.....:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...