kijkindevegtea Geplaatst July 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2007 hallo, vraagje van een bijna jeep rijder ik ben van plan een Grand Cherokee te kopen, en dan zeker wel een V8 (gewoon de sound..) nu heb ik laatst een proefrit gemaakt in een GC 5.2 van 1997. dit was de eerste keer dat ik in een GC reed en de volgende dingen vielen me op. allereerst stapte ik in en het voelde gelijk al alsof het mijn eigen auto was.... das dus prima. vervolgens ging ik er een stukje mee de weg op. nu viel mij op dat hij een beetje wiebelde, en niet zo zeker stuurde. ik liep zeg maar van spoor naar spoor, en dat gaf een beetje een onzeker gevoel. niet extreem, maar toch het idee dat je het stuur wel met 2 handen moest vasthouden. nu zag ik dat het airbaglampje brande, de airco niet koud werd en ik zag wat lakbeschadigingen aan de voorkant, dus mijn idee was dat die wagen een aanrijdingkje heeft gehad. zit er nu altijd wel wat gewiebel in een GC of heb ik echt in een verkeerder gereden.?? ik kan me voorstellen dat een auto van dit kaliber altijd iets softer stuurt maar je moet er geen last van hebben zeg maar. ik heb hem natuurlijk laten staan omdat ik hem niet vertrouwde, en zeker niet die kerel die hem verkocht.... zit er trouwens ook verschil in wegligging tussen een 5.2 en een 5.9? misschien domme vraag hoor en moet ik eens in een andere gaan rijden, maar in ieder geval alvast dank,arjen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2007 tja in verschilende rijden geeft een beter beeld... dat onzeker sturen dat went wel na een paar km.. maar er zal zeker verschil in zitten dus gewoon rustig op zoek.....de tijd nemen..... komt wel een goeie langs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SLAMG Geplaatst July 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2007 Hi Arjen Heb afgelopen zondag ook een testrit gemaakt in een 5.2 V8 van 1996. Auto zag er prima uit en had maar 60.000km Het wiebelen en onzeker sturen viel me ook meteen op. Wat ook tegenviel was het V8 gebrul. Ik hoorde bijna niks. De Cherokee was erg stil aan de binnenkant. Prestaties waren echt ondermaats. Ik weet wel dat het een zware auto is maar ik had toch iets meer verwacht van een 5.2 V8. Had hiervoor een ML 400 Diesel maar dat is een sportwagen vergeleken met de GC. Ludo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2007 Tja, Jeep bouwt nu eenmaal geen bolides maar heeft heel andere kwaliteiten. De Grand Cherokee is gewoon een heel luxe uitgevoerde auto met behoorlijke kwaliteiten in het terrein, en dat laatste gaat niet samen met neveus sprintgeweld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HansH Geplaatst July 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2007 Hoi, Ik heb zelf een GC van 1994 en van begins af aan problemen gehad met de airco. We zijn er toen mee naar RST in tiel geweest en die zeiden dat deze lekt in het dashbord daar zou een aluminium plaatje in zitten die poreus was. Zelf kan ik slecht tegen de airco en het zou een 800 tot 1000 euro gaan kosten dus wij hebben hem niet laten maken. Maar het kan bij een andere GC anders zijn natuurlijk bijv. een lek ventiel. Groeten Hans:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2007 Hi ArjenHeb afgelopen zondag ook een testrit gemaakt in een 5.2 V8 van 1996. Auto zag er prima uit en had maar 60.000km Het wiebelen en onzeker sturen viel me ook meteen op. Wat ook tegenviel was het V8 gebrul. Ik hoorde bijna niks. De Cherokee was erg stil aan de binnenkant. Prestaties waren echt ondermaats. Ik weet wel dat het een zware auto is maar ik had toch iets meer verwacht van een 5.2 V8. Had hiervoor een ML 400 Diesel maar dat is een sportwagen vergeleken met de GC. Ludo een GC is beter in z'n element met offroad een ML heeft totaal ander onderstel, goed voor op de weg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2007 Hoi,Ik heb zelf een GC van 1994 en van begins af aan problemen gehad met de airco. We zijn er toen mee naar RST in tiel geweest en die zeiden dat deze lekt in het dashbord daar zou een aluminium plaatje in zitten die poreus was. Zelf kan ik slecht tegen de airco en het zou een 800 tot 1000 euro gaan kosten dus wij hebben hem niet laten maken. Maar het kan bij een andere GC anders zijn natuurlijk bijv. een lek ventiel. Groeten Hans:bye1: is een GC kwaaltje, wil niet zeggen dat het deze het geval is, maar is idd wel een punt om na te kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kijkindevegtea Geplaatst July 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2007 tja, dat wiebelen dat moet dan maar gewoon een beetje wennen. het is tenslotte niet een verlaagd golfje... ik had trouwens ook bij de 5.2 zoiets, dat trekt wel lekker , maar niet extreem... dus vandaar dat ik maar doorzoek naar een 5.9.. schijnt wel erg veel verschil in te zitten. zit in een 5.9 trouwens ook een visco? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2007 yup...... bdw hasselt overijssel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kijkindevegtea Geplaatst July 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2007 yep hasselt overijssel, je weet wel, van De Dukes.. ook aan de goede kant van de ijssel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hammerz Geplaatst September 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2007 ben de trotse eigenaar van een GC 5.2 v8 uit 1994 het wiebelen viel ook mij op... maar ben er al aangewend!! er is wel degelijk verschil tussen de 5.2 en de 5.9 dat merkte ik al tijdens mijn testritjes. das wel zo iik geef het toe.. oww 87wrangler ... foutje bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2007 Een 5.9 uit '94???? Enne, de WK is er pas vanaf 2006, jij hebt een ZJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 Mijn 99 WJ wiebelt ook zo erg... Ik vermoed dat de hoge veerpoten en zo er wel voor iets tussen zitten. Maar ik vraag me ook af of het niet zou helpen op die oude jeeps eens 4 nieuwe schokdempers te monteren. Want bij de tweedehands is hun werking wellicht al herleid tot fietspompkwaliteit en ik dacht zo, steek daar eens nieuw bilsteins onder of koni's of zoiets... zou dat het wiebelen niet verminderen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 Hehe WJ = Wiebel Jeep? Nee, mijn ZJ wiebelt ook wel wat. Ik ga daar op termijn nieuwe bushings en dempers opzetten. Ik vermoed dat dit wel zal helpen, want wat er nu onder zit ziet er behoorlijk oud uit. Afhankelijk van hoe en waar er met de Jeep gereden is, kan ik me goed voorstellen dat het onderstel wat onderhoud behoeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 ik heb alle rubbers van de ophanging vervangen voor polyurethane, en hij rijd nu als een verlaagd golfje ha ha maar zonder gekheid, het rijd nu super strak. hier een stukje van de montage. http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=6298&highlight=polyurethane je zou allereerst ook alleen de stabilisatie rubbers kunnen vervangen voor polyurethane, helpt al aanzienlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 hier een stukje van de montage.http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=6298&highlight=polyurethane je zou allereerst ook alleen de stabilisatie rubbers kunnen vervangen voor polyurethane, helpt al aanzienlijk. Ja, die thread heeft mij 'geinspireerd' om die zelfde aanpassing ook te doen. Nu nog ergens tijd vinden. Verkopen ze dat ook op Ebay voor weinig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 dus als ik het goed begrijp, zou het vervangen van de schokdempers het dweilen niet verhelpen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 dus als ik het goed begrijp, zou het vervangen van de schokdempers het dweilen niet verhelpen ? nee, de assen draaien door de soepele rubbers onder de auto door. dit geeft een sturende beweging die jij dan weer moet tegen sturen Ja, die thread heeft mij 'geinspireerd' om die zelfde aanpassing ook te doen. Nu nog ergens tijd vinden. Verkopen ze dat ook op Ebay voor weinig ja, maar voor weinig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 de assen draaien door de soepele rubbers onder de auto maar dat maakt mijn WJ juist zo 'comfy' Ik kom van een spartaanse mercedes met 4 bilsteins eronder en lekker laag... iedere put en bult in de weg, voelde ik op mijn wervels van mijn door hernia's geplaagde rug. Met die WJ mag ik al een ferme riooldekselput raken, dat voel je niet eens... verharden van de rubbers gaat dat effect misschien opnieuw tenietdoen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 klopt, hij wordt een stuk stugger. misschien is het een idee om gewoon nieuwe rubbers te plaatsen. alleen deze zitten gevulcaniseerd dus zit je aan nieuwe armen vast. ik zou de stabi rubbers wel vervangen voor polyurethane, dit maakt hem al stabiler m.b.t. overhangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 ja, nieuwe armen, dat kost dan ook weer een smak... mij stoort het wiebelen niet zo erg, op lange baan is die bak wel best soft en relax. alleen, als je een paar gallons pils in je keel zitten hebt, kan het wiebelen wel storend werken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 herstel: alleen aan de aszijde zitten ze gevulcaniseerd, aan de kant van de body kun je ze wel vervangen. en hierbij hebben we het over een ZJ en jij hebt een WJ, weet niet of de ophanging hetzelfde is. heb net even op ebay gekeken en is wel te koop (uiteraard) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120096054097&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=120096049577&itemcount=4&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=StoreCatToStoreCat&refwidgettype=cross_promot_widget http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120096053518&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=120096049983&itemcount=4&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=StoreCatToStoreCat&refwidgettype=cross_promot_widget ik zou dan gaan voor 4 maal lower controlearms omdat daar de meeste druk op komt +- $180 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 $180 = €300 ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 neu 128 euro.........dollar staat op 1,40 momenteel;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2007 ja, dat weet ik wel, maar vooraleer die dingen in europa bij de dealer zijn, moeten er al een pak mensen een winstmarge op hebben.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.