Spring naar bijdragen

Autoradio GrandCherokee


Recommended Posts

Omdta mijn display van de infinity autoradio is uitgevallen, en ik toch graag zie naar welke zender ik luister, zou ik graag willen weten, welke nieuwe autoradio het beste het hele gat opvult, net zoals de huidige autoradio.

Wie weet een goed merk, die dit hele gat kan opvullen?

Nu kan ik wel weer een tweede hands infinity weer gaan zoeken, maarre ik wil graag RDS/EON en op dit moment kan de huidige geen gebrande CD's lezen, wat ik zeer jammer vind. Dus de nieuwe autoradio moet dat ook kunnen.

Graag een reaktie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een euroframe is een "adaptor" waardoor je er een "gewone" autoradio van bijv. Kenwood of Sony, in kunt zetten! Dat ziet er normaal gesproken goed uit, zonder gaten ofzo.

Aan iedere radio zit een aansluiting waarmee je een antenneversterker oid kunt sturen, deze draad heb je nodig om je infinity versterker aan te sturen (automatisch aanzetten wanneer je de radio aanzet). Beter is het nog, wanneer een radio een speciale commandodraad voor een versterker bezit, anders loop je de kans dat ( bij uitgeschakelde RDS en CD weergave) je versterker niet aangezet wordt! Een beetje verkoper kan je hierover beslist informatie geven!!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by bleuthunder@Jul 20 2004, 21:47

Ja bedankt voor je reaktie,

alleen ik ben totaal niet technisch dus ik weet nu eigenlijk nog niets.

Wat is een euroframe en wat is een euroradio?

En zie je door dat euroframe, geen gat zitten als je er een normale radio in doet?

<div align="right">

Euro afmetingen zijn 5x18 cm en is een standaard voor de huidige autoradio's.

Het frame is een (meestal metalen) houder waar de radio in gemonteerd wordt.

Er zijn frames met een uitsparing voor een radio in euro-afmetingen met een grotere rand eromheen zodat de grotere uitsparing van je huidige radio wordt afgedekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een auto-audio zaak zou kunnen. Logischer is denk ik om je licht eens op te steken bij de lokale Chrysler-Jeep dealer. Of ga anders eens bij een US-GM-dealer (Chevrolet etcetera) langs. In elk geval een firma die vaker 'amerikaanse' autoradiosystemen naar 'europees/japans' pleegt om te bouwen.

Je moet in elk geval een stuk kunststof hebben dat in het vrijgekomen gat past met daarin een zogeheten DIN-uitsnede voor de "reguliere" autoradiomaat.

In deze uitsnede klem je dan het aluminiumframe dat -als het goed is- bij de nieuw aan te schaffen autoradio/cd/md in de doos verpakt zit.

Bij mijn XJ zit er een zwarte kunststof lijst die, door middel van klemmen, aan de binnenzijde van het dashboard (gelukkig kraak- en rammelvrij!) gemonteerd zit. En daarin zit dan in mijn geval een Sonyradio geïnstalleerd. Volgens mij noemen ze het stuk plastic dat je zoekt een 'afdekkaderlijst'. Gebruik dat woord maar eens als je bij de onderdelenbalie van de dealer bent.

Succes met de zoektocht!

JanW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

jullie hebben even een tijdje niks van me gehoord,

maar ja, druk druk druk.

Inmiddels heb ik net sinds enkele dagen een zeer goed klinkende blaupunkt auto-radio, die er toch middels dit forum ingekomen is.

De zaak waar ik het heb laten doen, moest nog wel handmatig enkele dingen wijzigen aan het euroframe, want bij mijn jeep was alles net weer wat anders als normaal, maar ondanks dat zit de nieuwe autoradio er toch goed en stevig in.

En ben ik er zeer tevreden over, enne ik kan eindelijk weer eens mijn gebrande CD,s cq mp3 CD's beluisteren in de auto.

Nog dank voor alle reakties nav mijn vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
jullie hebben even een tijdje niks van me gehoord,

maar ja, druk druk druk.

Inmiddels heb ik net sinds enkele dagen een zeer goed klinkende blaupunkt auto-radio, die er toch middels dit forum ingekomen is.

De zaak waar ik het heb laten doen, moest nog wel handmatig enkele dingen wijzigen aan het euroframe, want bij mijn jeep was alles net weer wat anders als normaal, maar ondanks dat zit de nieuwe autoradio er toch goed en stevig in.

En ben ik er zeer tevreden over, enne ik kan eindelijk weer eens mijn gebrande CD,s cq mp3 CD's beluisteren in de auto.

Nog dank voor alle reakties nav mijn vraag.

Kan je mij vertellen bij wie je dit hebt laten uitvoeren? Ik wil mijn Kenwood radio/cd/dvd over laten zetten in de Jeep. Dit is een 1din systeem. er moet dus een euroframe erin.

bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaja....maar je weet niet of john-zj nog wel in dit topic kijkt,

hij komt zowiezo niet dagelijks hier, dus mailen of PBen via forum

komt de vraag altijd aan bij diegene

en natuurlijk mag het antwoord hier wel komen

Tuurlijk , zo had ik het nog nie bekeken thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je mij vertellen bij wie je dit hebt laten uitvoeren? Ik wil mijn Kenwood radio/cd/dvd over laten zetten in de Jeep. Dit is een 1din systeem. er moet dus een euroframe erin.

bedankt

eej kwam deze tegen dat moet 'm zijn

*edit* zag net dat je een WJ heb ik zoek nog even verder

klik ebay 1993 tot 1998

1993 tot 1998

1999 tot 2004

1999 tot 2003

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...