marc van rossem Geplaatst June 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2007 Wie kan mij helpen? Ik heb een maand of 3 geleden de cylijnderkop van mijn '93 zj 4.0, moeten laten reviseren ivm verbrandde kleppen. 6 weken geleden sloeg de motor af tijdens stationair toerental en was voor geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Nu dat wel weer gelukt is loopt de motor bijzonder onregelmatig en geeft bij het minste vermogen (en vooral bij toeren onder de 1700 rpm) een back fire. We hebben al van alles geprobeert maar we krijgen de auto niet goed, tenzij ik overschakel op benzine, want dan loopt de auto als een zonnetje. Hier een lijstje van de vervangen onderdelen: catalisator, verdeelkap/rotor/bougie/bougiekabels (2X), verdamper, ontsteking (2X), bobine (2X), krukassensor, stappenmotor (2X), lambdasonde (2X), LPG computer, gasklephuis (2X). Het is nu al zo erg dat ik bij het stoplicht de auto in neutraal moet zetten, ongeveer 2000 toeren moet houden en bij groen licht dan in zijn drive "smijten" en hopen dat ik zo weg kom. nog even wat specs: GC ZJ uit 93 4.0 met een LPGinstallatie van Prins (geen G-3) 165000 miles gelopen en heeft 2500 miles geleden een gereviseerde cylinderkop gehad. De auto is in onderhoud bij een bekende 4x4 garage te Amersfoort. WIJ WETEN HET NIET MEER!! Hebben jullie misschien nog ideëen? Ik ben bijna de wanhoop nabij. Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2007 eerst maar de codes uitlezen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst June 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2007 even bij de gasboer langs, door de backfire kan er vanbinnen wat ontregeld zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst June 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2007 Als hij op benzine helemaal goed loopt dan moet het toch in de gas installatie zitten. Ik zou even naar een gasboer gaan. En daar even navraag doen. Natuurlijk ook de code's even uitlezen. He geluk... Mazzel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marc van rossem Geplaatst June 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2007 uiteraard ben ik bij de gasboer geweest in zeist, nadat alle onderdelen zijn vervangen. Maar die stuurde me terug naar de garage voor een nieuwe ontsteking, en als dat het niet zou zijn had ik een serieus probleem waar zij geen raad mee wisten. Goeie dealer van prins zal ik maar zeggen. De codes zijn uiteraard uit gelezen. Deze gaven aan dat de installatie te rijk staat oftewel de lambdasonde zou defect zijn terwijl er een nieuwe lambdasonde in zit en ook alweer vervangen is. aangezien ik alles bijna twee keer heb vervangen, ben ik van plan ook maar twee keer langs een gasboer te gaan (maar nu wel een andere). Als deze ook niets kan of wil vinden, ben ik bang dat het dan einde ZJ is. helaas pindakaas. (ben er goed ziek van) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst June 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2007 uiteraard ben ik bij de gasboer geweest in zeist, nadat alle onderdelen zijn vervangen. Maar die stuurde me terug naar de garage voor een nieuwe ontsteking, en als dat het niet zou zijn had ik een serieus probleem waar zij geen raad mee wisten. Goeie dealer van prins zal ik maar zeggen.De codes zijn uiteraard uit gelezen. Deze gaven aan dat de installatie te rijk staat oftewel de lambdasonde zou defect zijn terwijl er een nieuwe lambdasonde in zit en ook alweer vervangen is. aangezien ik alles bijna twee keer heb vervangen, ben ik van plan ook maar twee keer langs een gasboer te gaan (maar nu wel een andere). Als deze ook niets kan of wil vinden, ben ik bang dat het dan einde ZJ is. helaas pindakaas. (ben er goed ziek van) Zit er bij de gas installatie zo'n klein kastje wat voor alternatieven brandstof is. Deze geeft aan de computer van de jeep waarde 's door. Als deze defect is dan klopt het ook niet. Ik heb dit zelf een keer gehad met een 4liter HI uit 1998. Dacht ook dat het de lambda sonde was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst June 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2007 uiteraard ben ik bij de gasboer geweest in zeist, nadat alle onderdelen zijn vervangen. Maar die stuurde me terug naar de garage voor een nieuwe ontsteking, en als dat het niet zou zijn had ik een serieus probleem waar zij geen raad mee wisten. Goeie dealer van prins zal ik maar zeggen. Ik heb zelf ook eens problemen met mijn gasinstallatie gehad; bij lage toeren en flink werken begon de motor te 'bokken' IK heb toen ook contact gehad met Prins zelf; ze doen het niet graag, maar ze hebben daar een TD die ook vanalles kan meten waar je met je auto heen kan. Zou misschien voor een oplossing kunnen zorgen. Ik heb het achteraf niet nodig gehad: ik heb uiteindelijk toch nog een keer de bougies vervangen, ditmaal door delso iridium (die met een hele spitse electrode). Deze zouden een hetere geconcentreerde vonk moeten geven. Of dat zo is weet ik niet, maar het probleem was daarna in ieder geval helemaal weg. Je zou ook nog eens de bougies zelf na kunnen kijken, met name de afstand tussen de elekrodes. Ik ving op dat de ideale afstand 0,8 a 0,9 mm moet zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst June 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2007 Enn heel erg goede gasboer is firma v/d vlis uit roosendaal FF googlen vlis LPG Ik denk dat je daar zo geholpen ben Ook dealers van heel ver gaan daar met probleem gevallen heen Hij weet erg veel van Prins installaties Is je gas filtertje ook al vervangen dit kost 15 euro en moet om de 50.000 Km als dit erg vuil is kan je ook backfire krijgen en vuil in je klepjes die tussen LPG en benzine zitten. Backfire krijg je vaak bij veel te arm mengsel Gas filtertje kan je bij prins gasboer laten vervangen Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marc van rossem Geplaatst July 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2007 Na een paar weken door te hebben gezocht, hebben we besloten de pijp aan maarten te geven. De auto is "technisch total-loss". Ondanks alle pogingen en alle vervangen onderdelen kunnen we er niet achterkomen waarom de motor te rijk staat, en steeds beroerder gaat lopen (nu ook op benzine slecht). Om het probleem op te sporen zou ik de moter helemaal uit elkaar moeten laten halen en hopen dan iets te vinden. Dit gaat aardig in de papieren lopen, meer dan de dagwaarde van de auto. We zijn dus genoodzaakt om afscheid te nemen van de ZJ. Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst July 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2007 Oh, dat is jammer zeg! Maar de dagwaarde van een Jeep lijkt mij niet altijd relevant. Ik kan me wel voorstellen dat er voor jullie een grens is aan wat je wil en/of kan uitgeven. Wat gaan jullie nu doen? De auto verkopen, of in onderdelen uit elkaar halen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marc van rossem Geplaatst July 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2007 Daar heb ik nog niet echt over nagedacht, waarschijnlijk gaat de auto (in zijn geheel) naar de hoogste bieder. Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst August 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2007 Niet bij van de vlis LPG in Roosendaal geweest??? Ik denk iets met de gasregel klep cq luchtmassameter Mischien als je de luchtmassa meter electrisch los trekt dat ie wel op nood programma loopt???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.