Spring naar bijdragen

Doorgezakte bladveren


Recommended Posts

Kan iemand mij vertellen hoe "doorgezakte" bladveren van een YJ er uitzien, als ze gedemonteerd zijn. Zijn ze dan ook vlak of door gebrek aan gewicht erop, weer min of meer gewoon boogvormig?

Oftewel hoe zie je aan een los verenpakket of het nog goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je zegt het zelf al.

zonder belasting zien ze er aardig uit maar onder de auto is het andere koek.

als je ze zelf wat doorgezakt hebt zet er een veerblad bij ( add a leaf)

Heb ik ook gedaan achter vanwege het vele en zware gereedschap wat ik altijd bij me heb.

Het blijft uitstel van executie. Gaat niks boven stel nieuwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, nieuwe zou de beste keus zijn.

Maar dan zou ik meteen extra willen verhogen

en dat kost ook weer extra natuurlijk. Niet allen geld maar ook tijd.

Mijn veren staan bijna horizontaal maar nog niet doorgezakt.

Het geeft nog geen problemen, maar die kan je ook maar beter voor zijn.

Ik kan nu gebruikte krijgen voor weinig dus leek me een goede optie.

Misschien ga ik er een blad afhalen en gebruiken als add-a-leaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

ik heb op mijn CJ7 op de achteras add a laef van een Wringer ertussen zitten op advies van Nico toen die nog bij B & S werkte. omdat ik er 2 gastanken en een gereedschapkist erachter in heb liggen en een benzinetank natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb op mijn CJ7 op de achteras add a laef van een Wringer ertussen zitten op advies van Nico toen die nog bij B & S werkte. omdat ik er 2 gastanken en een gereedschapkist erachter in heb liggen en een benzinetank natuurlijk

Elke stuiver die je voor een a.a.l. uitgeeft is er al een te veel.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je een kleine uitleg geven?

Geldt dit ook als je op nieuwe veren een a.a.l. toepast om ze zwaarder te kunnen belasten?

"Gewoon" nieuwe kopen. Komt er toch een keer op neer dat je ze moet vervangen dus kan je dat geld beter in nieuwe veren stoppen. En evt zwaarder belasten? Als je goed zoekt zal je zien dat er verschil zat zit in de verschillende merken. Ze bieden ze aan voor hardtop rijders, softtoppers en met verschillende aantal veerbladen.

Der schijnt ok een bedrijf te zijn in NL die ze naar wens maakt.

Maarja de keus blijft bij jou.........:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb op mijn CJ7 op de achteras add a laef van een Wringer ertussen zitten op advies van Nico toen die nog bij B & S werkte. omdat ik er 2 gastanken en een gereedschapkist erachter in heb liggen en een benzinetank natuurlijk

Na lang zoeken heb ik het op gegeven. Waar zitten bij zo'n ding A.A.L, soesrijdertje?

FIG8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH

dat bedrijf zit in Heerlen op de Palenbergstraat. dat weet ik toevallig want daar stonden regelmatig verschillende terreinwagens voor de deur. daar zit nog een ouderwetse ijzersmederij. want ik heb 10 jaar op route Z-Limburg gereden. en moest daar ook weleens verenpakketten lossen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet genoeg.

Zodra hier alle financiele gaten zijn gevuld gaat er een verenelift komen met nieuwe veren en alles wat erbij hoort. Dat zal de rijeigenschappen zeker goed doen.

Vwb zwaardere belasting; dat speelt hier niet, dus maatwerk zal niet nodig zijn.

In Heerlen zit Bull Staal, die zal je wel bedoelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet genoeg.

Zodra hier alle financiele gaten zijn gevuld gaat er een verenelift komen met nieuwe veren en alles wat erbij hoort. Dat zal de rijeigenschappen zeker goed doen.

Vwb zwaardere belasting; dat speelt hier niet, dus maatwerk zal niet nodig zijn.

In Heerlen zit Bull Staal, die zal je wel bedoelen.

Succes tegen die tijd met de zoektocht naar een voor jou juiste verenpakket.

Kijk rustig eens rond in de US. Het aanbod is er enorm. Kijk evt ook eens hoe die Yanks de verschillende merken ervaren.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...