Spring naar bijdragen

Wie weet wat dit voor onderdeel is ? ( vraagt de leek:-)


Puck
 Share

Recommended Posts

Zo dan, eindelijk kan ik een berichtje posten...fijn!

Zal binnenkort even in de 'even voorstellen' rubriek wat over mij en jeep vertellen hoor maar hoop voor nu even dat iemand kan helpen?

Ik heb de zoekfuncties e.d op het forum geprobeerd maar kom er niet echt uit.

Wie kan mij vertellen wat voor onderdeel dit is?

Probleem is nl.dat het ding voortdurend blijft reutelen á la zoemen. Hoort volgens mij niet.

Ik heb een Cherokee LTD (woody)Wagoneer van 1990 met een 4 ltr 6 cil benzinemotor.

Het lukte me nog even niet om een fotootje hierin te plaatsen maar ik hoop dat jullie even de link kunnen/willen bekijken?

Heb de jeep net en ben er heel erg blij mee, hij rijdt ook fantastisch en ook het remmen doet ie prima. Ik dacht nl dat het misschien de Abs pomp of id was? Wie weet raad? Vast bedankt!! Groet Puck

P.S Waar moet ik als newbe zijn om me voor te stellen eigenlijk??

http://picasaweb.google.nl/rjjderuiter59/Cherokee02/photo#s5112354030732674626

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch de ABS pomp dus, bedankt!

Ik heb daar nu verder op gezocht op het forum en kwam een bericht van Wrangler tgen van nov.2005 waarin gezegd wordt

dat mogelijk de drukschakelaar van de accumulator en het pomprelais vervangen zou kunnen moeten worden omdat die de pomp aansturen en dat als die stuk is/zijn, de pomp kan blijven lopen.

Klinkt heel logisch. Enig idee of dat de oplossing zou kunnen zijn en of dat zelf te doen is? Kostbaar ?

Andere overweging is ABS eruit, dan ben ik geinteresseerd in een How to in NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je ABS pomp constant zit te reutelen, dan zit het probleem 9/10 kansen in de ABS sensoren van de wielen die vervuild zijn.

heb ik gehad met mijn mercedes, dat was op de duur niet meer te doen. Heb de wielen eraf gehaald en dan die sensoren gereinigd. Zaten vol met smurrie van remblokstof en slijk.

na het reinigen nooit meer problemen gehad...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak zijn de problemen met de abs bij een Jeep de pomp.Deze zijn van een slechte kwaliteit(in jouw geval een bendix 9).Jeep heeft hiervoor een recall maar dan zal je wel een dealer moeten zoeken die eraan wil beginnen en die zijn zeer schaars.

Zelf heb ik ook de recall uit laten voeren bij Baas in waddinxveen.Moest uiteindelijk voor de recall 330,00 euro betalen ondanks dat Chrysler Nederland mij had verteld dat het kosteloos was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien toch de moeite om op zoek te gaan naar de sensoren.

Er is flink mee door de modder geragd dus vervuiling is heel goed mogelijk.

Al is het maar om het uit te sluiten.

Over het bendix probleem al veel gelezen hier.

Maar met een 17 jaar oude jeep kan ik toch zeker niet meer voor een recall terug naar de dealer?

Morgen de sensoren dus maar bekijken, lastig om bij te komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk toch maar eerst even die sensoren na puckie !

Heel makkelijk , draai je wiel eraf, en volg de draad die uit je spatbord komt naar de wielnaaf. Daarachter zit je sensor.

Even losdraaien en goed afwassen met zeepzop en dan terug monteren.

Als het euvel opgelost is, dan ben je goedkoop gediend.

Zoniet, zoek je verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een 1987 Cherokee, waarop nog 1 recall open staat.

Ik kan nl. vanuit P in R schakelen zonder rempedaal in te trappen.

Hiervoor is een recall actie gedaan en ik kan nog bij Ruttchen in Breda terecht voor deze verandering.

De recall is gratis, echter omdat de Jeep 20 jr. oud is kan er meer beschadigd worden dan nodig.

Deze beschadigingen opknappen worden dan extra in rekening gebracht.

Als je voor de recall wilt gaan neem dan ff contact op met de chef monteur.

Aan de hand van het VIN nr. kan hij direct zien wat er nog open staat.

Groetjes,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banden gingen er niet af...muur en muurvast. Dus de sensoren nakijken gaat niet lukken vandaag.

Mail naar Daimler Chrysler gestuurd mbt recall, maar daar verwacht ik niet zo snel antwoord op. Overweeg om vandaag toch maar even langs de dealer in Rotterdam te gaan. Kunnen ze daar dan aan je vin nr meteen zien of er een recall voor is? Vraag me af of de pomp zelf stuk is, kunnen ook relaitjes zijn misschien?

Maar goed, wordt vervolgd. Baal wel dat die banden zo vast zitten zeg, had nog een sprankje hoop dat als we de sensoren zouden schoonmaken op aanraden van Frans, misschien klaar zouden zijn. Nu ben ik nog niets verder, maar ja..

Voor wat betreft evt. recall...maakt het verschil als je een geimporteerde hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn wielen krijg ik er ook niet af.

Heeft de vorige eigenaar door een rund met een slagmoersleutel laten vastzetten.

heb al 3 grote moersleutels geplooid...

maar mijn zoon gaat morgen een SMS meebrengen van school en ik ga al mijn wielen losmaken en dan netjes met veel vet de moeren met de hand aanspannen.

stel je voor dat je zo ergens op een verlaten weg staat zeg.

dus ja, jammer dat je die sensoren niet kunt kuisen. Maar, ik denk dat je er ook aankunt als je onder je jeep kruipt hoor. gewoon aan de binnenkant van het wiel die kabel lokalizeren, en dan die sensor uit zijn huis halen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay..toch nog maar eens goed kijken dan of het zonder banden verwijderen ook kan, bedankt weer Frans én Ab.

Mijn zoon neemt 'm morgen even mee naar z'n werk waar ze de moeren wel los kunnen krijgen. Daarna is wat jij zei Frans een goed plan. Stel je voor idd dat ik een lekke band krijg..pffff..

Oh Ja, langs de dealer geweest in Rotjeknor. Op 3 oktober gaan ze 'm uitlezen en dan horen we meer. Hij wist in 1e instantie niets van de recall maar ging daar nog achteraan. Ben dus benieuwd hoe dat zal gaan. Horen jullie uiteraard maar dat duurt nog even .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's handig!! Bedankt newbe!!

Meteen gecheckt en maar liefst 5 recalls staan open..:blush:Linkjes werken niet hoor.

Ik heb via de mail de detaisl van de recalls opgevraagd. Afwachten dus , maar dit bied in iedergeval een reden tot een goed gesprek bij de dealer 3 oktober.

DescriptionTypeIssue DateStatusBRAKE PEDAL SHIFT INTERLOCK

CUSTOMER SATISFACTION

09/08/1997

INCOMPLETE

ASB ACTUATOR PUMP/MTR ASSY

SAFETY

04/17/1997

INCOMPLETE

OXYGEN SENSOR

CAL EMIS

04/05/1994

INCOMPLETE

THROTTLE POSITION SENSOR

SAFETY

03/07/1991

INCOMPLETE

JEEP ABS

SAFETY

02/28/1991

INCOMPLETE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie je wel ! hopelijk kunnen ze nog iets fixen... :)

Ik zat zo deze namiddag aan jou te denken en dit was mijn idee:

Als de reiniging van de sensoren niets oplevert èn de herstelling van de ABS unit kost veel te veel, welnu...

... trek dan de zekering uit van die troep en rijdt zonder ABS !

Dat heb ik jaren gedaan in de 80ies en 90ies toen ik met oude BMW's, Saab's en mercedessen heb rondgereden. het ging toen ook wel.

Op een bepaald punt in de carrière van de auto, probeer ik nodeloze kosten te vermijden. Zonder ABS zou ik nu nog wel kunnen leven...

nou ja, 't is maar een idee hoor...:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie je wel ! hopelijk kunnen ze nog iets fixen... :)

Ik zat zo deze namiddag aan jou te denken en dit was mijn idee:

... trek dan de zekering uit van die troep en rijdt zonder ABS !

Dat heb ik jaren gedaan in de 80ies en 90ies toen ik met oude BMW's, Saab's en mercedessen heb rondgereden. het ging toen ook wel.

:unsure:.

Let op hiermee,er bestaan op de cherokees 2 systemen.

1 Systeem met vacuumbekrachtiger naast de ABSpomp en 1 zonder vacuumbekrachtiger.Wanneer je bij diegene die geen vacuumbekrachtiger de zekering eruit haalt zal je moeten remmen op spierkracht,je remmen zijn dan totaal niet bekrachtigd.Dus kijk hiermee uit!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar mijn zoon gaat morgen een SMS meebrengen van school en ik ga al mijn wielen losmaken en dan netjes met veel vet de moeren met de hand aanspannen.

stel je voor dat je zo ergens op een verlaten weg staat zeg.

Je wielmoeren in het vet ???

Is erg handig, lopen ze er vanzelf af.

Zou ik niet doen dus :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen we een stekkertje los maakten bij de pomp was inderdaad het irritante geluid wel verdwenen maar deden de remmen niets meer.

Dus die optie gaat helaas niet lukken, was wel lekker makkelijk geweest Frans:rolleyes:

Morgen gaat ie zoals ik al vertelde met m'n zoon mee. Wordt hij even uitgelijnd en gebalanceerd. Als hij nog tijd heeft probeert hij nog naar de sensoren te kijken.

Even uitleg...mijn zoon doet bol4 MBO autotechniek 2e jaars. Als bijbaan voor de zaterdag , vrije dagen en vakantie werkt hij bij een garagebedrijf. Op de zaterdag is er dan vaak ruimte voor wat leerwerk en eigenwerk. Hoe rustiger het is morgen des te meer hij aan de jeep kan klussen.

Stilletjes hoop ik op een rustige dag :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's handig!! Bedankt newbe!!

Meteen gecheckt en maar liefst 5 recalls staan open..:blush:Linkjes werken niet hoor.

Ik heb via de mail de detaisl van de recalls opgevraagd. Afwachten dus , maar dit bied in iedergeval een reden tot een goed gesprek bij de dealer 3 oktober.

Wat met die linkjes bedoelt weet ik niet, maar houd er wel rekening mee dat niet alle recalls oneindig worden gehororeerd. Wel weet ik dat de recall voor de ABS-pom duurt zolang de Jeep leeft.:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Wel weet ik dat de recall voor de ABS-pomp duurt zolang de Jeep leeft.:)

Ja, dat klopt ben ik vandaag ook achter gekomen. (zie topic over bendix drama)

Selles in Zwolle deed er ook helemaal niet moeilijk over, ze hebben meteen een afspraak voor me gepland. Nu nog afwachten of er geen extra kosten bij komen (zoals onderdelen die wel vervangen moeten maar niet onder de recall vallen), arbeidsloon sowieso niet, dat heb ik gevraagd en dat valt OOK onder de recall.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...