Spring naar bijdragen

Koelvloeistof verbruik very plenty !!


cherokee2001
 Share

Recommended Posts

Jongens alvast bedankt voor de snelle reactie.

Mijn vraag hierop is; waar haal ik die Forte motor flush en kan ik dat dan gewoon in het mototblok gooien of moet ik daarna ook de olie wer vervangen , want dat is vorige wek net gebeurd + de oliefilter.

Mijn radiateurvloeistof is helder blauw (waterpomp is 3 week geleden vervangen).

Olie die eruit is gekomen zat geen witten laag of wat dan ook door en ok nu is het nog steeds helder, wel heb ik er nu 10W40 in zitten.

Even info voor gulst; dit is de link waar ik het vandaan heb,het is allemal in het engels, misschien dat jij er iets meer wijs uit kan worden , dan hoor ik het natuurlijk heel erg graag.

http://www.carsurvey.org/viewcomments_review_78839.html

Groet Brutus

www.forte-nwe.com

is de link naar forte wordt bij veel autobedrijven verkocht ze gewoon even mailen waar bij jou in de buurt het verkocht wordt

je moet na gebruik wel olie en filter vervangen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even info voor gulst; dit is de link waar ik het vandaan heb,het is allemal in het engels, misschien dat jij er iets meer wijs uit kan worden , dan hoor ik het natuurlijk heel erg graag.

http://www.carsurvey.org/viewcomments_review_78839.html

Groet Brutus

Brutus,

Het zijn allemaal losse opmerkingen daar, geen forum met tijdsverloop zoals hier. Helaas kom je dezelfde eigenaar dus ook niet snel meer tegen. Wel lijkt het er op dat 2000 niet zo'n heel goed jaar was voor GC's. Oplossingen die aangedragen worden zijn er wel genoeg, maar ik zou dan gewoon het rijtje af gaan lopen dat fransdemers hier ook al postte...

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soldier, dit heeft niets met eigenwijs te maken, hier wordt gevraagd naar een oplossing en aangezien er al meerdere mensen dit probleem hebben en reeds de oliepomp hebben vervangen moet er toch iets goed fout zijn lijkt mij,vandaar dus dit belangrijke item, voordat er een x-aantal mensen hun hele motor in puin rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soldier, dit heeft niets met eigenwijs te maken, hier wordt gevraagd naar een oplossing en aangezien er al meerdere mensen dit probleem hebben en reeds de oliepomp hebben vervangen moet er toch iets goed fout zijn lijkt mij,vandaar dus dit belangrijke item, voordat er een x-aantal mensen hun hele motor in puin rijden.

Brutus, eigenwijs of niet, met de omschrijving zou ik het lijstje met de punten af gaan lopen dat al eerder is genoemd. Bij lage tot geen onliedruk zou de oliepomp mijn eerste stop zijn. Dus wat dat betreft is de suggestie 'carter eraf en kijken' helemaal niet zo'n gekke. Net als die afsluitklep die op punt 7 genoemd wordt. Eenvoudige dingen om na te kijken en een wereld van genot als het daarmee opgelost kan worden. Ook een motor is uiteindelijk maar zo sterk als zijn zwakste schakel. Dus succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm...oliedrukproblemen heersen momenteel geloof ik (net als griep);)

Heb zelf de laatste 3 weken ook onlogische waarden op m'n metertje.

Waterpomp is een maand of 3,4 geleden vervangen maar die breng ik dan ook niet in verband met de olie.:B

4.0 h.o. blok met 137.000km.

Al 5 jaar dezelfde (kroon)olie 10w40 en nooit te laag niveau gehad maar vanzelfsprekend periodiek vervangen incl. filter. (1ste maal kwam er wel wat sludge mee.)

Normale waarden voorheen 3.75 koud stationair & 2.000 toeren of meer.

+/- 2.75 warm stationair & 3.5 bij 2.000 toeren of meer.

Nu valt er geen pijl op te trekken!!!!:P

Koud stationair kan ie tussen de 1 en 3 aangeven en op toeren tussen 1.5 en 3.75.

Warm stationair 0.75 tot 1.5 en op toeren tussen 1.5 en 3 bar.

Maar nu komt het geregeld voor dat ik in 4de versnelling rij met 2.000 toeren en dat ie maar 1.5 aangeeft. Vervolgens komt er een bocht of kruispunt dus afremmen,terugschakelen weer verder om vervolgens bij 1.600 toeren in 4de versnelling weer "netjes" op 3 bar te blijven hangen.:frusty:

Nu is mijn laagste druk niet kritiek of zorgwekkend maar ben wel op zoek naar de oorzaak.

meter,sensor,olie & filter heb ik al uitgesloten en over anderhalve week gooi ik ook m'n carter ervanonder om de pomp/overstort te bekijken en zonodig vervangen. Ik verdenk zooi in het carter wat de aazuigbuis gedeeltelijk blokkeerd of een slecht functionerende overstort die vaak te ver open blijft staan.....

Misschien kan Brutus hier iets mee of heeft iemand nog tips voor mij.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soldier, toen ik van huis reed was er geen probleem mee, ik kwam erachter toen ik van de snelweg afging en op een kruispunt moest stoppen. Daar gaf ik gees gas en toen kreeg ik de melding check ganes en kwam er zo achter dat de oliedrukmeter op 0 stond, rijdend over kruispunt en dus weer gas geven begon meter weer op te lopen. bij volgende stop weer naar 0 en weer de check ganes.

Omdat ik op vakantie ging op dat moment ben ik naar een jeep garage gereden en hebben ze de computer er op aangesloten en die vertelde dat er geen oliedruk was.

Aldaar sensor eraf gehaald en rechstreekse drukmeter erop gezet met manometer en die gaf hetzelfde aan.

Daarna olie eruit gehaald en nieuwe olie + oliefilter erop gezet en toen gaf ie hetzelfde nog steeds aan.

Olie ging van 15W40 naar 10W40 en dat hielp dus ook niet.

Mijn belangrijkste vraag is nu of het erg schadelijk is om nog even door te rijden, het drukprobleem speelt pas op als ik het gas moet loslaten.

Groet Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn belangrijkste vraag is nu of het erg schadelijk is om nog even door te rijden, het drukprobleem speelt pas op als ik het gas moet loslaten.

Brutus, op oliedruk leeft je motor. Als dat wegvalt, dan kunnen er hele nare dingen gebeuren. Ik zou er zelf niet mee rijden in die situatie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarna olie eruit gehaald en nieuwe olie + oliefilter erop gezet en toen gaf ie hetzelfde nog steeds aan.

Olie ging van 15W40 naar 10W40 en dat hielp dus ook niet.

Dunnere olie er in levert eerder minder druk dus is heel onlogisch, de viscositeit van de olie zorgt mede zorgt voor de druk samen met de temeratuur en de snelheid van de draaiende motor.

Dus als er dikkere olie in was gegaan had het logischer geweest(maar geen oplossing!).

Van het eerder gepubliceerde lijstje zou ik vanaf puntje 7 gaan checken zoals al eerder is aangegeven door andere.

Doorrijden, brr, mij niet gezien.....:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...