Spring naar bijdragen

LPG problemen


Recommended Posts

Wie kan mij helpen?

Ik heb een maand of 3 geleden de cylijnderkop van mijn '93 zj 4.0, moeten laten reviseren ivm verbrandde kleppen.

6 weken geleden sloeg de motor af tijdens stationair toerental en was voor geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Nu dat wel weer gelukt is loopt de motor bijzonder onregelmatig en geeft bij het minste vermogen (en vooral bij toeren onder de 1700 rpm) een back fire. We hebben al van alles geprobeert maar we krijgen de auto niet goed, tenzij ik overschakel op benzine, want dan loopt de auto als een zonnetje. Hier een lijstje van de vervangen onderdelen:

catalisator, verdeelkap/rotor/bougie/bougiekabels (2X), verdamper, ontsteking (2X), bobine (2X), krukassensor, stappenmotor (2X), lambdasonde (2X), LPG computer, gasklephuis (2X).

Het is nu al zo erg dat ik bij het stoplicht de auto in neutraal moet zetten, ongeveer 2000 toeren moet houden en bij groen licht dan in zijn drive "smijten" en hopen dat ik zo weg kom.

nog even wat specs:

GC ZJ uit 93 4.0 met een LPGinstallatie van Prins (geen G-3) 165000 miles gelopen en heeft 2500 miles geleden een gereviseerde cylinderkop gehad.

De auto is in onderhoud bij een bekende 4x4 garage te Amersfoort.

WIJ WETEN HET NIET MEER!! Hebben jullie misschien nog ideëen?

Ik ben bijna de wanhoop nabij.

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uiteraard ben ik bij de gasboer geweest in zeist, nadat alle onderdelen zijn vervangen. Maar die stuurde me terug naar de garage voor een nieuwe ontsteking, en als dat het niet zou zijn had ik een serieus probleem waar zij geen raad mee wisten. Goeie dealer van prins zal ik maar zeggen.

De codes zijn uiteraard uit gelezen. Deze gaven aan dat de installatie te rijk staat oftewel de lambdasonde zou defect zijn terwijl er een nieuwe lambdasonde in zit en ook alweer vervangen is.

aangezien ik alles bijna twee keer heb vervangen, ben ik van plan ook maar twee keer langs een gasboer te gaan (maar nu wel een andere). Als deze ook niets kan of wil vinden, ben ik bang dat het dan einde ZJ is. helaas pindakaas. (ben er goed ziek van)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uiteraard ben ik bij de gasboer geweest in zeist, nadat alle onderdelen zijn vervangen. Maar die stuurde me terug naar de garage voor een nieuwe ontsteking, en als dat het niet zou zijn had ik een serieus probleem waar zij geen raad mee wisten. Goeie dealer van prins zal ik maar zeggen.

De codes zijn uiteraard uit gelezen. Deze gaven aan dat de installatie te rijk staat oftewel de lambdasonde zou defect zijn terwijl er een nieuwe lambdasonde in zit en ook alweer vervangen is.

aangezien ik alles bijna twee keer heb vervangen, ben ik van plan ook maar twee keer langs een gasboer te gaan (maar nu wel een andere). Als deze ook niets kan of wil vinden, ben ik bang dat het dan einde ZJ is. helaas pindakaas. (ben er goed ziek van)

Zit er bij de gas installatie zo'n klein kastje wat voor alternatieven brandstof is. Deze geeft aan de computer van de jeep waarde 's door. Als deze defect is dan klopt het ook niet. Ik heb dit zelf een keer gehad met een 4liter HI uit 1998. Dacht ook dat het de lambda sonde was.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uiteraard ben ik bij de gasboer geweest in zeist, nadat alle onderdelen zijn vervangen. Maar die stuurde me terug naar de garage voor een nieuwe ontsteking, en als dat het niet zou zijn had ik een serieus probleem waar zij geen raad mee wisten. Goeie dealer van prins zal ik maar zeggen.

Ik heb zelf ook eens problemen met mijn gasinstallatie gehad; bij lage toeren en flink werken begon de motor te 'bokken'

IK heb toen ook contact gehad met Prins zelf; ze doen het niet graag, maar ze hebben daar een TD die ook vanalles kan meten waar je met je auto heen kan. Zou misschien voor een oplossing kunnen zorgen.

Ik heb het achteraf niet nodig gehad: ik heb uiteindelijk toch nog een keer de bougies vervangen, ditmaal door delso iridium (die met een hele spitse electrode). Deze zouden een hetere geconcentreerde vonk moeten geven. Of dat zo is weet ik niet, maar het probleem was daarna in ieder geval helemaal weg.

Je zou ook nog eens de bougies zelf na kunnen kijken, met name de afstand tussen de elekrodes. Ik ving op dat de ideale afstand 0,8 a 0,9 mm moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enn heel erg goede gasboer is firma v/d vlis uit roosendaal

FF googlen vlis LPG

Ik denk dat je daar zo geholpen ben

Ook dealers van heel ver gaan daar met probleem gevallen heen

Hij weet erg veel van Prins installaties

Is je gas filtertje ook al vervangen dit kost 15 euro en moet om de 50.000 Km

als dit erg vuil is kan je ook backfire krijgen en vuil in je klepjes die tussen LPG en benzine zitten.

Backfire krijg je vaak bij veel te arm mengsel

Gas filtertje kan je bij prins gasboer laten vervangen

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Na een paar weken door te hebben gezocht, hebben we besloten de pijp aan maarten te geven. De auto is "technisch total-loss". Ondanks alle pogingen en alle vervangen onderdelen kunnen we er niet achterkomen waarom de motor te rijk staat, en steeds beroerder gaat lopen (nu ook op benzine slecht). Om het probleem op te sporen zou ik de moter helemaal uit elkaar moeten laten halen en hopen dan iets te vinden. Dit gaat aardig in de papieren lopen, meer dan de dagwaarde van de auto.

We zijn dus genoodzaakt om afscheid te nemen van de ZJ.

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...