Spring naar bijdragen

Betrouwbaarheid Jeep


FrankXJ
 Share

Recommended Posts

Een Engelse verzekeraar heeft onderzoek gedaan naar de betrouwbaarheid van alle merken auto's die door haar werden verzekerd.

Jeep is het minst betrouwbaar, op de voet gevolgd door Porsche en op afstand Landrover. In de top 10 van de beste staan alleen Mini en Citroen als niet Aziatische merken.

De slechtste 10 (klik)

De beste 10 (klik)

Nu is het onderzoek wel in Engeland uitgevoerd natuurlijk, maar vrolijk word je er niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frank,

Luister eens, die statistieken die je hier aanhaalt, zijn natuurlijk indrukwekkend.

Maar, volgens de statistiek kan je verdrinken in een plas water van gemiddeld 5 mm diep. Let op hiermee. Ik ben reeds lang bezig met statistiek en waarschijnlijkheidswetenschap en kan maar één ding zeggen, het is mathematische bullshit.

Vraag eens rond hoeveel Jeeps er rijden met 200, 300 en 500 duizend kilometer op de teller. Natuurlijk heb je eens een mankement. Heb ik nu ook voor met mijn Grand cherokee. Maar het is mekaniek en electronica. het kan dus fout gaan.

Ik ben er van overtuigd dat er maar weinig mazda's en daihatsu's rondrijden met 500.000 km op de teller. Natuurlijk zijn die betrouwbaar ! De eerste 5 jaar ja ! Dat is hetgene waarop die statistiek gebaseerd is.

Maar hoeveel cherokee's uit de jaren 80 zie je nog ? Veeeeeeeeeel.

en hoeveel mazda's en toyota's ?????

.... euh... juist.

dus, laat jullie niet misleiden, in the long run, only the best win !

groeten

frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet eens verder op die site kijken.

Als je dan meer info wenst over het merk, moet je op 'jeep' klikken en dan kom je in een scherm met de modellen die deelgenomen hebben aan de enquete.

en wat zie je dan ?... dat er 1 model in staat, nl. de cherokee van 93-

dus, daar aan zie je dat al die enquetes flauwekul zijn.

kranten staan er dagelijks vol van, van stierenpoep zoals jullie dat noemen.

zou er maar niet te veel aandacht aan besteden.

en hier zie je dan hoeveel mensen er deelgenomen hebben aan de enquete (10 in totaal dus)

http://www.reliabilityindex.co.uk/choose_user_reviews.html?mancode=JP&car_range=Cherokee

dit is dus een echte joke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet eens verder op die site kijken.

Als je dan meer info wenst over het merk, moet je op 'jeep' klikken en dan kom je in een scherm met de modellen die deelgenomen hebben aan de enquete.

en wat zie je dan ?... dat er 1 model in staat, nl. de cherokee van 93-

dus, daar aan zie je dat al die enquetes flauwekul zijn.

kranten staan er dagelijks vol van, van stierenpoep zoals jullie dat noemen.

zou er maar niet te veel aandacht aan besteden.

en hier zie je dan hoeveel mensen er deelgenomen hebben aan de enquete (10 in totaal dus)

http://www.reliabilityindex.co.uk/choose_user_reviews.html?mancode=JP&car_range=Cherokee

dit is dus een echte joke.

daarom is de dayhatsu(of hoe je hem ook uitscheld) de beste, geen auto in de test dus ook nul engelse ponden aan onderhoud en reparatie:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, het was geen goed idee om dit hier te plaatsen duidelijk. Het is ook niet bedoeld als een aanval op het merk Jeep, maar dat lijkt me duidelijk als je er zelf twee hebt.

Ik ben reeds lang bezig met statistiek en waarschijnlijkheidswetenschap en kan maar één ding zeggen, het is mathematische bullshit.

Als verzekeraars ergens goed in zijn, dan is het kansberekening. Als je verder kijkt op de site - zoals je zelf al aangeeft - dan lees je bij "about this site" dat auto's die te weinig voorkomen sowieso al niet opgenomen zijn om geen statistische bagger te produceren. De basis zijn de verkochte polissen en niet de door jou genoemde user-reviews.

Maar om het goed te maken: In de Amerikaanse statistieken zijn de kosten van onderhoud en reparaties niet meegenomen en dan staat Jeep behoorlijk bovenaan.

Kort door de bocht zou je dus kunnen zeggen dat een Jeep niet zo vaak problemen oplevert, maar als die dat wel doet, dat het dan verdomd veel geld kost.

Dat laatste kan ik overigens wel beamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, het was geen goed idee om dit hier te plaatsen duidelijk. Het is ook niet bedoeld als een aanval op het merk Jeep, maar dat lijkt me duidelijk als je er zelf twee hebt.

Als verzekeraars ergens goed in zijn, dan is het kansberekening. Als je verder kijkt op de site - zoals je zelf al aangeeft - dan lees je bij "about this site" dat auto's die te weinig voorkomen sowieso al niet opgenomen zijn om geen statistische bagger te produceren. De basis zijn de verkochte polissen en niet de door jou genoemde user-reviews.

Maar om het goed te maken: In de Amerikaanse statistieken zijn de kosten van onderhoud en reparaties niet meegenomen en dan staat Jeep behoorlijk bovenaan.

Kort door de bocht zou je dus kunnen zeggen dat een Jeep niet zo vaak problemen oplevert, maar als die dat wel doet, dat het dan verdomd veel geld kost.

Dat laatste kan ik overigens wel beamen.

hoho..

Als verzekeraars ergens goed in zijn, dan is het kansberekening
in hun voordeel.

Dank u.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja ik denk wel dat de Japanse merken van kwaliteit beter zijn dan een jeep.........maar een Jeep is een imago keuze net als een landrover.....een Cherokee word nooit een oude stoffige bak........al is die 20 jaar oud het blijft een klasse wagen...........een japanner ziet er na 5 jaar veroudert en versleten uit.........vergelijk een Daihatsu Rocky van 95 met een Cherokee van 95 of een patrol met een Cherokee.........er is eigenlijk maar een japans merk waar die snelle veroudering we meevalt en das Toyota das de enige Japanner die liefhebbers kan hebben.............

And by the way, Landrovers zijn minstens even onbetrouwbaar..........maar daar zegt niemand iets van.........want de Britten weigeren van dat toe t e geven en de nieuwe "aristocratische klasse" die Landrover's en Jeeps rijden geven zulke dingen ook niet toe natuurlijk.... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de meeste Jeeps redelijk foolproof zijn.

Hier op het forum worden we wellicht te veel geconfronteerd met al die mankementen.

Maar als ik de leeftijd zie van sommige XJ's en ZJ's hier op het forum, dan stel ik vast dat die wel ruim de gemiddelde leeftijd van de meeste jappen op de baan overtreffen.

Mijn theorie is ook zo, dat eens de 200.000 km gepasseerd, al de dingen die zwak waren wellicht al vervangen zijn, en de jeep gegarandeerd nog een kranige oude dag kan tegemoet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de bijzonder levendige after-market handel daar ook een belangrijk deel in heeft.

Je kunt van alles vervangen omdat het op vrij grote schaal gewoon zelf te bestellen is. Dat het daarnaast vaak ook nog met een boek en wat eenvoudig gereedschap zelf te doen is, voegt vast nog wel een paar levensjaren toe.

Maar dat is inderdaad alleen maar mogelijk met een bedrijfszekere motor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ongeveer 2 maanden geleden een ZJ 5.2 uit 1995 gekocht...

Gelijk besloten om haar maar eens te testen door haar op vakantie mee te nemen:yes:

Okay... nu 3000 km later, hogen bergen, onverharde wegen, steile bergpassen, zware regenbuien...

Zijn we allebei weer veilig en zonder enig mankement:) terug in NL aangekomen!

Het benzine verbruik?? hahaha... met de aceton tips hier van het forum....

1 op 8 :D vind ik zelf niet verkeerd!!

Trouwens... de benzine kost in Slovenie 1,03euro de liter!!

Halve liter bier op terras 1,20euro!!

Wat een mooi land... ik hou van Slovenie en van mijn ZJ:wub: hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...