Spring naar bijdragen

shackles / veerschommels hoe hoog komt mijn Jeep??


Recommended Posts

Jeepers,

Ik wil shackles gaan monteren.

Als ik shackels ga monteren die 7 cm langer zijn hoeveel is de lift nou?

Volgens mij als ze 7 cm langer zijn gaat de jeep 3,5cm omhoog en dat is volgens mij +/- 1,5 inch.

Dan zou hij dus 1.5 inch omhoog gaan.

Ik vraag dit omdat ik heb gehoord als je max 1,5 inch verhoogd geen verdere aanpassing hoeft te doen.

De vraag is heb ik goed berekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik ze er onder gezet.

Ten eerste is het een leuk klusje, alles was goed gangbaar, achter de tank iets laten zakken, dat ging allemaal goed.

Over de voor kant ben ik tevreden staat goed, stuur ook goed, zoekt iets meer, maar goed ik heb 31x10,5x15 onder op 8j velgen, dat zoekt altijd wel iets.

Stuur komt goed terug, ik vind hem zelfs iets beter veren.

Alleen achter ben ik nog niet tevreden, ten eerste heb ik trillingen in de aandrijving en heb ook het idee dat de schokbrekers (de orginele) te kort zijn,

bij een drempel heb ik het idee dat hij niet verder kan uit veren.

Ik heb op het forum iets gelezen over keggen en de tussenbak te laten zakken.

Weet nog niet goed hoe ik dat ga oplossen, heeft iemand nog tips???

Ik moet eens kijken hoe ik foto's kan zetten op dit forum, heb al aardig wat verandering aan de looks gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die keggen kun je bij 4wd of B&S kopen en daarmee kantel je je as iets achterover zodat de hoek van je pignon as wat beter wordt naar je aandrijfas.

Als je boven in de balk zoeken openklikt en KEGGEN in tiept vind je eenhoop onderwerpen die je verder helpen.( Shackles , Verhogen, Bladveren, SYE etc)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die keggen kun je bij 4wd of B&S kopen en daarmee kantel je je as iets achterover zodat de hoek van je pignon as wat beter wordt naar je aandrijfas.

Als je boven in de balk zoeken openklikt en KEGGEN in tiept vind je eenhoop onderwerpen die je verder helpen.( Shackles , Verhogen, Bladveren, SYE etc)

met die veerschommels is de as al wat gekanteld, zou dan eerder de bak klein beetje laten zakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 3" langere chackles ( 1.5" lift), kopenseer je precies de tussenbakverlaging.

Met 1" lift heb je dus te weinig en moet er nog een klein kegje tussen.

wil je de tussenbak niet laten zakken, dan moet je da as "tegenkeggen", ofwel een kleine keg met de dikke kant naar achteren monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vers.bak laten zakken, doe ik dat door de grote plaat onder de auto waar de bak op rust te laten zakken.

Doe je dat dan door middel van bussen er tussen ?

Als ik het goed heb gezien zit deze plaat met 6 bouten vast.

Moet je dan alle 6 even veel laten zakken?

En hoever moet deze zakken.

De lift is net geen 1.5inch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 3" langere chackles ( 1.5" lift), kopenseer je precies de tussenbakverlaging.

Met 1" lift heb je dus te weinig en moet er nog een klein kegje tussen.

wil je de tussenbak niet laten zakken, dan moet je da as "tegenkeggen", ofwel een kleine keg met de dikke kant naar achteren monteren.

De keggen zijn dus te gebruiken voor het oplossen van twee verschillende problemen, als ik het goed begrijp. Zoals aangehaald bij trillingen in de aandrijflijn. Maar ook voor het verbeteren van de stuurkwaliteit (caster). Bij het laatste moet de keg met de dikke kant naar voor en bij het eerste naar achter. Wat heeft nou prioriteit? (in het algemeen en in dit specifieke geval)

Of zie ik iets krom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, je ziet niets krom!

Zelf heb ik de vooras ook "tegengekegd" en het stuurgedrag verbeterde echt goed merkbaar!

Achter kun je keggen 2 kanten op gebruiken, afhankelijk van je cofiguratie. Daar dient het er echter voor om de hoeken van de 2 kruiskoppelingen in de aandrijfas gelijk te houden en zo trillingen en defecte kruisjes tegen te gaan.

Wel even kijken of de hoeken niet te groot worden, natuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...