Spring naar bijdragen

4.2 Carburateur


The Soldier
 Share

Recommended Posts

Na de topics gelezen te hebben..

t web doorzocht.. ben ik er nog niet helemaal uit.

Wat is nou de beste carburateur voor in het terrein voor

een 4.2 motor?

Is het terrein rijden met een 4.2 motor wel goed tedoen

met de juiste carburateur of blijven er problemen mee

als je bv een steile hellingshoek hebt.

Sverre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen enkele carburateur zal optimaal meer werken zodra hij schuin hangt. De Carter is echter wel echt een lastige op dat gebied.

Een Weber doet het al véél beter, en geeft ook nog eens vermogenswinst.

Een injectiesysteem is de oplossing.... Helaas ook wat duurder. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen enkele carburateur zal optimaal meer werken zodra hij schuin hangt. De Carter is echter wel echt een lastige op dat gebied.

Een Weber doet het al véél beter, en geeft ook nog eens vermogenswinst.

Een injectiesysteem is de oplossing.... Helaas ook wat duurder. :lol:

Is niet helemaal waar, terrein rijden met een 4.2 is zeker UITSTEKEND te doen!!, Holley heeft carburateurs ontwikkeld die wel degelijk aan offroad eisen voldoen (float bowl vent etc.), probleem is alleen dat je ook naar een ander inlaatspruitsuk moet(4bbl) en die zijn nogal duur want dat is van het merk offenhauser(en zelfs de chevy specialisten beginnen te stotteren als je offenhauser roept, geloof mij ben al op dat traject geweest:wacko:)... Kijk 87wrangler heeft een 4.0HO injectie motor ingebouwd, is hartstikke goed spul dat zal ik niet ontkennnen, maar 't is zeker niet het Walhalla. En idd de Carter BBD 2bbl is geen ideale Carb.(ook dat zal ik niet ontkennen). Maar, ik rijdt nu nog steeds Carter alleen dan een modelletje zonder de elektrische troep eraan en ik moet zeggen dat ie het beter doet als de versie met die grote witte stekker erin.

Maar idd voor het gemak is een Weber de beste/goedkoopste oplossing, maar ik ben eigenwijs en nu ik een Carter BBD 2bbl zonder elektrische troep eraan heb loopt ie als een zonnetje. Zelfs in Bilstain (http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=8704) is tie geen 1 keer afgeslagen, waar die voorheen op een steil heuveltje er toch wel mee nokte.

maaruh voor evt info over de Carter BBD 2bbl....http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=8054

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is niet helemaal waar, terrein rijden met een 4.2 is zeker UITSTEKEND te doen!!

Dat heb ik ook niet ontkend.;)

Kijk 87wrangler heeft een 4.0HO injectie motor ingebouwd, is hartstikke goed spul dat zal ik niet ontkennnen, maar 't is zeker niet het Walhalla.

Dat niet, maar het bevalt mij wel beter dan de 4.2. ( geen choke, ontsteking stellen, of meer van dat geneuzel meer)

ik rijdt nu nog steeds Carter alleen dan een modelletje zonder de elektrische troep eraan en ik moet zeggen dat ie het beter doet als de versie met die grote witte stekker erin.

Klopt. Hoewel de originele carburateur na demontage van die crap ook al prima werkt. (mits in goede conditie)

Al met al zijn er meer wegen die naar Rome leiden. Injectie blijft echter mijn favoriet, alleen al door de perfect geregelde stationairloop.

Een goede 2e is een andere carburateur, zoals een weber. Met de carter heb ik teveel shit gehad om nog een apparaat van dat merk te willen hebben!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...