Spring naar bijdragen

Temperatuur motor


RANDOMAN
 Share

Recommended Posts

Ik ben nu toch wel eens beniuwd...

Mijn blok wordt volgens temp meter op dit moment net iets warmer dan 40 graden. ik heb niet het idee dat de meter stuk is want bij hele warme dage stilstaan in de file loopt de temperatuur wel op naar zo'n 90 graden.

In de warme maanden is de tem altijd zo rond de 60 a 70.

Maar hoe zit dat nu?

- Is het niet warm worden van het blok slecht (40 graden) ? Wat is er dan precies slecht?

- Wat kan het probleem zijn dat mijn blok bij normaal gebruik niet een ''normale'' temperatuur heeft?

-Hoe kan dit opgelost worden?

PS ik heb dit al sinds aanschaf vd auto, zo'n 3 jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit er wel een thermostaatklep in ??

als een blok te koud blijft zijn er een paar nadelen namelijk:

* bij koude motor heeft de zuiger extra speling is meer slijtage dus belangrijk dat hij snel op temperatuur is .

* de olie is bij een koude motor dikker waardoor minder smering

* de compressie is minder gevolg slechtere verbranding en minder vermogen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb dit probleem ook eens gehad met een oude ford granada. Thermostaat klep was defect en bleef openstaan (normaal gaat deze pas open op een bepaalde watertemperatuur)waardoor het koelwater direkt begon te circuleren en de motor heel traag op temperatuur kwam. Op warme dagen was de motor sneller warm omdat het koelwater in de radiator warmer is en ook minder koeling krijgt tijdens het rijden (temperatuurverschil omgevingstemperatuur - koelwater is kleiner) Thermostaat klep vervangen en het was opgelost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AHA ! dat zeg je nu pas, sloeber !:bye1:

dus ja, die thermostaten kunnen we dan al uitsluiten.

Kan nog zijn: temperatuurvoeler die defect is, of verkeerde info geeft.

Meter die te laag toont ?

als je eens een eind gereden hebt, open dan eens je motorkap en leg je hand op het kleppendeksel. Moet heel heet zijn. Zo heet dat je je hand wel gaat wegtrekken...

Indien dit niet zo is, hmmm, dan moet ik ook even denken hoor...

En.. nog iets: hoe werkt je verwarming ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit net de repair manuel eens door te lezen../

Kan het zijn dat ik TEVEEL koelwater in mijn systeem heb zitten??

De laatste keer dat ik het systeem heb gevuld heb ik rechtsreeks in de radiator water gedaan. (via de slang die aan de thermostaathuis zit) Dit omdat het ontluchten totaal niet werkte.

Kan het zijn dat er dus teveel koelwater in zit?

Auto loopt overigens op lpg, weet niet of dat wat uitmaakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook de naald van de temp. meter van mijn XJ kwam niet los.

Heb toen thermostaat vervangen door een "gebruikte".

Toen kwam de temp niet boven de 50gr.C op de meter.

Koelwater temp. gemeten en was 55gr.

Afwijking is niet te zien op de temp meter op dashbord.

Slang naar de radiator was ook al warm.

Dus vanmorgen gloednieuwe thermostaat gehaald bij dealer, kosten

Eur. 10,17

Ingebouwd en wat dacht je wat temp. mooi rond de 85 gr.C.

Aan de meter is ook te zien wanneer thermostaat opent.

Temp. loopt dan iets terug.

Wanneer temp. rond de 75 gr. C komt sluit de thermotaat en temp. loopt weer iets op.

Nieuwe originele thermostaat kan dus wonderen doen.:bye1:

groetjes,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...