Spring naar bijdragen

vloer schakelaar afkoppelen ?


Recommended Posts

hoi,

even een vraagje over de vloerschakelaar voor de verlichting

zit bij mijn cj met plakband in elkaar geknutselt en heb ook niet het idee dat deze het nog doet kan ik de vloerschakelaar gewoon afkoppelen en de draden met isolatietape afplakken of moet er ook nog iets door verbonden worden.

en wat zou de schakelaar eigenlijk moeten doen ? vanavond mee bezig geweest maar ik zie geen verschil bij de verlichting.

gr marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aha, heb nu al een half jaar een cj en had me al rot gezocht achter mn grootlichten...dus je moet dat met je voeten bedienen of hoe zit het eigenlijk..

hel a stupid cj user..lol

je kan ook gewoon een schakelaar op je dashboard bij bouwen heb ik destijds ook gedaan vind ik persoonlijk iets handiger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een CJ uit '79 kan het grootlicht al best eens aan de richtingaanwijzerschakelaar zitten.

De schakelaar op de vloer heeft 3 aansluitingen. Als er slechts één rode draad ligt, is die waarschijnlijk ergens anders voor...

De richtingaanwijzer wil alleen maar naar boven of naar beneden voor de knipperlichten dus. Ik zal vanavond nog wel eens op onderzoek gaan. Ik was er al vanuit gegaan dat er geen groot licht op zou zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het kán natuurlijk zijn dat een eerdere eigenaar 2 draden van de 3 heeft doorverbonden. Domweg de schakelaar demonteren en de draden los laten hangen, is nl geen optie: Geen dimlicht en geen grootlicht meer...

dus misschien dat je, als je de rode draad volgt, je ergens nóg 2 met elkaar verbonden draden vindt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een CJ uit '79 kan het grootlicht al best eens aan de richtingaanwijzerschakelaar zitten.

De schakelaar op de vloer heeft 3 aansluitingen. Als er slechts één rode draad ligt, is die waarschijnlijk ergens anders voor...

ik heb even wat beter gekeken en heb een zwart snoer gevonden met een 3 piolige stekker eraan. Deze zat achter het daschboard geplakt. Ik kan hier dus zo weer een schakelaar aan klikken. Weet iemand wat zo'n ding kost en waar ik hem het beste kan bestellen. Of moet ik dan nog allerlei extra lampen plaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb even wat beter gekeken en heb een zwart snoer gevonden met een 3 piolige stekker eraan. Deze zat achter het daschboard geplakt. Ik kan hier dus zo weer een schakelaar aan klikken. Weet iemand wat zo'n ding kost en waar ik hem het beste kan bestellen. Of moet ik dan nog allerlei extra lampen plaatsen?

ben er zelf nog niet achter aan geweest maar denk b&s of nico

gewoon ff bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...