Spring naar bijdragen

Verlichting


Hurby
 Share

Recommended Posts

:unsure:Ik heb een jeep xj van 1990 en daar doet de verlichting het niet meer van.

Zekeringen zijn oke zit er ergens een relais.Mijn lampje van groot licht blijf ook branden.????:D

helemaal geen verlichting meer of alleen stadslicht

kan zijn dat je lichtschakelaar stuk is

had namelijk met de mijne wel groot licht maar geen gewoon licht schakelaar stuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Heren, al wat verder gekomen. Mijn Cherokee heeft dezelfde kuren, gewoon licht brand niet, stadslicht wel en bij groot licht brandt de rechterkoplamp groot en de linker geeft een zwak licht.

Achterlichten doen het gewoon alhoewel de mistlamp niet werkt.

Zekeringen zien er ok uit.

Enig idee?

Greetings,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan heel goed de schakelaar groot/dimlicht zijn. ( Zit links tegen de stuurkolom). Ook kan de massa van de koplampen slecht zijn, gezien je melding van "Zwak licht".

Meten dus....

It's a Jeep thing ;-) . Met een slecht gevoel ging ik einde middag de file in. De koplampen vervangen met nog steeds hetzelfde effect.

En opeens, ploep!

Lichten aan en ik stomverbaasd achter het stuur.

Jeep only!, yeah sure.

Ik laat de schakelaar nog maar even zitten.

Gruzkot,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rick

Ploep aan is a Jeep thing, maar... ploep uit ook! Zorg dat je verlichting betrouwbaar is...

Meestal de schakelaar of de connector die op de schakelaar zit.

(ik heb ze nieuw en gebruikt liggen).

Pas weer na het weekend bereikbaar (eerst een weekendje Erm)

(zal wel heel anders zijn de laatste twee weken Moab)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb (helaas) ook hetzelfde probleem, bij mij is het dat na +/- een kwartiertje rijden de koplampen ineens beginnen te knipperen, stadslicht (die kleine lampjes) werken wel gewoon, achterlampen blijven ook netjes werken. Dacht eerst ook misschien de zekering, maar die eenmaal vervangen leek het even goed te gaan, maar helaas toch weer het zelfde gezever.. grrr...

En dan ook nog de pech dat ik gister even in een 'pech'plek naast een autoweg de zekering wilde vervangen, maar toen er zo'n heerlijke vrachtwagen voorbij kwam waardoor de deur ineens ver open klapte, en nu lijkt dus deze een beetje uit het lood, ofwel bij openen klinkt/voelt het alsof hij iets naar beneden gaat.. pffff.. ik baal er wel weer van..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb (helaas) ook hetzelfde probleem, bij mij is het dat na +/- een kwartiertje rijden de koplampen ineens beginnen te knipperen, stadslicht (die kleine lampjes) werken wel gewoon, achterlampen blijven ook netjes werken. Dacht eerst ook misschien de zekering, maar die eenmaal vervangen leek het even goed te gaan, maar helaas toch weer het zelfde gezever.. grrr...

En dan ook nog de pech dat ik gister even in een 'pech'plek naast een autoweg de zekering wilde vervangen, maar toen er zo'n heerlijke vrachtwagen voorbij kwam waardoor de deur ineens ver open klapte, en nu lijkt dus deze een beetje uit het lood, ofwel bij openen klinkt/voelt het alsof hij iets naar beneden gaat.. pffff.. ik baal er wel weer van..

Aan jouw probleem te horen , zit het in de lichtschakelaar of de connector die er op zit. (ik heb eventuele nieuwe lichtschakelaars en/of gebruikte connecotoren liggen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net mijn cherokee gekocht en bereden. Eerst kon ik het licht niet vinden. Dacht dat komt straks wel want het is toch nog licht buiten.

Na de washal ben ik toch even gaan kijken en kunnen vinden. Heel leuk allemaal.. maar ik constateerde ook ineens vloep en en vloep uit. Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat er een blauw kastje ( als je voor de auto staat rechts aan het begin van de motor) die als een gek aan het tikken was. Met stom toeval kwam ik zo'n kastje tegen. Verwisseld en weg was het probleem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen gaatie naar gpservice in son, en rik gaf aan dat het een bekend probleem is (zoals boris waarschijnlijk al aangaf).. maarja je weet maar nooit misschien is het uiteindelijk toch ook hetzelfde probleem als miteho. Maar bij mij begint het 'knipperen' pas na een tijdje, en dus goed mogelijk dat het dus komt omdat dan de schakelaar/connector aan het oververhitten is (want dat gebeurd dus niet meteen)..

Hoop in iedergeval dat het opgelost wordt want zo met alleen stadslicht rijden is niet fijn (en ook al denk je net voor het donker wel thuis te kunnen zijn, tja files zorgen ervoor dat je er toch weer langer over doet)..

Maarja het ergste vindt ik dan nog eigenlijk dat het een heel bekend probleem was, ik zou dan toch zeggen dat er een fundamenteel probleem is wat toch door Jeep aangepakt had moeten worden en dus al die schakelaars had moeten vervangen, niet echt een pluspunt voor Jeep.. Dit is natuurlijk namelijk an accident waiting to happen (vanwege oververhitting onder het dashboard waar ook meer dingen zitten)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen gaatie naar gpservice in son, en rik gaf aan dat het een bekend probleem is (zoals boris waarschijnlijk al aangaf).. maarja je weet maar nooit misschien is het uiteindelijk toch ook hetzelfde probleem als miteho. Maar bij mij begint het 'knipperen' pas na een tijdje, en dus goed mogelijk dat het dus komt omdat dan de schakelaar/connector aan het oververhitten is (want dat gebeurd dus niet meteen)..

Hoop in iedergeval dat het opgelost wordt want zo met alleen stadslicht rijden is niet fijn (en ook al denk je net voor het donker wel thuis te kunnen zijn, tja files zorgen ervoor dat je er toch weer langer over doet)..

Maarja het ergste vindt ik dan nog eigenlijk dat het een heel bekend probleem was, ik zou dan toch zeggen dat er een fundamenteel probleem is wat toch door Jeep aangepakt had moeten worden en dus al die schakelaars had moeten vervangen, niet echt een pluspunt voor Jeep.. Dit is natuurlijk namelijk an accident waiting to happen (vanwege oververhitting onder het dashboard waar ook meer dingen zitten)..

Doe Rick (eigenaar) de groeten van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ña een aantal meter rijden ging het licht toch weer aan en uit!

Uiteraard ben ik weer op onderzoek uit gegaan. Toen ontdekte ik een draadje bij de accu met een extra zekering eraan. Dat draadje zat weer vast aan een ander draadje.. Naja vast.. niet helemaal. Vandaar mijn rijdende disco effect.

Nadat ik het weer goed in elkaar had geklikt heb ik tot op heden nergens last meer van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...