Spring naar bijdragen

amc V8 304-401. pvc klep. olie lekkage


F.M
 Share

Recommended Posts

vandaag bij iemand langs geweest die een nieuwe V8 in zijn jeep had gelegd. omdat zijn oude V8 teveel olie lekte op de krukaskeeringen die hij al een paar keer vervangen heeft. ik heb toen ff zijn oude V8 bekeken. en ik zag dat op zijn manifold geen pvc klep zat gemonteerd. er zat wel een pvc klep op maar die zat horizontaal tussen slangen ingeklemd en afgeplugt. ik zei tegen hem dit is jou probleem. de cabarateur zuigt via de pvc klep de onderdruk weg uit je blok. en als de pvc klep is afgeplugt. dan kan de motor zijn onderdruk niet goed kwijt. en perst dan zijn olie via de pakkingen en keeringen naar buiten toe.

we zijn daarna naar zijn nieuwe gereviseerde V8 in zijn Jeep wezen kijken. en ik zag dat daar ook geen pvc klep op zijn manifold was gemonteerd. ik zei tegen hem. hier zitten dan wel nieuwe keeringen in maar die gaan over een paar honderd km ook weer lekken. omdat het gat waar normaal de pvc klep zit was afgeplugt. ik zei tegen hem gelukkig heb ik nog een nieuwe pvc klep met rubber liggen. ik ben toen ff snel naar huis gegaan en de pvc klep opgehaald. en daarna op zijn manifold gemonteerd. en gezegd tegen hem. je blok zal voorlopig bijna geen olie meer lekken. want dit probleem had ik voorheen ook met een afgeplugte pvc klep op mijn jeep. en dat heeft me voor jan doedel al heel wat keeringen carterpakkingen gekost. terwijl zo'n pvc klepje maar een paar euro's kost. en het olielekkage probleem is opgelost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...

Ik vraag me het volgende af, raakt het blok ook niet zijn druk kwijt via de vulbuis van de olie?, daar komt bij nl dezelfde meuk uit als bij de PCV valve. Nou is die van de week afgedopt [pcv kant] en de auto rijdt echt veel en veel beter en is ook duidelijk zuiniger. Nou zit ik alleen niet te wachten tot dat de olie aan alle kanten eruit spuit. Actie terug draaien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm.....beetje verkeerd gelezen......

De PCV zorgt voor ontluchting van het carter, de gassen die hierbij vrijkomen horen weer verbrand te worden, dus gaan van de PCV naar de carburateur. Afdoppen van de ontluchting geeft drukopbouw in het blok, vandaar de blowby uit de vulbuis.

Misschien werkt je PCV niet goed meer, zit er een slangetje verstopt, of is er iets anders aan de hand met het vacuumsysteem. Je geeft zelf al aan dat het blok niet lekker loopt, daar zal je probleem wel ergens zitten. Hier meer -klik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu met de pcv kant afgedopt loopt ie als een trein, echt een andere auto, kan het verkeer na een stoplicht gewoon bijhouden. En hij loopt ineens een stuk zuiniger ook.

Er is behoorlijk in het vacuum systeem geknipt door de vorige eigenaar/verkoper. Zelfs het vacuum tankje op het schutbord was het slangetje van doorgeknipt. En ik maar denken dat die '79ers een k.. ontwaseming systeem hadden. :frusty:

Vandaar ook dat ik graag die dag met andere Chief en Wagoneers wilde, kan ik eens vergelijken hoe en wat.

Dank voor de link, die ga ik eens doorspitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft natuurlijk niet terug naar origineel om het goed te krijgen, maar de basis aansluitingen moeten wel aanwezig zijn.

Waarschijnlijk zat de PCV leiding op een verkeerde aansluiting, door af te doppen verhelp je dit, maar de PCV moet natuurlijk wel weer op de juiste plaats aangesloten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In overleg met Kees van JeePee centre heb ik veel slangen weggehaald. Aan firewall kant zit 1 vaccum aansluiting die van inlaat spruitstuk naar carb gaat. Op die slang zit alleen 1 aftapping voor vaccum systeem. En that's it. Verder is alles afgedopt. Er is alleen nog de aansluiting van het watersysteem. Bij firewall is dat er 1 en het thermosstaat huis is nr 2. Motor loopt als zonnetje. Verbruik en vermogen idem.

Als ik het spruitstuk eraf haal kijk ik op de Valleypan. Daar mondt ook de olie vulpijp op uit. Dus wat doet de pvc dan, overdruk gaat via olievulpijp.

Valleypan staat in direkte verbinding met carter. Ik heb dus ook geen EGR. De mechanische choke is ook afgedopt. Ik begreep dat de oudere types alleen mechanisch waren, de moderne 2150 carb is elektronisch. Dus een dubbelsysteem. Nu pluk ik die info van fora in de VS. Omdat die choke pijpjes rotten en uitlaatgassen in je motor ruimte komen heb ik het verwijderd en afgedopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...