Spring naar bijdragen

Ideale stoere bandenmaat


Recommended Posts

Goedemiddag,

Sinds gisteren mogen we ons de gelukkige eigenaar noemen van een Jeep Grand Wagoneer. De vorige eigenaar heeft ons al gelukkig gemaakt door de body 5 á 6 cm van het onderstel te verhogen. De banden zijn helemaal op en moet ik zo snel mogelijk vervangen. Er liggen de standaard 6 gaats spaakvelgen 15 inch onder. Ik wil recht doen aan het soort auto, dus de banden zo groot en stoer mogelijk nemen, zonder achteraf spijt te hebben dat ze aanlopen of dat het echt niet meer lekker rijden is. Kunnen jullie me aanraden welke maat en van welk merk en type wellicht en mogelijk ook waar ik het best kan kopen.

Groet van een nieuweling!

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

ik heb daar 4x Malatesta kaiman 31X10.5R15 gekocht. en ze hebben hetzelfde profiel als de Simex Extreem Trekker. en omdat het curvers zijn is ie ietsje hoger dan 33er. en het rubber is nog ietsje zachter dan de Fedima Sirocco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk hier eens op ...mooie bandjes ...voor een leuke prijs

bijvoorbeeld de bf goodrich 31x10.5x15:thumbsup:

ligt er ook aan of je veel off-road gaat of on-road :yes::D

http://www.offroadreifen.com/

Goedemorgen allen,

Dank voor allen voor jullie reacties. @ Ozzy, had inderdaad de duitse site al ontdekt. De maat die je bv hebt opgegeven, weet jij of die wel passen op de standaard velgen, ik bedoel is de band niet niet te breed voor de velg. Vervolgens ben ik bang dat deze band aanloopt in de wielkassen met sturen of veren of eigenlijk juist als alletwee gebeurt.

Kun je (of iemand anders natuurlijk) hier nog een mooie reaktie op dichten?

Alvast bedankt weer!

Groeten,

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Dank voor allen voor jullie reacties. @ Ozzy, had inderdaad de duitse site al ontdekt. De maat die je bv hebt opgegeven, weet jij of die wel passen op de standaard velgen, ik bedoel is de band niet niet te breed voor de velg. Vervolgens ben ik bang dat deze band aanloopt in de wielkassen met sturen of veren of eigenlijk juist als alletwee gebeurt.

Kun je (of iemand anders natuurlijk) hier nog een mooie reaktie op dichten?

Alvast bedankt weer!

Groeten,

Hans

de maat die ozzy noemt past doorgaans op een velg met de maat J7 t/m J9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH
Ga je nu vertellen dat het vernieuwen van banden meer dan 2" extra diameter opleverd??? Dat betekent dat men er ruim 3cm materiaal heeft opgebracht!!!:blink:
dat heb ik gehoord van Ron. van toen nog O.F.C Utrecht. als ze een bandenkarkas gebruiken met de maat van een 31er. dan moeten ze ook de band als er een nieuw loopvlak word op gezet als een 31er verkopen ook al is de band hoger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat heb ik gehoord van Ron. van toen nog O.F.C Utrecht. als ze een bandenkarkas gebruiken met de maat van een 31er. dan moeten ze ook de band als er een nieuw loopvlak word op gezet als een 31er verkopen ook al is de band hoger

Volgens zeggen zijn Swampers 36ers ook bijna 37 groot dus het zou me nix verbazen.......:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...