Spring naar bijdragen

stappenmotor cherokee 89 defect


barry32
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tegen je scutboard in het midden bovenaan zit een sensor met een stekkertje en een slangetje.

Deze is erg belangrijk voor het regelmatig laten lopen van je motor.

Het lijkt me dus sterk dat deze ook weg is gehaald.

Hij meet de vacuum druk van je inlaatspruitstuk en geeft dit door aan de hoofd computer.

Woon je ver van Andijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat gedeelte van de vacuum zit er nog

het verwijderde gedeelte is alleen wat bij het luchtfilter zit

hier zijn gewoon vacuum slangen weg

deze zijn wel afgedopt zodat de vacuum nog steeds werkt

en ik woon vlakbij gouda het is voor mij ongeveer een uur rijden naar andijk

oja en nog iets

starten die cherokee's altijd zo traag

de startmotor draait voldoende rond en de accu is ook vol

alleen duurt het een tijdje voordat de motor aanslaat

normaal bij een benzine motor met injectie zou hij toch redelijk snel aan moeten slaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Barry

nou mijn wagen cherokee'90ltd 4.0l start ook pas nadat de motor een paar keer rond gegaan is.Dus niet bij de eerste slag.Voor de rest heb ik geen of weinig problemen.

Oke ik lieg,ik heb de laatste tijd wat last van de benzine gehad maar sinds ik super loodvrij tank heb ik nergens meer last van.

Jammer dat bokkieandijk wel heel erg commercieel denkt en dat iedereen die om raad vraagt er voor moet betalen.

Jeep liefhebbers helpen elkaar toch met alles wat met de Jeep te maken heeft en niet met elkaars knip leeg te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hi, ik voel mij gelukkig dat ik dit forum heb gevonden en geloof dat ik mijn stappenmotor ook moet nakijken. Echter, waar kan ik die vinden, is er ergens een tekening van? . Onlangs heb ik ook de Haynes Repair Manual gekocht maar wat is de engelse term van ' stappenmotor' .

Graag jullie reactie.

Greetings,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rick

Welkom hier

Je stappenmotor zit als je voor de auto gaat staan met je gezicht naar de auto toe aan de rechterzijde op je gasklephuis.Dat is waar de grote zwarte slang van je luchtfilter op je motor geschroefd zit.

Op dat huis zitten twee sensors,de linker is je stappenmotor en de rechter is je gaskleppositiesensor.

Stekker losmaken en dan de twee torxboutjes los en dan kan je hem er zo uit halen.

Schoonmaken kan met remmenreiniger,wd40 of carberateurreiniger.

Wel voorzichtig hiermee dat de stappenmotor niet beschadigd.

Suc6 JEEP(ED)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Rick@Nov 13 2004, 12:18

Onlangs heb ik ook de Haynes Repair Manual gekocht maar wat is de engelse term van ' stappenmotor' .

<div align="right">

De engelse term is "stepper motor" maar wordt in de Haynes aangeduid met "ISA motor" ofwel "idle speed actuator motor".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als schoonmaken niet helpt of de problemen blijven

dan is de rechter sensor kapot de gasklephuissensor

deze meet de 0 stand van je gasklep

als deze tijdens de start niet op 0 staat dan gaat hij de stappenmotor regelen

en vandaar dat je soms die hoge toeren hebt bij de start

dus is je fout of je stappenmotor of de gasklepsensor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het gaat de goede kant op.

Na ochtends van de ANWB gebruik te hebben gemaakt op de auto te starten gaf deze aan dat de bougies vervangen moesten worden. Meteen 6 nieuwe erin, ook de v-snaar vervangen en bovenop het motorblok 4.0 liter 6 cylinder Cherokee de 2 rubbers met leidingen vernieuwd.

Gevolg: start beter maar nog steeds een sterke benzinelucht uit de uitlaat.

Verder, vandaag bij Maasbach 4x4 service (Amersfoort) geweest en Erwin heeft een paar bougie leidingen vervangen (roest aan de binnenkant) en de verdelerkap vernieuwd (ook hier roest in en waarschijnlijk een vonk die alle kanten opging behalve naar de juiste bougie) . Uitlaatgas gemeten en waarachtig.....een gewenst resultaat waar hij op dit punt de APK door kan komen. Al loopt de meter tussen de 45 en 49 (pingelen? van de motor).

Dus: een afspraak gemaakt om een paar onvolkomenheden (gladde banden/veiligheidsriem voor vervangen en remmen voor vernieuwen) te repareren en daarna APK keuren.

Keeping fingers crossed en maar hopen dat de Cherokee door de keuring komt. Je raakt tenslotte erg gewend aan zo'n auto met personality.

Jullie tips en dit forum hebben mij enorm geholpen (na een eerder bezoek aan B&S/Tiel dacht ik namelijk dat mijn Cherokee ten dode was opgegeven) maar nu..... Rijd ik weer met een brede grijns!

Het vervolg hoor je 1/2 december.

Met Jeep-grill brede glimlach :-),

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...