Spring naar bijdragen

Vast Geroeste Bouten En Moeren


F.M
 Share

Recommended Posts

Als er op je bouten roest zit dan moet je het met een staalborstel schoonmaken. of je pakt een ronde staalborstel die je op je boormachine kunt zetten dat werkt nog beter. en voor de moeren en bevestigingpunten die bijvoorbeeld vast op je chassis of body zitten bevestigd. daar gebruik je een fitingborstel voor. daar kun mooi de moer gaten mee schoonmaken of ontroesten. de fitingborstel is een kleine ronde staalborstel. die worden nogal veel gebruikt bij loodgietersbedrijven. en die fitingborstels zijn in verschillende maten verkrijgbaar. en als je de bout of moer weer terug plaatst. dan is het altijd verstandig om er wat kopervet op te smeren of spuiten. de fitingborstels zijn ook zeer handig als je de jeep gaat restaureren. de fitingborstels zijn meestal bij de technische groothandels verkrijgbaar maar ook bij sommige bouwmarkten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie tip !

Maar wat doe je met bouten die in het chassis zitten, of in een ander zwaar stuk en volledig vastgeroest zijn... als die zelfs met kruipolie niet loskomen ?

normaal gesproken zitten er geen vaste bouten in een chassis of body bevestigd het zijn meestal moeren of plaatjes met een tapgat erin die aan de binnenkant vastzitten gelast of zo. en als ze je bout los draait en de moer of plaatje draait mee. dan slijp ik de bout eraf. en zet er daarna een blindklinkmoer erin. daar heeft ironbitch al een keer iets over beschreven. en Beest heeft daarnee zijn sidebars mee bevestigd op zijn GC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet binnenkort die klus klaren om die rubberstofhoes op de propellor as van het linkervoorwiel te vervangen.

maar zoals ik zie, zijn alle dikke moeren op de knuckle en de hub redelijk wreed erg vastgeroest ?

Sommigen raden mij aan ze eerst een nachtje te laten inweken met coca-cola...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet binnenkort die klus klaren om die rubberstofhoes op de propellor as van het linkervoorwiel te vervangen.

maar zoals ik zie, zijn alle dikke moeren op de knuckle en de hub redelijk wreed erg vastgeroest ?

Sommigen raden mij aan ze eerst een nachtje te laten inweken met coca-cola...

kruipolie werkt beter, en een 12 kantigedop gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet binnenkort die klus klaren om die rubberstofhoes op de propellor as van het linkervoorwiel te vervangen.

maar zoals ik zie, zijn alle dikke moeren op de knuckle en de hub redelijk wreed erg vastgeroest ?

Sommigen raden mij aan ze eerst een nachtje te laten inweken met coca-cola...

Coca Cola werkt goed.

Keb namelijk nooit last van dat er iets vast zit in de darmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zoon gaat helpen.

Hij zegt dat hij voor een boulonneuze gaat zorgen (hoe dit in het noordernederlands noemt weet ik niet, maar het is zo'n ding om op je compressor te zetten en bouten vast of los te draaien) en hij beweert dat daarmee die moeren wel loskomen.

Ik vraag me daarnaast ook af, of het voldoende is even op te warmen met de verfstripper, of heb je echt een brander op gas nodig ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zoon gaat helpen.

Hij zegt dat hij voor een boulonneuze gaat zorgen (hoe dit in het noordernederlands noemt weet ik niet, maar het is zo'n ding om op je compressor te zetten en bouten vast of los te draaien) en hij beweert dat daarmee die moeren wel loskomen.

Ik vraag me daarnaast ook af, of het voldoende is even op te warmen met de verfstripper, of heb je echt een brander op gas nodig ?

Boulonneuse = slagmoersleutel........ wel met beleid gebruiken, een beetje boulonneuse kan ook je bout breken. :D

Brander op gas is aan te bevelen, zoiets is prima.

00007202_0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...