Spring naar bijdragen

xj....vraagjes


Recommended Posts

Hey, na lang zoeken sta ik op een cherokee xj.....die in Duitsland te koop staat.....dit zou betekenen dat ik m'n sportwagentje nt hoef te verkopen maar gewoon kan stallen en afmelden.....ma soit

Het is een Commemorative edition zover ik weet betekent dit dat dit 1 van de laatste is en full option.

Maar nu de vraagjes ......het is een 2.5 td met 116 pk, weet hier iemand het echte gemiddelde verbruik van op 100 km?

2. Is dit een Renault blok?

3. Hoe lang gaan Cherokee's mee (bij normaal gebruik)voor men kleine probleempjes krijgt....losroesten van de wielen bij 120km per uur of zo....kleine probleempjes dus:)die waar ik op sta heeft 120.000 km

4fietsenrekje is dat verkrijgbaar?

5.Is een cherokee terreinwaardig? hij heeft in ieder geval low gearing

Ik bedank jullie allemaal voor jullie antwoorden.....en uit de ingezonden vragen loot ik en stuur ik een pak echte Belgische frieten op met mayonnaise en een viandelle:bye1:

p.s Als er iemand nog xj brochures heeft of me ergens de downloads kan bezorgen zou dit tof zijn(voor de echte brochures wil ik gerust iets betalen):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1: Gecombineerd moet je denk ik op 1:8 tot 1:11 rekenen afhankelijk van je rijstijl

2: Nee dit is een VM blok

3: 120.000, issie net ingereden. Iedere cherokee kan het natuurlijk bij 150.000 begeven maar over het algemeen gaan ze gewoon lang mee.

4: Fietsenrek kan op de trekhaak (twinny load achtig iets, overal wel verkrijgbaar) anders iets op de imperiaal op het dak.

5: De XJ is in mijn optiek standaard terreinwaardiger dan menig andere Jeep in standaard uitvoering (YJ, TJ etc) dus ja!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja zover ik zie is de laadruimte ook ok,en is dit echt een auto gemaakt voor lange afstanden..........je zit hoog en vrij comfortabel........geen echte luxe maar Amerikaanse comfort....de look is ook goed als je van hoekige vormen houd.....die VM motor das natuurlijk wat minder ma ja......zo een auto die gebouwd is voor de Canadese wouden met de mountainbike erop tentje en een paar vrienden mee.....de prijzen zitten in Duitsland vrij goed.

voor een 7000 euro heb je een van de laatste...in Belgie liggen die veel hoger:( het is alleen nog kijken hoe het zit met invoertaksen enz.

Dit lijkt m me iets slimmer dan die MR2 t everkopen (wat toch een speciale wagen blijft) en daarna nog bij te lenen voor een nieuwe patriot .

ook leuk is het Check gas lichtje dat oplicht bij de start zegt wat over zijn thuisland:) je wilt in Grizzly-country niet zonder benzine vallen met 3 kg barbecue-vlees in je koffer :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Renault bouwt super diesels...........VM is Italiaans bedrijfje die zijn motoren uitleent, ik weet niet of dit een hypermoderne diesel is.?.......want met die niewe diesels zijn er niks dan probleempjes.......een diesel is ng steeds het best op de oude manier.....(kan je nog eens iets aan repareren ook )

+ik denk dat de onderdelen-voorziening voor een Renault ook beter is......beetje raar die VM, als je bedenkt dat Renault toen eigenaar was van Jeep:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wagen is blijkbaar behoorlijk lang in produktie geweest........er staan veel eerste reeksen te koop die vind ik Dual tone ook wel mooi.....hebben zo nog iets weg van een Wagoneer....kan je goedkoop vinden, maar hebben allemaal hopen kilometers (boven de 200.000) en de laatste reeksen vanaf 97 vind ik ook knap, er is wel nog wat keuze met dit model, ik heb geluk dat ik van hoekige vormen houd:yes:...

nog iets wat ik gezien heb denk ik..........heeft deze auto starre assen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er iets over Jeeps wat jullie mannen niet weten?:yes:........

BTW van de 2.5's welk model raden jullie me aan?

Tja, als je voor een 2,5 gaat........ Er zijn drie dingen in overweging te nemen.....

De kilometerstand, de accesoires en je portemonee. Zoeken en vergelijken dus.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de 2.1? Heb er zo ook een zien staan,zijn blijkbaar stukje goedkoper en fiscaal ook beter, hebben wel maar 87 pk:blink:

Wat zijn dan de problemen met de 2.1 ?

deze heeft 130.000 km.

Oh en nog iets ,das een Limited van 95 een Limited das een full option zeker hé?

Wat had die zo allemaal?

Sorry voor al mijn vraagjes.......jullie zijn gewoon de beste bron van info.....als ik er eenheb en jullie houden meetings ben ik zeker van de partij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik zou sowieso voor de Limited uitvoering gaan, dan heb je gelijk alle toeters en bellen. Zeker leer is makkelijk schoonmaken als je er de prut mee in gaat. Ik heb bij mijn XJ Ltd ook een handig setje rubbermatten en een laadbakbeschermer zodat ik met mijn baggerpoten niet die lichte vloerbedekking helemaal naar de knoppen help.

De VM Diesel uit de Jeep is in heel veel auto's toegepast (Alfa, landrover) en heeft zijn klasse inmiddels wel bewezen. Het is inderdaad nog een conventionele TD. Als je het aantal peekaa's te weinig vindt, kun je altijd nog chiptuning overwegen; iets wat bij de gewone benzine versies niet veel uithaalt, maar bij de TD's des te meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...