Spring naar bijdragen

Powerverlies?


Recommended Posts

Hallo, vandaag net nieuw aangemeld op dit forum, en natuurlijk een probleem.

Ik heb een grand cherokee 5.2 V8 en sinds donderdag morgen houdt hij in als ik snel wil optrekken.

Zodra ik flink gas geef merk ik dat de kickdown er bijna niet is en de motor houd in, net alsof er niet meer benzine wordt aangeleverd.

de motor loopt verder normaal, geen olieverlies geen overdruk niets van dat, wel last gehad van iets los in de uitlaat (vreemd dat geluid is nu ook weg).

in kort: tot een bepaald moment sprint ie weg, dan gaat ie niet harder meer, eerst het gas iets terug nemen dan schakeld ie weer, en gaat het weer harder, bij normaal (lees langzaam) optrekken gaat ie gewoon alsmaar harder.

Wie o wie heeft een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom,

ik denk dat je toch eerst moet uit lezen voor foutcodes

3x op contact zetten binnen een aantal seconden.

dus aan, uit, aan, uit, aan. aan laten staan en dan zullen de foutcodes in je kmteller komen te staan.

ik denk dat we dan wat meer weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En gezien de "verdwenen" rammel in de uitlaat, zou het me niet verbazen als de katalysator dicht zit... De motor kan dan geen of onvoldoende gassen kwijt, wat je vooral merkt bij een dieper ingedrukt gaspedaal.

Maar zoals Beest al schreef: eerst ff code's uitlezen. Want het kan maarzo iets anders zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom,

ik denk dat je toch eerst moet uit lezen voor foutcodes

3x op contact zetten binnen een aantal seconden.

dus aan, uit, aan, uit, aan. aan laten staan en dan zullen de foutcodes in je kmteller komen te staan.

ik denk dat we dan wat meer weten

Bij GC's van 97 en 98 werkt dit niet altijd ivm aanpassing OBD2.

(ik heb een 98er en bij mij werkt het dus niet)

Gewoon even langs de dealer fietsen en met een smoesje even laten uitlezen, doe ik ook altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...