Spring naar bijdragen

Stoelverwarming


Recommended Posts

De draden zijn bij mijn WJ model 99 in het blauw.

zijn dunne dingetjes hoor, amper 0.25 mm

Bij jouw model kan het natuurlijk zijn dat er een ander kleur werd gebruikt.

Maar je zegt dat je de patches gesoldeerd hebt, wel daar zou je in principe het kleur toch kunnen zien van de draadjes die in de mousse verdwijnen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal, met de hulp en gastrvrijheid van HI-Jack is alles gefixt stoelverwarming werkt weer !! Het zijn dus in onze type wagen (5.9) de zwarte en grijze draden..

Bedankt nog Jack !!

toch is het fijn dat zoiets werkt in deze maanden

is een nuttige extra en dan moet het werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal goed... door jullie enthousiaste reacties ben ik zelf ook maar aan de slag gegaan vandaag. De bestuurders-stoelverwarming van mijn 5.9 werkte sinds de aanschaf ook al niet meer.

Donderdag mijn Jeep naar Auto Electra in Naaldwijk gebracht om de niet werkende standkachel te laten repareren. Na 2 uurtjes het verlossende telefoontje : kachel is van binnen helemaal uitgebrand :lol: Blijkt dat het keteltje is gaan lekken en kortsluiting heeft veroorzaakt in de brander en aansturende elektronica. Een nieuwe kostte €855,-. Laat maar... Ik ga toch de thermostaat maar vervangen (ander topic) en repareer de stoelverwarming maar ff ;)

Reparatie is op zich een fluitje van een cent; in het kort (voor mezelf eigenlijk) nog eens op een rijtje :

* stoel wat naar voren en de leuning wat naar achteren kantelen

* linker-zijkap van de stoel losschroeven (3 schroeven)

* kabels van de schakelaars en het motortje loshalen en door het gat duwen

* vooraan (onder de stoel) de lange clip loshalen van de stoelbekleding

* zijkant (links vd stoel) witte bekledings-strip losklikken

* voorste bout vd rugleuning-steun (boven motor) eruit halen

* achterste bout vd rugleuding-steun iets losdraaien

* voorzichtig de bekleding naar achteren stropen (zit met klitteband)

* met wat 'geluk' zie je schroei-plekjes met 1 of 2 losse draadjes

* aan elkaar solderen en goed isoleren

* beetje duct-tape om de boel (foam en draadjes) op z'n plek te houden

* bekleding terugstropen en in omgekeerde volgorde afmonteren

Een tweetal fotootjes van de operatie :

stoelverwarming01.jpg

stoelverwarming02.jpg

Eventjes testen voor je de boel weer monteert. Conclusie : ik heb weer lekkere warme billetjes deze winter :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

En weer een Grand Cherokee met werkende stoelverwarming !!

Met behulp van iemand van dit forum zijn de elementen weer aangesloten. Heel eerlijk; mijn taak was mijn koffie opdrinken en goed toekijken.

Bij beide stoelen bleken de draadjes finaal afgebroken.

Doordat de stoelen uit de wagen werden gehaald (4 bouten en wat stekkertjes loshalen) kon er eenvoudig en grondig op een werkbank worden gewerkt.

Na vastsolderen en isoleren een dot kit erover om te zorgen dat de verbindingen het langer uit houden.

Werkelijk werk 15 minuten per stoel. Met koffie drinken en gezellig geouwehoer paar uurtjes.

Heerlijk zo'n verwarming; Bedankt !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

ik ben net nieuw hier op het forum en woon in Tsjechie.

Sinds kort heb ik ook een Grand Cherokee Limited bj 1994.

De Cherokee heb ik gekocht van iemand in Tsjechie en de vorige eigenaar weet niet waar het aan en uit knopje/schakelaar zit van de stoelverwarming

(als deze er natuurlijk wel inzit).

Wie kan mij helpen want stoelverwarming is wel zo lekker als het minus 15 graden is.

Alvast bedankt en groeten uit een wit Tsjechie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mijn bestuurdersstoel doet van de stoelverwarming alleen de hoge stand het. Dan brandt ook het HI lampje in de schakelaar. Als ik daarentegen de LO ( lage stand ) kies brandt er geen lampje en doet ook de (lage) stoelverwarming het niet. Zou dit een schakelaar probleem zijn of moet ik erger vrezen? Er is bij de dealer een nieuw matje op deze stoel geplaatst en ik meen dat die lage stand het ook een tijdje gedaan heeft.

Weet iemand of als er iets in de garantietijd wordt hersteld de garantie op de reperatie afloopt met de reguliere garantie ofdat er op een reparatie ( in garantietijd ) weer een jaar of zo garantie zit ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...
Beide verwarmingselementen zijn 9/10 kansen tegelijk overleden.

heb vandaag de mijne gefixt: in beide zittingen was het element doorgebrand.

hoe je het moet fixen kun je lezen in mijn topic: zetels staan op de werkbank in het WJ forum...

Hallo frans,ik kan maar niet vinden hoe je het gefixt hebt.Zou je me uit de brand kunnen helpen en het eens stap voor stap uitleggen.Hartelijk dank groet rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat niet werkte bij mijn zj (98 5.9met 153000km)was de stoelverwarming links.

ben er vanond maar aan begonnen en wat blijkt, draden gebroken van het linker deel.

Bij een 98 5.9 ziten er 4 panelen in de zitting in serie

aan elkaar en degene aan de instap kant waren allebei de draden los.

Met een soldeerbout de draden weer vastgezet en geisoleerd met wat kit doet hij het weer als een nieuwe.

Frans bedakt voor je topic.

HIJ WERKT WEER!!!!:blush:

exact dezelfde auto en exact hetzelfde probleem.. ;)

ik mis die stoelverwarming niet echt maar ga toch eens speuren, heb ik weer wat te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo frans,ik kan maar niet vinden hoe je het gefixt hebt.Zou je me uit de brand kunnen helpen en het eens stap voor stap uitleggen.Hartelijk dank groet rob

Hoi Rob,

Een stap voor stap uitleg staat al in het topic dat vermeld is een paar schermen hierboven.

Maar hier nog eens kort samengevat:

Als je de 4 bouten van je zetel losdraait, kun je hem makkelijk op de werkbank zetten: werkt een stuk handiger !

Dan haal je het leer los, dit zit met spanbeugels onderaan het frame bevestigd.

Dan plooi je het leer omhoog, en verwijder je de speciale strips waarmee het leer aan de mousse hangt.

Dan kun je gans de zaak oprollen en beginnen speuren naar zwartgeblakerde plekken in de mousse. Meestal zit daar de breuk.

De verwarmingsdraadjes zijn die dunne blauwe of grijze dingetjes, en die gaan dus ergens in je zitvlakmousse onderbroken liggen.

Een veel voorkomende plaats is de kant waar je met je billen in de zetel valt. Links dus voor de bestuurder, rechterkant voor de passagier.

Bekijk het maar even en als je nog hulp nodig hebt, staan we klaar.

Ik moet binnenkort ook opnieuw mijn zetel opengooien, want de mijne doet het ook niet meer.

Is een heel veel voorkomend probleem bij de Jeeps.

Hier nog eens de link naar het originele artikel van vorig jaar: klik

succes

frans

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet binnenkort ook opnieuw mijn zetel opengooien, want de mijne doet het ook niet meer.

succes

frans

Hoi Frans,

Ik heb bij mij de soldering ingekapseld met wat kit zodat de soldering een beetje gefixeerd zit.

Zojuist aan gehad en werkt nog perfect.

Misschien een idee.:blush:

Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...