Spring naar bijdragen

Dat geluidje tijdens het starten!


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben ook nog niet zolang hier maar ik kom nu zeer regelmatig langs en ik vind het heel leuk om te lezen dat er zo snel en goed advies wordt gegeven.

Wij hebben sinds een paar maanden een Jeep Grand Cherokee uit 1998. We zijn er ontzettend blij mee natuurlijk maar ik loop nu tegen een paar dingen aan. Een is er die mij dagelijks irriteerd en dat is dat er tijdens het starten 3 of 4 van die pling pling geluiden komen. Kan je dat ook uitzetten en hoe????

En de stoelverwarming is stuk, is dat makkelijk te verhelpen, ik had hiervoor een auto waarbij het een drama was om het te repareren.

Dank alvast voor de reacties

Slinky tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn begint hij al te piepen op het moment dat ik de sleutel in het contact steek. Ik heb het alarm en de start onderbreker eruit gehaald ... dus daar ligt het volgens mij niet aan tongue.gif Ik kan me er overigens niet aan storen. Ik weet niet of je het uit kunt zetten op een nette manier. Maar voor de structurele oplossing wink.gif : knip dat ding gewoon los biggrin.gif Als ik het goed heb is het een rood kastje (ZJ '95) onder je dash... Gegarandeerd geen piep meer , wat en of er nog meer uitvalt; weet ik niet unsure.gif Maar daar kan een van "senior jeepers" hier vast antwoord op geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by W4ldor@Aug 20 2004, 01:43

Bij mijn begint hij al te piepen op het moment dat ik de sleutel in het contact steek. Ik heb het alarm en de start onderbreker eruit gehaald ...  dus daar ligt het volgens mij niet aan  tongue.gif   Ik kan me er overigens niet aan storen. Ik weet niet of je het uit kunt zetten op een nette manier. Maar voor de structurele oplossing  wink.gif : knip dat ding gewoon los  biggrin.gif   Als ik het goed heb is het een rood kastje (ZJ '95) onder je dash...  Gegarandeerd geen piep meer , wat en of er nog meer uitvalt; weet ik niet  unsure.gif   Maar daar kan een van "senior jeepers" hier vast antwoord op geven.

<div align="right">

Hé...wat lees ik nu! Startonderbreker Uitschakelen! dat is interessant.

Ik (zie mijn eerdere e-mail OLIE VERBRUIK?) ben in 't bezit van een ZJ 5.9 en

heb al lange tijd gelazer met mijn fantastis huh.gif che Clifford Alarmsysteem het zou mij

heel veel helpen als ik dat fabrieksalarm/startonderbreker zou kunnen uitschakelen.

Het bedijf wat dit systeem heeft ingebouwd beweert echter dat dit onmogelijk is, en heeft nu iets ingebouwd waar één van mijn handzenders in zit wat een pulsje

geeft tijdens starten (is ook al weer stuk). wie weet raad?

Gr. HB Cherokee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by W4ldor@Aug 20 2004, 15:35

Bij mij was de startonderbreker en het alarm al omzeild....  Ik heb er slechts het alarm kastje en de onnodige bedrading uit gehaald.  Maar het is dus mogelijk ...  helaas kan ik je dus niet vertellen hoe.

<div align="right">

Bedankt voor je reactie!

Het is dus toch mogelijk, vreemd eigenlijk notabene beweert jeep nl. dat dit onmogellijk is, zou 't te maken hebben met een zekere bescherming zodat ook

het dievengilde in het ongewisse blijft?

Heb jij of iemand anders die dit leest nog een andere suggestie?

HB Cherokee blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is dus toch mogelijk, vreemd eigenlijk notabene beweert jeep nl. dat dit onmogellijk is

Ik neem aan dat je met Jeep de officiële dealer bedoelt. In dat geval is het niet zo vreemd. De meeste dealers kunnen heel goed Jeeps verkopen, maar verstand ervan hebben ze niet. wink.gif

Bij mij beweerde Jeep Nederland (jawel, het hoofdkantoor) dat het vooras geluid, wat ik destijds had, bij iedere Jeep hoort. Na inschakeling van een ANWB expert (en 6 maanden geouweh..r, bij mijn dealer) konden ze niet anders dan toegeven dat er iets mis was met het differentieel. mad.gif

Back to topic...

Dat ping, ping, ping geluidje kan dat niet toch door de gordel komen, waarvan de sensor defect is???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Startonderbreker omzeilen: ik heb een Gemini alarm en de startonderbreker zit daar op aangesloten. Stekkertje van de onderbreker die in het alarmkastje gaat eruittrekken, van het stekkertje pooltje 1 met 2 verbinden en 3 en 4. vervolgens nog een keer met de afstandbediening uitschakelen en dat is het.... hij blijft uit.... althans bij mij is het zo gelukt.

succes

C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by CAPRICORN@Aug 29 2004, 12:08

Startonderbreker omzeilen: ik heb een Gemini alarm en de startonderbreker zit daar op aangesloten. Stekkertje van de onderbreker die in het alarmkastje gaat eruittrekken, van het stekkertje pooltje 1 met 2 verbinden en 3 en 4. vervolgens nog een keer met de afstandbediening uitschakelen en dat is het.... hij blijft uit.... althans bij mij is het zo gelukt.

succes

C

<div align="right">

Bedankt voor je reactie C, kun je mij misschien wat meer details geven?

Waar zit b.v. dat alarmkastje? ben zéér geinteresseerd, het inbouwstation

waar ik mijn auto gebracht had kon het niet oplossen.

Overigens heb ik omtrent dit onderwerp een "eigen" topic? gestart zie:Startblokkering.

Gr.

HB Cherokee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...