Spring naar bijdragen

'94 Cherokee hoger op de wielen


Recommended Posts

Beetje voorbarig, maar toch niet helemaal.

Ben alvast wat aan het rondsnorren voor een lift kit voor de '94 Cherokee.

Wat wil ik:

2" is eigelijk genoeg, 3 1/2" echt maximaal.

Moet gewoon nét wat hoger op de pootjes komen zonder dat het een monstertruck word.

Is toch niet de bedoeling om er hard-core offroad mee te gaan rijden.

Een zandpad & t strand is ruig zat :thumbsup:

Wat zijn de " maar's"

- Schokbrekers mogen eigelijk toch wel vervangen worden

- De rubberen blokjes die nu boven de voor veren zitten zijn ook redelijk

weggeteerd

- bladveren zijn niet doorgezakt

- Liever geen aanpassingen aan de versnellingsbak ( verlagen ) , of andere aanpassingen.

Wat is uw advies? budget boost? ( shackels en blokken voor )

en daarbij een paar standaard nieuwe schokbrekers ?

Of moeten er langere worden gezocht ?

Of een 3 1/2" kit? maar hoe/wat dan met die versnellingsbak ?

Hoor het graag!

Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgü,

Nee, was deze nog niet tegengekomen.

Maar.. welke liftkit er nu is gebruikt ?

3,5... 4" hoger zou die toch echt niet moeten worden.

Zal toch geen 31" banden monteren,

Hoogstends een paar stevige AT's ... Maarja, t blijft natuurlijk voor me een

99% weg-auto.

Wat specifieker van mijn kant =>

Budget, 4 a 500 euro eventueel eigen import uit de usa "no problem"

Montage, zit er stevig over te denken om het te laten doen door

een lokale monteur/avonduren-klusser, om nu steeds m'n buurman-met-brug

te stalken word ook wat té :thumbsup:

( en heb niet de illusie dat k zelf even zo'n setje monteer ) , vooral omdat de auto dagelijks nodig is en k dus geen paar dagen kan knutselen om mijn gepruts te herstellen.

Wat zou je hier voor kwijt zijn om het bij een bedrijf als byv 4x4 utrecht te laten doen?

Mvg! Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2" setje is voordelig te halen, andere schokbrekers zijn wel aan te raden maar zijn niet meteen een must. heb verder zelf geen last gehad van vibraties en hij staat net ff wat hoger op de pootjes. 30" banden staan dan ook erg mooi

Foto-6RJCVHYH.jpg

dit is mijn 91er met "beetje lift en 30" banden, heb geen last dat ik bij inveren de wielkasten raak. hier is ie volgeladen en staat ie vlak, normaal staat ie iets voorover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, netjes :)

Heb een bijna-lokaal bedrijfje gevonden die het voor een best fatsoenlijke prijs wilt doen , inc. montage.

( ja, laf.. weet het.. moet je eigelijk zelf doen ), maar kan het niet riskeren de auto langer als een paar uur te moeten missen.

Word iedergeval een 2"lift met nieuwe bladveren, die van mij leunt nu een beetje naar achteren.

Schokbrekers.. ook enigzins brak.

Nou, op dat soort veren wat bij gaan steken, kan nooit lang goed gaan.

Heb dus voorzichtig ook geinformeerd naar een 3 1/2 " kit.

Nog even dubben :wacko:

Wat een mens al niet doet om per see een paar velgen onder een auto te schroeven :)

Neem voorlopig het banden-uitsteken dan voor lief, hou m'n standaard velgjes & banden er wel bij voor de apk.

Meteen een goed excuus om een paar grote AT's er onder te leggen.

Stefan, die maar eens een bijbaantje gaat zoeken..

80-90 uur p/w is met deze auto's duidelijk nog niet genoeg :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, netjes :)

Heb een bijna-lokaal bedrijfje gevonden die het voor een best fatsoenlijke prijs wilt doen , inc. montage.

( ja, laf.. weet het.. moet je eigelijk zelf doen ), maar kan het niet riskeren de auto langer als een paar uur te moeten missen.

Word iedergeval een 2"lift met nieuwe bladveren, die van mij leunt nu een beetje naar achteren.

Schokbrekers.. ook enigzins brak.

Nou, op dat soort veren wat bij gaan steken, kan nooit lang goed gaan.

Heb dus voorzichtig ook geinformeerd naar een 3 1/2 " kit.

Nog even dubben :wacko:

Wat een mens al niet doet om per see een paar velgen onder een auto te schroeven :)

Neem voorlopig het banden-uitsteken dan voor lief, hou m'n standaard velgjes & banden er wel bij voor de apk.

Meteen een goed excuus om een paar grote AT's er onder te leggen.

Stefan, die maar eens een bijbaantje gaat zoeken..

80-90 uur p/w is met deze auto's duidelijk nog niet genoeg :D

ik ken het. 3,5" kit zou ik niet doen tenzei je er 31ers onder gaat leggen anders wordt het best een raar gezicht.

Andere veerbladen echt nodig? als je LPG tank of regelmatig zware belading hebt zou ik eerder aan Ad A Leaf denken omdat gewone veren weer redelijk snel zullen doorzakken, AAL en dat gecombineerd met verlengde shackles en een paar spacers op de voorveren geeft leuk resultaat. en scheelt je 2 een 2de bijbaantje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat allemaal om maar een paar velgen kwijt te kunnen :D

Ben intussen aan het wachten op de rubicon-add-a-leaf 2" offerte/verzendkosten.

Meteen alles in 1x.

Na overleg met de buurman-met-brug, t misschien dan toch zelf gaan doen.

Naya.. zelf..

Zal wel worden gebombardeerd tot koffie-zetter & gereedschap aangever :wacko:

Word dat niks, word het misschien dan toch maar richting Belgie.

Zijsprong, net een paar Hella 2000's geconfisceerd, had nog een paar 160's liggen.

Licht... in de duisternis :)

Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat allemaal om maar een paar velgen kwijt te kunnen :)

Ben intussen aan het wachten op de rubicon-add-a-leaf 2" offerte/verzendkosten.

Meteen alles in 1x.

Na overleg met de buurman-met-brug, t misschien dan toch zelf gaan doen.

Naya.. zelf..

Zal wel worden gebombardeerd tot koffie-zetter & gereedschap aangever :wacko:

Word dat niks, word het misschien dan toch maar richting Belgie.

Zijsprong, net een paar Hella 2000's geconfisceerd, had nog een paar 160's liggen.

Licht... in de duisternis :D

Stefan

Waar zit je eigenlijk? kan anders misschien wel ff mee komen helpen, is meestal best gezellig :);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eyy Yvan, tuurlijk, gezellig :wacko:

( of Hans belt even )

Pullie, ook altijd gezellig :)

Denk wel oud hollandsch pleuris eind weg.

Sluiskil (zeeuws vlaanderen)

Als iemand toevallig een nederlandse toko weet, die de rubicon-express kit heeft op voorraad?

Word een momenteel beetje moe van die amerikanen...

(liever niet 4x4 utrecht).

Nog mooier, 1 met een webshop, kan t dan zonder de mannen te stalken eerst even rustig bekijken :D

Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eyy Yvan, tuurlijk, gezellig :)

( of Hans belt even )

Pullie, ook altijd gezellig :)

Denk wel oud hollandsch pleuris eind weg.

Sluiskil (zeeuws vlaanderen)

Als iemand toevallig een nederlandse toko weet, die de rubicon-express kit heeft op voorraad?

Word een momenteel beetje moe van die amerikanen...

(liever niet 4x4 utrecht).

Nog mooier, 1 met een webshop, kan t dan zonder de mannen te stalken eerst even rustig bekijken :)

Stefan

B&S in Tiel heeft de Skyjacker set met verhoogde shackles en spacers op de veren voor rond de 200 euro, en ze kunnen het naar je huis sturen.

Zeeuws vlaanderen is inderdaad beetje ver weg :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eyy Yvan, tuurlijk, gezellig :)

( of Hans belt even )

Pullie, ook altijd gezellig :)

Denk wel oud hollandsch pleuris eind weg.

Sluiskil (zeeuws vlaanderen)

Als iemand toevallig een nederlandse toko weet, die de rubicon-express kit heeft op voorraad?

Word een momenteel beetje moe van die amerikanen...

(liever niet 4x4 utrecht).

Nog mooier, 1 met een webshop, kan t dan zonder de mannen te stalken eerst even rustig bekijken :)

Stefan

Als het deze vakantie nog wordt (voor eind augustus) ... mag ik dan ook mee komen kijken/koffie opmaken? :wacko:

Ik ben zelf ook al 'n tijdje van plan 3,5" de hoogte in te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Als je nog niet besteld hebt, zou je ook deze kunnen overwegen:

http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=rustys&Product_Code=200AL&Category_Code=sus_xj_kit

Bevalt mij prima en deze heb ik er als onervaren sleutelaar toch zelf onder weten te schroeven, op de voorvering na, daarvoor ontbrak mij een stuk speciaalgereedschap. Je kunt zowel de schroefveren als het extra blad ook in een extra zware uitvoering bestellen. (zie 3" uitvoering)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, ziet er ook netjes uit,

Momenteel ziet het er naar uit dat het een gevalletje "laten doen" word,

vooral omdat het prijsverschil niet eens zo groot is.

< kuch > , naja..

Zit een bedrijfje hier net over de grens, die de gewenste ingreep

( nieuwe bladveren, schokbrekers + verhoging ) kan doen, voor de helft

wat t kost in Nederland. 6 a 700 euro, alles nieuw & gedaan

Tja..

Maar, stefan z'n budget is natuurlijk niet onbeperkt, en heeft al een date met de bevriende audio-mannen over een ruime week.

Boom-Jeep achtig iets, laten we het daar maar op houden :yes:

Als alles klaar is wat er hier nu al op de jeep is geschroeft & wat er klaar ligt, kan dan hopelijk een leuke custom-jeep laten zien.

T begint allemaal iedergeval samen te komen nu.

( en het begon allemaal met een standaard xj :yes: ) hihi, blijf knutselen.

Dus, als er nog wat euro's over zijn, komt er zo snel mogelijk die verhoging onder, met een paar mooie velgen & stevige bandjes.

Doelstelling, voor eind augustus moet ie "klaar" zijn voor , hoe noem je dat... presentatie :P

Mvg! Stefan,

die nu weer verder gaat met z'n non-stop 48 uurs dienst.. ( hou die velgen maar in m'n gedachten.....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...