Spring naar bijdragen

koppeling


Menno
 Share

Recommended Posts

Dit ruikt naar een vervanging van je koppelingscilinder(foto1).

Heb zelf het probleem ook gehad.

Kijk ff of ie remvloeistof lekt tussen je versnellingsbak en motorblok. Als dit zo is dan zal dat het probleem ook wel zijn.

Je eventueel nog wel ff doorrijden. Moet je wel constant je remvloeistof bij blijven vullen in je andere koppelingscilinder.(zwarte dop bestuurderskant tegen je schutbord, foto2).

FOTO 1

1021.jpg

FOTO 2

t4636865.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ff of ie remvloeistof lekt tussen je versnellingsbak en motorblok

ik zie wel dat ie wat zweet bij foto 2, in de cabine

ik zal morgen ff kijken tussen motorblok? maar begrijp niet precies wat je daar zoeken moet, bedoel je waar het kabeltje je blok in gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke toch ff snel stiekum gekeken bij het blok, daar is ie gort droog

alleen bij foto 2 dus niet, olie pijl is nog oke, ten minste er staat geen pijl op, maar zit nog zo'n 3 a4 cm onder de dop moet goed zijn?

maar ik denk dat ik (als de grote schuur klaar is) toch foto 2 ga vervangen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Menno@Aug 21 2004, 22:41

vertel eens net zo duiddelijk als utah hoe ik dat doe?

<div align="right">

waar de leiding het koppelingshuis ingaat steekt een tweede leidinkje eruit, dit is de leiding om te ontluchten.

Schuif een slangetje om de ontluchtingsnippel en hang het slangetje in een potje met een laagje remvleistof.

Laat iemand de koppeling intrappen en vast houden, draai vervolgens de ontluchtingsnippel bij het slangetje open.

Laat vloeistof eruitlopen totdat er geen luchtbelletjes meer uitkomen. Eventueel tussentijds controleren dat het niveau in het reservoir niet te laag wordt, want dan kun je opnieuw beginnen.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 a 4 centimeter is te laag. Het rubber wat aan de dop zit hou ik aan als voldoende.

Als ie aan de binnenkant zweet(lekt) kan het zijn dat foto 2 gewoon op is.

Aan de binnenkant is dus bij jou een duidelijk spoor van remvloeistof zichtbaar.

Bij mij lekte de olie ook naar binnen zoals jij het ongeveer omschrijft. Het peil zakte langzaam. Bijvullen was een tijdelijke oplossing. Ontluchten bracht bij mij geen oplossing. Het ontluchten heb ik alleen gedaan bij het vervangen van die andere koppelingscilinder.

Ik heb toen alleen de bovenste cilinder vervangen. Na het plaatsen was het een kwestie van bijvullen en een paar keer pompen en hij was goed.

Het probleem van het aan de binnenkant lekken was daarmee opgelost.

Een paar maanden later was de andere(foto1) lek die in je versnellingsbak zit verstopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja wat lijkt jezelf het beste??

Je kan hem halen in Tiel. KOste het je ruim €100 + benzine geld.

Je kan hem ook bestellen bij 4wd.com. Kost ie je 70 Dollar + verzend, invoer en duoane kosten. Als je hem daar besteld en ze doen hem maandag de deur uit heb je hem vrijdag in huis

Aan jou zelf de keus.

Mijn eigen ervaring met in Amerika bestellen is dat ik tot nu toe nog altijd goedkoper uit was dan dat ik het in Nederland zou kopen.

Ennuh, het is zelf heel goed te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...