XJos88 Geplaatst July 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2007 Let wel op dat je de juiste olie neemt dacht dextron III.effe op web sait van kroon olie controleren. Beslist geen Dexron gebruiken. Jeep (Chrysler) automaten lusten alleen ATF+4. Al het andere is vragen om problemen. De enige uitzondering zijn oudere (1993) ZJ's met een 4.0 motor; deze hebben een AW-4 automaat. De latere 4.0's hebben een 42RH van Chrysler, de 5.2's hebben een 44RH of 44RE en de 5.9's hebben een 46RE. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roby Geplaatst July 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2007 Beslist geen Dexron gebruiken. Jeep (Chrysler) automaten lusten alleen ATF+4. Al het andere is vragen om problemen. De enige uitzondering zijn oudere (1993) ZJ's met een 4.0 motor; deze hebben een AW-4 automaat. De latere 4.0's hebben een 42RH van Chrysler, de 5.2's hebben een 44RH of 44RE en de 5.9's hebben een 46RE. Jos bedankt voor de info. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roby Geplaatst July 26, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2007 Ok filter al gehaald bij Kien, was 6 euro en nog wat. Nu nog ff olie scoren en er kan gewerkt worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2007 is er dan zoveel verschil in ATF ?? Wat maakt die ATF 4 precies zo speciaal ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roby Geplaatst July 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2007 Ik heb bij Olie gehaald bij de kroon dealer maar die hadden niet genoeg ATF SP 2052 Maar als alternatief staat er ATF SP 2012 aangegeven, en als ik daar dan bij de product specificatie kijk dan kom ik toch weer DexronIII tegen? http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productcatalogus.php?prodid=322&m=specs Ik heb ze al in huis dus ik hoop dat het goed gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2007 is er dan zoveel verschil in ATF ??Wat maakt die ATF 4 precies zo speciaal ? Met nieuwe materialen wordt ook de specificatie voor de vloeistof zo nu en dan aangepast. Net zoals met motoren/remsystemen etc. evolueren ook versnellingsbakken. Gewoon de door de fabriek voorgeschreven vloeistof gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2007 Dus als ik het goed begrijp ga je er dan toch ATF III in kappen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roby Geplaatst July 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2007 Dus als ik het goed begrijp ga je er dan toch ATF III in kappen ? Nou ja, ik volg gewoon het productadvies van Kroon olie op : http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies.php?cat=Cars&makeid=158&rangeid=1546&modelid=16715&submit.x=14&submit.y=14 zoals vaak gezegt word! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2007 Ok, laat ons weten hoe het verder evolueert hé ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roby Geplaatst July 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2007 Ok, laat ons weten hoe het verder evolueert hé ? Dat ken ik gelijk kwijt ik heb hem net opgehaald. Filter vervangen was pik zwart en olie vervangen. Kleine verassing er lagen 2 schroefjes los in de bak;) Die hebben gelukkig geen schade toegebracht, alles was nog in perfecte staat er waren volgens hem nergens slijtage sporen te bekennen zag er netjes uit:B Nu waar komen die 2 schroefjes vandaan? Schijnt nog een tuit vormig oliefiltertje aan de bak te zitten, zoals hij vertelde en die waren eruitgetrilt. Ik heb er een stuk mee weggeblazen en hij voelt weer als vanouds. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JgrCherokee Geplaatst July 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2007 Waarom geen olie bij de jeep dealer gaan halen? Voor speciale olieen en onderdelen heb ik zoals ik hier al veel gelezen heb gewoon advies opgevolgd van tips die ik als betrouwbaar had uitgefilterd. Olie en filter halen bij de dealer, altijd de juiste olie geen problemen. Dat is in kostprijs een beetje duurder dan als je naar een autoshop gaat en vergelijkt met de kortingsprijzen die je er kan krijgen. Gewoon de paritculierprijs vergeleken is mss bij jeep voordeliger. Plus je hebt niet het risico verkeerde olie te nemen, omdat ik zoals ik al gelezen heb dat het type olie veel kan uitmaken op versnellingsbak en differentielen. Dat is mss veel meer uitgespaard dan dat je goedkopere maar mss verkeerde olie hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roby Geplaatst July 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2007 Waarom geen olie bij de jeep dealer gaan halen?Voor speciale olieen en onderdelen heb ik zoals ik hier al veel gelezen heb gewoon advies opgevolgd van tips die ik als betrouwbaar had uitgefilterd. Olie en filter halen bij de dealer, altijd de juiste olie geen problemen. Dat is in kostprijs een beetje duurder dan als je naar een autoshop gaat en vergelijkt met de kortingsprijzen die je er kan krijgen. Gewoon de paritculierprijs vergeleken is mss bij jeep voordeliger. Plus je hebt niet het risico verkeerde olie te nemen, omdat ik zoals ik al gelezen heb dat het type olie veel kan uitmaken op versnellingsbak en differentielen. Dat is mss veel meer uitgespaard dan dat je goedkopere maar mss verkeerde olie hebt. Ok ik heb mijn probleem hier neer geschreven, en op het moment dat het om het vervangen van olie ging heb ik afgewacht wat de mede forummers te zeggen hadden daarover. ik heb vaak in topic`s gelezen over bezoeken van de site van Kroon olie voor de juiste olie voor je auto. Kroon lijkt mijn toch betrouwbaar wat advies aangaat? En ik denk ook niet echt goedkoop 10€ per liter. Filter heb ik op advies gewoon bij de dealer gehaald 6€ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2007 Kroon is uiteraard betrouwbaar genoeg, maar soms is het handig om het te vergelijken met wat de FSM/Haynes zegt. Niet elk jaar/type is hetzelfde en sites als Kroon gaan daar wel vanuit. Dus, het is vast wel in orde maar ga er niet blind op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst August 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2007 Kijk even op de kroon olie site En vul je type auto in dan krijg je de goede olie te zien Ik denk ook dat iemand er hydrauliek olie in gedaan heeft Gauw verversen!! ook je olie zuigfilter eruit trekken en vervangen die kan ook te vuil zijn en gaat de bak laat of helemaal niet goed schakelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gemelos Geplaatst August 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2007 Ik heb bij Olie gehaald bij de kroon dealer maar die hadden niet genoeg ATF SP 2052Maar als alternatief staat er ATF SP 2012 aangegeven... Het is wel dien SP 2052 die je nodig hebt ,is de enige vervanging die voldoet aan de specificatie van de DC 9602 en niet de SP 2012. Automaat die in je Jeep steekt is heel gevoelig aan z'n vloeistof om een goede werking op lange termijn te garanderen. Heb een GC gehad met dezelfde automaat en met net hetzelfde probleem, heel lang gezocht naar een goedkopere oplossing dan vloeistof bij de dealer, maar weinig gevonden. En als je er niet de juiste vloeistof kan je het vergeten op lange termijn. langs de andere zijde...het is jouw wagen... Grts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.