Spring naar bijdragen

HB Cherokee

Forum member
  • Aantal bijdragen

    15
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over HB Cherokee

  • Verjaardag 20/02/1962

Contact Methods

  • MSN
    hans1.buijs@planet.nl
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

HB Cherokee's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Beste Erik, Had even geen tijd om te antw. business comes first! ik heb deze auto sinds augustus 2002 in bezit. Bij aankoop moet je goed luisteren of er geen vreemde geluiden in de aandrijflijn zitten m.n. de achterste maar ook de voorste cardan/differentieel zijn gevoelig en reparatie hieraan is red. kostbaar, verder moet hij rustig en vloeiend schakelen. Let ook op eventuele lekkages rondom het motorblok, uiteraard moet de motor netjes en rustig draaien. Bij een dealer kopen is uiteraard duurder, wel heb je dan een degelijke garantie. Ik heb de mijne via E&G cars gekocht, deze mensen importeren regelmatig jeeps uit Duitsland netjes verzorgd incl. onderhoudshistorie (ook niet onbelangrijk!) Mocht je verder nog vragen hebben, aarzel niet en schrijf! Succes met je eventuele aankoop. HB Cherokee.
  2. Toch nog één toevoeging aan deze discussie, aangezien ik zelf een 5.9 bestuur keek ik met verbazing naar deze vraag c.q. opmerking. Ik heb intussen ook autotrader er op nageslagen en constateer géén verandering in prijzen, voor een "goede" 5.9 moet je nog steeds flink in de buidel tasten. Je moet natuurlijk niet alleen naar die vraagprijzen kijken kilometerstand en gebruik (beschadigingen van b.v. terreinrijden!) spelen ook een grote rol. Zoals gezegd er zit véél kaf onder het koren! Wat betreft het benzineverbuik, dit zit natuurlijk óók in 't rechtervoetje. Een 5.9 leent zich goed voor redelijk scheurwerk, dan vliegt het verbruik omhoog. Maar 1 op 8 is ook goed mogelijk, ik denk dat de verschillen in verbruik in de praktijk niet zo uiteen lopen tussen een 5.2 en een 5.9. Groeten aan iedereen! HB Cherokee.
  3. Erik, Weet je dat zeker? immers de 5.9 is alleen voor 1998 geproduceerd en was destijds aanzienlijk duurder. Volgens mij is het eerder omgekeerd, of jouw constatering berust op een toeval. Succes met zoeken. HB Cherokee.
  4. Bedankt voor je reactie C, kun je mij misschien wat meer details geven? Waar zit b.v. dat alarmkastje? ben zéér geinteresseerd, het inbouwstation waar ik mijn auto gebracht had kon het niet oplossen. Overigens heb ik omtrent dit onderwerp een "eigen" topic? gestart zie:Startblokkering. Gr. HB Cherokee
  5. Weet iemand een mogelijkheid om de fabrieksstartblokkering van een ZJ 5.9 uit te schakelen of te omzeilen. Zie ook eerdere berichten via vraag "geluidje bij starten" heb hier nu maar een eigen item van gemaakt. Groet, HB Cherokee
  6. Bedankt voor je reactie! Het is dus toch mogelijk, vreemd eigenlijk notabene beweert jeep nl. dat dit onmogellijk is, zou 't te maken hebben met een zekere bescherming zodat ook het dievengilde in het ongewisse blijft? Heb jij of iemand anders die dit leest nog een andere suggestie? HB Cherokee
  7. Hé...wat lees ik nu! Startonderbreker Uitschakelen! dat is interessant. Ik (zie mijn eerdere e-mail OLIE VERBRUIK?) ben in 't bezit van een ZJ 5.9 en heb al lange tijd gelazer met mijn fantastis che Clifford Alarmsysteem het zou mij heel veel helpen als ik dat fabrieksalarm/startonderbreker zou kunnen uitschakelen. Het bedijf wat dit systeem heeft ingebouwd beweert echter dat dit onmogelijk is, en heeft nu iets ingebouwd waar één van mijn handzenders in zit wat een pulsje geeft tijdens starten (is ook al weer stuk). wie weet raad? Gr. HB Cherokee!
  8. Dat vermoedde ik dus al, toch bedankt voor je snelle reactie Gr. HB
  9. Jouw bandenmaat 275/60 zitten deze om de standaard velgen? Ik ben benieuwd of deze ook om mijn velgen passen (originele velgen zj 5.9) ?? Gr. HB Cherokee.
  10. Ik heb de motor inmiddels onder behandeling gesteld en dit heeft " hem" zeer veel goed gedaan. Men heeft de deksel (pakking was eruit geslagen) onder het inlaatspruitstuk vervangen door een rvs exemplaar omdat daar dus (ook inwendig) olie lekkage was ontstaan overigens had men dit al vaker aan de hand gehad. Tevens is mijn bougiekabelset vervangen omdat hier een breuk in bleek te zitten ter hoogte van de bobine het had weinig gescheeld of ik had helemaal stil komen te staan dit had echter niet met het olieverbuik te maken. Zo goed als de motor nu draait heeft hij nog nooit gedraaid, eind goed al goed!
  11. De motor heeft op zich nog niet veel gelopen 86000km! ik rijd nu 2 mnd. op LPG dus gaat "alles" wel erg snel, wat betreft het oliepeil dat stond inderdaad zo'n 2 a 3mm boven max. dus zal dat de oorzaak dan niet zijn. Ik zal de motor eens gaan laten doormeten. Bedankt voor je commentaar. HB.
  12. Voorheen had ik ik ook nagenoeg geen olieverbruik, kan dit gebeuren nadat er een keer teveel olie in heeft gezeten? ná de laatste servicebeurt bleek bij controle dat het niveau boven de max. aanduiding stond ik heb toen direct olie eruit laten lopen. Verder zie ik geen lekkage of iets dergelijks. Bedankt voor je antw. Groet, HB.
  13. [Hier had neem ik aan iets anders moeten staan? Kun je wijzingen via deze knop rechtsonder je post --> ] Mav ©
  14. Als bezitter van een ZJ 5.9 rijdt ik sinds kort op LPG, nou valt het mij op dat ik de laatste tijd regelmatig olie moet bijvullen (motorolie welteverstaan) ik denk misschien wel haast een liter op de 1000km!. Is dit normaal? ik heb hier verder géén ervaring mee. Sta open voor elke suggestie. Groet, Hans.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...