spoednik Geplaatst July 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2007 Hallo, Ik ben nieuw hier en zou graag wat koop tips willen. De jeep wagoneer die ik nu op het oog heb is er een uit 1975 5.9L V8 met lpg. Weet ook iemand hoe "zuinig" zo iets loopt op lpg. 1 op .... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knorretje Geplaatst July 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2007 die van mij 1 op 3 in de stad op gas. maar ik heb een hele zware rechtervoet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spoednik Geplaatst July 21, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2007 ohh oke ik dacht dat ze zuiniger reden op gas maar dat heb ik fout dus. En heeft iemand nog aankoop tips Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2007 ik vond deze erg goed.. http://www.jeepforum.nl/showpost.php?p=107164&postcount=4 Staan er vast nog wel meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spoednik Geplaatst July 21, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2007 oke daar heb ik wat aan dank je wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Joh daar, Ik heb sinds 2 maanden een prachtige Jeep Wagoneer '82 en inmiddels op LPG en ik rijdt er 1 op 5 mee (ruim). Wij gaan niet als eerste weg als het groen wordt (weet dat het kan) maar wij tuffen lekker door en komen wel waar we wezen willen met ons droompje. Greetz Jost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk1625 Geplaatst September 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Hallo Jost, Ben nog steeds aan het dubben of ik gas ga inbouwen rij er niet zo vaak mee. Maar hoe zuinig reed jou wagoneer op benzine? en is die 1 op 5 serieus. Ik rij op benzine 1 op 5 en misschien zal het wat beter worden als ik hem eens goed heb laten afstellen. Met mijn caravan er achter reed ik 1 op 3,5/4 dus dat werd geen zuid frankrijk Ha Ha. Hoor nog wel van je Grzz Henk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hennykamphuis Geplaatst September 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2007 Beste lezers, Mijn Chief is voorzien van chromen bumpers. Het chroom glimt fantastisch, alleen valt het met stukjes en beetjes van de bumper af. Zo langzamerhand is er meer chroom in de afvalbak verdwenen, dan dat er op de bumper hoort te zitten. Iemand een idee waar ik nog een 1-delige verchroomde (achter)bumper op de kop zou kunnen tikken? De achterbumper heeft dezelfde afmeting als voor een GrandWagoneer, de voorbumper heeft een andere maat. Ook zoek ik nog 2 hoekprofielen van de sierlijsten aan de buitenkant. Henny Kamphuis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2007 Beste lezers,Mijn Chief is voorzien van chromen bumpers. Het chroom glimt fantastisch, alleen valt het met stukjes en beetjes van de bumper af. Zo langzamerhand is er meer chroom in de afvalbak verdwenen, dan dat er op de bumper hoort te zitten. Iemand een idee waar ik nog een 1-delige verchroomde (achter)bumper op de kop zou kunnen tikken? De achterbumper heeft dezelfde afmeting als voor een GrandWagoneer, de voorbumper heeft een andere maat. Ook zoek ik nog 2 hoekprofielen van de sierlijsten aan de buitenkant. Henny Kamphuis Welkom, maar is dat niet iets voor een nieuw topic? Misschien in 'te koop gevraagd'? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst September 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2007 Hoi Henk en de beginner van het topic, Die van mij rijdt op benzine 1 op 5a6 en op LPG echt ruim 1 op 5, de laatste tankbeurten (terwijl mijn bagagewagentje er achter hing) heb ik op 80 liter LPG ca 440 km gereden. Ik denk dat met ca 9000 km per jaar dat ik geen keuze nodig had om wel of geen LPG in te bouwen! Al doe je daar 2 jaar over dan nog is het interessant als je tenminste van plan bent om de auto goed bij te houden ? greetz Joost PS die inbouwer in Arkel kan ik nog altijd aanraden al ist natuurlijk wel ff rijden op benzine ?!? (maandje rijden op LPG en dan is dat er ook weer uit) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hennykamphuis Geplaatst September 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2007 Beste Henk, Sinds 2 jaar rijd ik een chief. Ik heb een impco-gasinstallatie in laten bouwen met 2x70 ltr tanks op de plaats van het reservewiel. Mijn ervaring in 1,5 jaar is, dat het verbruik 1 op 3,5-4 is en blijft. Ik vermeld er wel bij, dat ik een 4-barrel carburateur gemonteerd heb. Na 6600 km heb ik mijn gasinstallatie er al dubbel en dwars weer uit. Ik gebruik mijn chief dagelijks (woon-werkverkeer) en rij continue op gas, zowel zomer als winter. Mijn ervaring is, dat de auto er beter op rijdt, beter start en beter blijft lopen wanneer de motor erg koud is. Ik ben de mening toegedaan, dat een investering in een gasinstallatie zich razendsnel terugverdiend (mits belastingvrij) en dus eigenlijk geen investering is. Iedereen die de auto zolang houdt totdat hij 15-20 keer getankt heeft, heeft (110 ltr), heeft zijn geld terugverdiend. Mijnsinziens is het niet belangrijk of een gasinstallatie 1.600 of 2.100 euro kost, maar of het een goede installatie is, dus geen hemelvaartsmerk. Groeten, Henny Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baldy Geplaatst September 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2007 beste Hennie alles goed he he eindelijk op het forum o ja die hoekprofielen bedoel je die langs het raam achter ? die heb ik nog wel en mag je zo hebben groetjes michel ( baldy) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wagoneer 78 Geplaatst September 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2007 Beste lezers,Mijn Chief is voorzien van chromen bumpers. Het chroom glimt fantastisch, alleen valt het met stukjes en beetjes van de bumper af. Zo langzamerhand is er meer chroom in de afvalbak verdwenen, dan dat er op de bumper hoort te zitten. Iemand een idee waar ik nog een 1-delige verchroomde (achter)bumper op de kop zou kunnen tikken? De achterbumper heeft dezelfde afmeting als voor een GrandWagoneer, de voorbumper heeft een andere maat. Ook zoek ik nog 2 hoekprofielen van de sierlijsten aan de buitenkant. Henny Kamphuis ben zulke bumpers tegengekomen op marktplaats vandaag (onderdelen jeep) groet, Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wagoneer 78 Geplaatst November 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2007 heeft iemand ervaring om de airco af te koppelen om het verbruik iets te verbeteren ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst November 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2007 heeft iemand ervaring om de airco af te koppelen om het verbruik iets te verbeteren ?? Volgens mij kun je de riem er af leggen, wel even kijken of er geen andere onderdelen door de zelfde riem worden aangedreven (servo of alternator) en dus eventueel een kortere riem monteren. Maar ik vraag me af als de pomp wel meedraaid als je je airco niet aan hebt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wagoneer 78 Geplaatst November 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2007 volgens mij draait hij altijd mee..... maar scheelt het in verbruik ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrislinford Geplaatst November 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2007 De aircopoulie is voorzien van een elektrische koppeling. Als de airco niet hoeft te werken loopt het wiel vrij. Mijn J10 doet op de weg en zonder aanhanger altijd 1:4 op lpg. Daar heb je toch een V8 voor? Anders koop je toch een Economy-car? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vjeepwagoneer Geplaatst November 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2007 Hoi, Afgelopen jaar met de Wagoneer (1968) en caravan(1969) naar Zuid-Frankrijk geweest. Reed gemiddeld 1 op 4, ook in de bergen. Maar ja, ik heb het een paar keer uitgerekend maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Je hebt er zoveel fun van, hij mag van mij wel een slokje drinken. Anders kun je beter een Opel Astra kopen, lekker zuinig maar ooo zoo saai.... René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wagoneer 78 Geplaatst November 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2007 hahaha.... heb ook een saaie astra voor woon werk...hoe wist je dat ???? maar wilde het graag weten of het wat uitmaakt... airco gebruik ik zelden...en m´n gastank is te klein... wil dus graag wat verder met een tankje rijden totdat de 2e tank er naast wordt geplaatst... (zal nog wel paar maanden duren) anyway..thx for the info Rob ps naast de wagoneer en astra ook nog een golf IV cabrio uit 99 laatste staat nu te koop... en is zeker niet saai..... interesse ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vjeepwagoneer Geplaatst November 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2007 Was maar toeval, ik vind een astra een beetje symbool voor saaiheid. Maar goed ieder zijn ding. Voor mij is mijn Wagoneer (met 350V8 Buick) mijn grote hobby dus dat mag dan wel wat kosten. Ik geniet er iedere minuut in, heerlijk... Trouwens ik kan lekker naar mijn werk fietsen dus daar heb ik geen auto voor nodig gelukkig. Zoals al geschreven is draait de aircopully vrij als hij niet gebruikt wordt en zal dus niet van invloed zijn op het verbruik. Zo ie zo met zo'n grote motor zal het maar een fractie zijn. Succes verder en veel plezier met Cruisen... René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rebbel Geplaatst December 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2007 hallo allemaal,ben nieuw hier en ben van plan een wagoneer van 71 te kopen. mijn vraag is aleen,kan ik hier dagelijks,comfortabel mee rijden?dus hij moet niet te veel stuiteren.heb ooit eenkeer in een wrangler gereden van bj 81,en dit is niet fijn voor dagelijks gebruik.wil er ook mee op vakantie naar frakrijk met caravan.moet ik ook nog op speciale technische dingen letten?gr erwin beukers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2007 Hoi Erwin, Allereerst hartelijk welkom hier! Als je dit deel van het forum even doorloopt, kom je vanzelf enkele topic's met aankooptips tegen! Stuiteren doet een Wagoneer niet hoor. Wielbasis is natuurlijk ook flink langer dan die van een Wrangler! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.