Elwin Geplaatst August 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2007 Zo we hebben het weer achter de rug (de vakantie) Ik was er eigenlijk van overtuigd dat we door de anwb weer thuis gebracht zouden worden. (dit nadat de jeep me voor de vakantie allemaal al geflikt heeft) maar ik moet zeggen dat ik hem onderschat heb. en ik denk dat we toch wel een 4000 km gereden hebben. We zijn alleen stil komen staan omdat de benzine & gas op was. later bleek dat de benzine meter op een halve tank blijft hangen (ik weet niet of dit een bekend probleem is?) En hij viel best wel tegen in de bergen, zeker met de caravan erachter. maar dit is denk ik te wijten aan de originele kat die er nog onder zit. die zullen we eens weg gaan hakken. Verder veel met openkap gereden waarbij ik twee keer mee maakte dat de kap op de snelweg omhoog waaide. heeft hier iemand ervaring mee? en wat doe je eraan? ik heb hem nu iedere keer met mijn sleep lint vast gebonden, maar dat is niet echt een nette oplossing, en de achterklep ging dan niet meer open. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2007 Mooi toch? Ik weet niet wat voor banden je hebt, maar met grotere banden heb je veel minder trekkracht als je de overbrenging origineel houdt. Kat of niet. Over die kap, geen idee wat je bedoeld. Op zich moet die rondom blijven haken achter de rand. Misschien wat strakker zetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2007 Welke motor heeft je Jeep? En inderdaad: Met wat grotere banden wordt de trekkracht vlot minder.... Die problemen met de softtop moet je wat duidelijker omschrijven.... Komtie aan de voorkant (boven het raam) los, of achter, opzij... ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst August 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2007 Ik denk dat hij met open kap bedoeld. Als je dan met de kap neer rijdt en hem niet vast zet, kan hij door de wind omhoog klappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elwin Geplaatst August 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2007 Ik bedoel inderdaad het laatste, als de kap opgevouwen achter op de auto ligt. dus als ik met opendak rijdt. Dan waait hij nog al eens omhoog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elwin Geplaatst August 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2007 Welke motor heeft je Jeep?En inderdaad: Met wat grotere banden wordt de trekkracht vlot minder.... Die problemen met de softtop moet je wat duidelijker omschrijven.... Komtie aan de voorkant (boven het raam) los, of achter, opzij... ??? de motor is een 4.0 6cil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2007 Zo we hebben het weer achter de rug (de vakantie) Ik was er eigenlijk van overtuigd dat we door de anwb weer thuis gebracht zouden worden. (dit nadat de jeep me voor de vakantie allemaal al geflikt heeft) maar ik moet zeggen dat ik hem onderschat heb. en ik denk dat we toch wel een 4000 km gereden hebben.We zijn alleen stil komen staan omdat de benzine & gas op was. later bleek dat de benzine meter op een halve tank blijft hangen (ik weet niet of dit een bekend probleem is?) En hij viel best wel tegen in de bergen, zeker met de caravan erachter. maar dit is denk ik te wijten aan de originele kat die er nog onder zit. die zullen we eens weg gaan hakken. Verder veel met openkap gereden waarbij ik twee keer mee maakte dat de kap op de snelweg omhoog waaide. heeft hier iemand ervaring mee? en wat doe je eraan? ik heb hem nu iedere keer met mijn sleep lint vast gebonden, maar dat is niet echt een nette oplossing, en de achterklep ging dan niet meer open. Het probleem met de brandstof meter is een veel voorkomende, een mogelijke oorzaak kan zijn dat de vlotter op het kunststof bakje in je tank blijft hangen dat bakje is ervoor dat je nog brandstof kan aanzuigen als de tank wat leger is en je scheef staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2007 En.. omdat je op gas rijdt, zal de meter langere tijd op min of meer dezelfde stand staan. Hierdoor slijt de weerstand in de tank ook op één plek en kan er een deel van de weerstand kortgesloten of onderbroken raken. Gevolg: De eindstand van de meter verschuift! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elwin Geplaatst August 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2007 En.. omdat je op gas rijdt, zal de meter langere tijd op min of meer dezelfde stand staan. Hierdoor slijt de weerstand in de tank ook op één plek en kan er een deel van de weerstand kortgesloten of onderbroken raken. Gevolg: De eindstand van de meter verschuift! Ik heb in ieder geval geleerd deze vakantie, om nooit mijn gastank meer helemaal leeg te rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst August 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2007 Over de kap: Ik weet niet welk merk kap je hebt, maar de Kayline die ik heb vouwt zich ook over het kofferbakje heen. Hierbij is het aan te raden(zeker bij hogere snelheden om het stangen stelsel te borgen. Anders kon je idd wel is een soort parachute krijgen:lol:. Orgineel horen bij mijn kap dan ook speciale borgingen die je onder de rand kan haken, maar die zijn denk ik bij de vorige eigenaar al verdwenen. Zelf heb ik gewoon van die kleine sjorbandjes van de gamma?halfords. Deze effe op een handelbare maat knippen en ik bindt het spul dan vast aan de schuine stang van de sports bar. Als je een Family bar hebt zul je denk ik een ander aanknopingspunt moeten zoeken/maken. Gewoon zorgen dat het spul geen kant op kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2007 koop een rol (zwart) klitte band knip in stukken van 20 cm en klem ze om je sportbars dan heb je altijd bandjes bij je om je stangen bijelkaar te houden je klapperende gordels aan je sportbars te plakken etc. Bij mij zit zelfs de voet van de hi jack op de motorkap met klitteband vast tegen het rammelen en mijn nummerplaat voorop ??? die zwarte strepen Ja ook al klitteband watervast en ik pakte het uit een 1 eurobak ergens. Heb je een langer stuk nodig dan plak je een paar stukken aan elkaar Tegenwoordig hangt een gebroken arm ook in een mitella met klitteband Sterk en goedkoop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elwin Geplaatst September 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2007 Thanks voor alle tips! En klitteband heb ik wel, gebruik ik voor installatiewerk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.