Spring naar bijdragen

Automatische bak doet raar


Recommended Posts

Let wel op dat je de juiste olie neemt dacht dextron III.

effe op web sait van kroon olie controleren.

Beslist geen Dexron gebruiken.

Jeep (Chrysler) automaten lusten alleen ATF+4.

Al het andere is vragen om problemen.

De enige uitzondering zijn oudere (1993) ZJ's met een 4.0 motor; deze hebben een AW-4 automaat. De latere 4.0's hebben een 42RH van Chrysler, de 5.2's hebben een 44RH of 44RE en de 5.9's hebben een 46RE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beslist geen Dexron gebruiken.

Jeep (Chrysler) automaten lusten alleen ATF+4.

Al het andere is vragen om problemen.

De enige uitzondering zijn oudere (1993) ZJ's met een 4.0 motor; deze hebben een AW-4 automaat. De latere 4.0's hebben een 42RH van Chrysler, de 5.2's hebben een 44RH of 44RE en de 5.9's hebben een 46RE.

Jos bedankt voor de info.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij Olie gehaald bij de kroon dealer maar die hadden niet genoeg ATF SP 2052

Maar als alternatief staat er ATF SP 2012 aangegeven, en als ik daar dan bij de product specificatie kijk dan kom ik toch weer DexronIII tegen?

http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productcatalogus.php?prodid=322&m=specs

Ik heb ze al in huis dus ik hoop dat het goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is er dan zoveel verschil in ATF ??

Wat maakt die ATF 4 precies zo speciaal ?

Met nieuwe materialen wordt ook de specificatie voor de vloeistof zo nu en dan aangepast.

Net zoals met motoren/remsystemen etc. evolueren ook versnellingsbakken.

Gewoon de door de fabriek voorgeschreven vloeistof gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, laat ons weten hoe het verder evolueert hé ?:yes:

Dat ken ik gelijk kwijt ik heb hem net opgehaald.

Filter vervangen was pik zwart en olie vervangen.

Kleine verassing er lagen 2 schroefjes los in de bak;)

Die hebben gelukkig geen schade toegebracht, alles was nog in perfecte staat er waren volgens hem nergens slijtage sporen te bekennen zag er netjes uit:B

Nu waar komen die 2 schroefjes vandaan?

Schijnt nog een tuit vormig oliefiltertje aan de bak te zitten, zoals hij vertelde en die waren eruitgetrilt.

Ik heb er een stuk mee weggeblazen en hij voelt weer als vanouds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom geen olie bij de jeep dealer gaan halen?

Voor speciale olieen en onderdelen heb ik zoals ik hier al veel gelezen heb gewoon advies opgevolgd van tips die ik als betrouwbaar had uitgefilterd.

Olie en filter halen bij de dealer, altijd de juiste olie geen problemen.

Dat is in kostprijs een beetje duurder dan als je naar een autoshop gaat en vergelijkt met de kortingsprijzen die je er kan krijgen.

Gewoon de paritculierprijs vergeleken is mss bij jeep voordeliger.

Plus je hebt niet het risico verkeerde olie te nemen, omdat ik zoals ik al gelezen heb dat het type olie veel kan uitmaken op versnellingsbak en differentielen.

Dat is mss veel meer uitgespaard dan dat je goedkopere maar mss verkeerde olie hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom geen olie bij de jeep dealer gaan halen?

Voor speciale olieen en onderdelen heb ik zoals ik hier al veel gelezen heb gewoon advies opgevolgd van tips die ik als betrouwbaar had uitgefilterd.

Olie en filter halen bij de dealer, altijd de juiste olie geen problemen.

Dat is in kostprijs een beetje duurder dan als je naar een autoshop gaat en vergelijkt met de kortingsprijzen die je er kan krijgen.

Gewoon de paritculierprijs vergeleken is mss bij jeep voordeliger.

Plus je hebt niet het risico verkeerde olie te nemen, omdat ik zoals ik al gelezen heb dat het type olie veel kan uitmaken op versnellingsbak en differentielen.

Dat is mss veel meer uitgespaard dan dat je goedkopere maar mss verkeerde olie hebt.

Ok ik heb mijn probleem hier neer geschreven, en op het moment dat het om het vervangen van olie ging heb ik afgewacht wat de mede forummers te zeggen hadden daarover.

ik heb vaak in topic`s gelezen over bezoeken van de site van Kroon olie voor de juiste olie voor je auto.

Kroon lijkt mijn toch betrouwbaar wat advies aangaat?

En ik denk ook niet echt goedkoop 10€ per liter.

Filter heb ik op advies gewoon bij de dealer gehaald 6€

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Kijk even op de kroon olie site

En vul je type auto in dan krijg je de goede olie te zien

Ik denk ook dat iemand er hydrauliek olie in gedaan heeft

Gauw verversen!! ook je olie zuigfilter eruit trekken en vervangen die kan ook te vuil zijn en gaat de bak laat of helemaal niet goed schakelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij Olie gehaald bij de kroon dealer maar die hadden niet genoeg ATF SP 2052

Maar als alternatief staat er ATF SP 2012 aangegeven...

Het is wel dien SP 2052 die je nodig hebt ,is de enige vervanging die voldoet aan de specificatie van de DC 9602 en niet de SP 2012.

Automaat die in je Jeep steekt is heel gevoelig aan z'n vloeistof om een goede werking op lange termijn te garanderen. :P

Heb een GC gehad met dezelfde automaat en met net hetzelfde probleem, heel lang gezocht naar een goedkopere oplossing dan vloeistof bij de dealer, maar weinig gevonden. :)

En als je er niet de juiste vloeistof kan je het vergeten op lange termijn.

langs de andere zijde...het is jouw wagen... :)

Grts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...